hoe snelle cilinder inrijden?

72

Mk Pro Race Walla
Hoe rijd je een snelle cilinder in ,want ik wil men mk pro race 2 niet vernaaien . Staat mss wel in het bijgeleverde boekje ,maar ik kan geen noot spaans. Men dealer zei dat hij een inrijdmachine had:s Mag ik men pro race 2 daardoor laten inrijden? Of hoe rijd je hem het best zelf in?
 
Advertisement - register to remove this

bartasia said:
pro race 2 voor walla ? :p
Aangepast voor walla:d

Jaspah said:
Ach, als mijn zuigertje gloednieuw is... dan doe ik er in het begin gewoon ff rustig mee. Heel goed warm rijden.

Na een paar keer ga ik gewoon vol op het gas hoor.

Dus je moet eigenlijk niet een bepaald aantal km bv tegen 35 km/u of zo weinig mogelijk toeren doen ? Gewoon lekker laten warm draaien en dan mag je 'vliegen'?
 
Hou nou niet zoiets geks aan als ''niet harder rijden dan 35km/h'' dat gaat nergens over natuurlijk :)

Hij mag best wat toeren maken... als je het maar niet lang doet !
gewoon beetje varieren van toeren, af en toe op het gas enzo... Je weet toch wel hoe je een cilinder warm moet rijden ? :p
 
Als hij nieuw is laat je hem eerst met weinig toeren helemaal op temperatuur komen. En bij de volgende keren gewoon eerst goed warm laten draaien en even van toeren wisselen. Niet gelijk constant 13-14k draaien.
 
just me! said:
Dan ben ik best benieuwd wat een inrijdmachine is:S??
Het moet niet veel gekker worden
emo.gif
 
bij alle cilinders en zuigers die ik heb gehad heb ik niet langer dan 5 minuten rustig aan gedaan.
Wel laat ik de cilinder eerst een keer of 3 a 4 op temp komen en weer afkoelen voordat ik 5min. rustig aan ga rijden ( op de manier die jasper beschrijft ).
( de cilinders en zuigers die kapot gingen kwamen allemaal door lachgas gebruik. Dat je niet denkt dat ze kapot zijn gelopen door het NIET inrijden van de cilinder ).

Zolang de slotspeling goed is ( tussen de 0.15 en 0.20 )
Zolang je je tapeinden niet te vast zet ( persoonlijk op 10.5 nm )
Zolang je zuiger speling niet te krap is
Zolang je goed smeert
Zolang je mengsel goed is ( desnoods iets te rijk )
En zolang je absoluut niet vol toeren blaast als ie niet op temp is. ( dus gewoon rustig warm laten worden ).

... kan je gerust volgas rijden :)
 
72 said:
Hoe rijd je een snelle cilinder in ,want ik wil men mk pro race 2 niet vernaaien . Staat mss wel in het bijgeleverde boekje ,maar ik kan geen noot spaans. Men dealer zei dat hij een inrijdmachine had:s Mag ik men pro race 2 daardoor laten inrijden? Of hoe rijd je hem het best zelf in?[/QUOTE

De goeie race cilinders hoef je volgens mij alleen maar GOED warm te draaien en dan is het blazen,..!!?
Volgens maar gaat het meer om gietijzere cilinder met dat inrijden.
Corigeer me als ik het fout heb:)
 
laagvlieger said:
een alu cilindertje moet je eerst een tiental minuten stationair laten draaien. dan laten afkoelen en nog een keer, daarna eerst wat rustig rondtoeren gedurende een kilometer of 10.

nog nooit gedaan...... is echt niet nodig!
gwoon inderdaad goed op temperatuur laten komen....
daarna gewoon gaan met die banaan!
 
ik doe meestal eerst stationair naar 45, dan stationair naar 50, vervolgens stationair en beetje met gas spelen naar 55. En we herhalen dit lekker nog een keer maar dan naar 60, en om het af te maken hetzelfde ritueel, maar dan naar 65 graden. Soms zie je nog wel eens grasbaanracers die als ze naar een wedstrijd gaan, de crossmotor achter op de kar zetten, hem aankicken en bij aankomst is ie ook ingereden. Bij mijn puch maxi draai ik altijd 1x de rotor in de rondte en dan vind ik het wel best.
 
het ligt er helemaal aan waarvoor het gebruikt word , voor racen bijv. rijd ik een 2 tal rondjes rustig aan en ga steeds wat sneller rijden , aan het einde van een 15 minuten durende training is het dan wel goed.

maar voor op straat waar je veel langere einden rijd zou ik wel even rustiger aan doen ,het kan zeker geen kwaad , maar het is niet een bepaalde snelheid maar meer het toerental , een korte ruk aan het gas kan prima , optrekken kun je ook volgas doen maar niet te lang vasthouden..

het is gewoon even een kwestie dat de materialen op elkaar in slijten , er zitten hoge puntjes in de wand en op de zuiger , deze moeten op elkaar in slijten dus..

voor sprint oid kun je het beste gewoon even een paar keer op en neer rijden , paar honderd meter en kijken wat ie doet , afstelling moet natuurlijk ook goed zijn.

op straat zou ik m gewoon 100 a 200 km inrijden met halgas/3 kwartgas en af en toe even een stukje gas geven , gewoon voor de zekerheid.
 
Back
Top