Snelle cilinder? welke?

K

kennyisback

Guest
Hey

Ik zou een snelle cilinder voor straatgebruik.
Dus geen mhr/manston/evo ofzo maar een goede snelle cilinder.
Moet er ook meer naar school enzo maar mag best hard lopen.
dus mijn vraag is welke cilinder kan ik het beste nemen?
en welke krukas raden jullie me bij de cilinder aan?

setup:
Yasuni R
malossi multivar
 
Advertisement - register to remove this

stage6 sport 70cc nemen (ovale uitlaatpoort) of Gilardoni 70cc nemen.

Gilardoni heeft zich ECHT goed bewezen voor dagelijks gebruik en ook qua prestaties.. jammer dat er zoveel onzinnige replies zijn in dit topic van kansloze lui die niet weten waar ze het over hebben :rolleyes:

btw Gilardoni is std sneller als de hebo ng (STANDAARD)
 
DarkSaiyan said:
stage6 sport 70cc nemen (ovale uitlaatpoort) of Gilardoni 70cc nemen.

Gilardoni heeft zich ECHT goed bewezen voor dagelijks gebruik en ook qua prestaties.. jammer dat er zoveel onzinnige replies zijn in dit topic van kansloze lui die niet weten waar ze het over hebben :rolleyes:

btw Gilardoni is std sneller als de hebo ng (STANDAARD)


LOL, ik hap maar :rolleyes:, maar leg eens uit waarom een ovaal of gilalangzaam beter zou zijn dan bv de stage6 racing (vlinder)

als je eens kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding en de prestaties van deze cils :rolleyes:
 
Bart@Sp said:
LOL, ik hap maar :rolleyes:, maar leg eens uit waarom een ovaal of gilalangzaam beter zou zijn dan bv de stage6 racing (vlinder)

als je eens kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding en de prestaties van deze cils :rolleyes:

ik ga de moeite niet nemen om jou nog uit te leggen waarom een stage6 vlinder niet bepaald geschikt is voor dagelijks gebruik :|

@TS: heb je zin om elke 3000km de zuiger te gaan vervangen ? ;)
 
Bart@Sp said:
ronnie :rolleyes: de TS vraagt om een snelle cil, en dan wil jij em een slijtijzer ding gaan aansmeren :p

koop gewoon de stage6, uit de doos is de cil al rap zat, en hij heeft een leuke tuningspotentie, en hij is slijtvaster dan een gietijzer.

gewoon goed smeren, warmrijden en goed afstellen.

Maar ik dacht dat een ALU sneller slijt dan een giet.

iemand?
 
Alu zelf komt niet in contact met de zuiger. Een alu cylinder heeft een zeer harde nikasil wand. Die wand is erg slijtvast door de hardheid, maar hij is ook kwetsbaar omdat het slechts een dun laagje is. Bij normaal gebruik (ook de S6R) gaat zo'n wand super lang mee, hij slijt nauwelijks.

Een gietijzer heeft een relatief 'zachte' wand die wel gewoon slijt. Vooral als je boven de 11000rpm komt gaat dat hard. Bij normaal gebruik dus ook niet echt iets om je druk over te maken. Gietijzer is wel meer hufterproof, je kan de cylinder honen als er een kras in zit.

De zuiger heeft vaak het meest te lijden bij zowel gietijzer als alu. Bij een S6R is dat dus het onderdeel dat het meeste slijt. Dankzij de toeren en de uitlaatpoortbrug slijt dat gewoon vrij hard. Bovendien maak je met de S6R sneller een afstelfoutje dat voor een hoop schade zorgt (ook aan de wand). Een S6 Sport heeft dat probleem niet.
Er komen gewoon een hoop dingen bij kijken, het is niet zo eenvoudig als "dit slijt, dat slijt niet."

Overigens zou ik zelf niet met een S6R als dagelijks vervoer gaan rijden. Neem dan een MK SP2 met dikke fluitpoorten. Die heeft minder snel last van een gare zuiger dan die S6R, en het is alsnog een erg snelle cylinder.
 
Welke cilinder is sneller(beter voor straatgebruik) Hebo manston Replica 70cc OF stage6 racing 70cc
Het zijn allebei ALU cilinders met vlinderpoort.
 
kennyisback said:
Welke cilinder is sneller(beter voor straatgebruik) Hebo manston Replica 70cc OF stage6 racing 70cc
Het zijn allebei ALU cilinders met vlinderpoort.

Er zal niet echt verschil in zitten.
Maar nogmaals zou ik voor straatgebruik wat tammers pakken.
 
S6R is veel sneller dan de Hebo. Die Hebo is compleet afgeknepen, terwijl de S6R gewoon de oude Hebo Racing is... Zelfs de oude Hebo ovaal was minstens zo snel als de NG.

En de MK SP2 is zowel sneller als beter voor straatgebruik dan de Hebo.
Een vlinderpoort is gewoon nogal slecht voor je zuigerveer, en de MK heeft dat heel anders opgelost (2 enorme fluitpoorten, waar die miezerige NG prutspoortjes bijna in passen :)).
 
Met de MK natuurlijk :)
Je kan hem bestellen bij de meeste webshops (ook als hij niet in het lijstje staat), maar hij is nogal goedkoop als je hem via een duitse webshop bestelt, bijv. scooter-attack.
 
Back
Top