Snelle Cilinder

tooz11

Well-Known Member
Hey,


Ik heb 'n ovetto in origineele staat,
heb catalysator uitlaat er af gesmeten en een oude versie er op gegooit,

ik ben van plan om een 70cc polini sport aan te schaffen,
en een 17.5carbu er op te installeren,
racing bougie,
en met de zelfde uitlaat te blijven rijden (zit geen begrenzing op, origineele) zou dat lukken?
Of zet ik dan toch beter een Leovinci sport (eentje zonder race demper) of een Stage6 touring (ook zonder demper).

Ik ben meer voor een doff geluid en sommige uitlaten maken te veel lawaai, daarom kies ik liever iets met minder geluid.
Maar mijn doel is om goed op te trekken en toch 90km/h of sneller te halen,

En misschien dan ook een Multivar er op draaien,

Zou dit lukken of moeten er dan nog meerdere onderdelen veranderd worden /of met de tijd...??

Of toch gewoon een snelle 50cc nemen, maar 75/80 rijden is mijn doel niet,

KENNERS!! help me effe om een goedkope, en snelle setup te vinden!!!,
dankje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jeps,

Scooter-attack.de, daar heb je de DR70 alu en Polini70 gietijzer voor de zelfde prijs, maar ik ga toch voor de Polini.

Dus; Polini70cc sport, Carbu 17.5, Multivar,

Kan ik dan met de origineele uitlaat rond toeren?
Of ga ik dan niet sneller dan 80 rijden??
 
Hey,


Ik heb 'n ovetto in origineele staat,
heb catalysator uitlaat er af gesmeten en een oude versie er op gegooit,

ik ben van plan om een 70cc polini sport aan te schaffen,
en een 17.5carbu er op te installeren,
racing bougie,
en met de zelfde uitlaat te blijven rijden (zit geen begrenzing op, origineele) zou dat lukken?
Of zet ik dan toch beter een Leovinci sport (eentje zonder race demper) of een Stage6 touring (ook zonder demper).

Ik ben meer voor een doff geluid en sommige uitlaten maken te veel lawaai, daarom kies ik liever iets met minder geluid.
Maar mijn doel is om goed op te trekken en toch 90km/h of sneller te halen,

En misschien dan ook een Multivar er op draaien,

Zou dit lukken of moeten er dan nog meerdere onderdelen veranderd worden /of met de tijd...??

Of toch gewoon een snelle 50cc nemen, maar 75/80 rijden is mijn doel niet,

KENNERS!! help me effe om een goedkope, en snelle setup te vinden!!!,
dankje


de oude zit ook een catalisator in :p

en dat maakt ook weinig uit btw..

je kunt behoorlijk goed met std uitlaat rijden @ neo's (ovetto)

verder zou ik eens een DR70 nemen , goed spul en loopt leuk , een Polini cilinder is ook stukken duurder , loopt wel goed met std uitlaat btw.

de std carburateur zou ik mooi laten zitten ,een 17,5mm voegt niks toe.

je kunt gewoon een normale bougie gebruiken, b8hs is goed zat , meer ben je absoluut niet nodig.

met een std cilinder onbegrensd op neo's haal je al 75 , met 70cc zul je mischien net de 90 halen, de vertanding laat het niet toe veel sneller te gaan.

over snelle 50cc : de std cilinder is in feite al een snelle 50cc , er zijn wel 50cc cilinders zoals Polini , DR, Malossi etc. maar die lopen niks sneller dan std en trekken niet echt meer , alleen maar meer toeren.

echte snelle 50cc's zoals evo/mhr etc. hebben ook weinig nut omdat die een heel andere setup nodig zijn , en behoorlijk wat kosten ,zonde dus.

ik zou overigens geen multivar nemen.

imo kun je het beste gewoon een DR70 kopen ,of als je het liever hebt een Polini 70 (ben ik persoonlijk meer fan van maar kost wat meer)
even andere membraanplaten erin zetten (de std stalen platen knappen nog wel eens) en de sproeier er rollen afstellen, even een nieuw drukveertje erin (Malossi wit oid) en rollen afstellen.

mischien nog een andere vario.
 
de oude zit ook een catalisator in :p

en dat maakt ook weinig uit btw..

je kunt behoorlijk goed met std uitlaat rijden @ neo's (ovetto)

verder zou ik eens een DR70 nemen , goed spul en loopt leuk , een Polini cilinder is ook stukken duurder , loopt wel goed met std uitlaat btw.

de std carburateur zou ik mooi laten zitten ,een 17,5mm voegt niks toe.

je kunt gewoon een normale bougie gebruiken, b8hs is goed zat , meer ben je absoluut niet nodig.

met een std cilinder onbegrensd op neo's haal je al 75 , met 70cc zul je mischien net de 90 halen, de vertanding laat het niet toe veel sneller te gaan.

over snelle 50cc : de std cilinder is in feite al een snelle 50cc , er zijn wel 50cc cilinders zoals Polini , DR, Malossi etc. maar die lopen niks sneller dan std en trekken niet echt meer , alleen maar meer toeren.

echte snelle 50cc's zoals evo/mhr etc. hebben ook weinig nut omdat die een heel andere setup nodig zijn , en behoorlijk wat kosten ,zonde dus.

ik zou overigens geen multivar nemen.

imo kun je het beste gewoon een DR70 kopen ,of als je het liever hebt een Polini 70 (ben ik persoonlijk meer fan van maar kost wat meer)
even andere membraanplaten erin zetten (de std stalen platen knappen nog wel eens) en de sproeier er rollen afstellen, even een nieuw drukveertje erin (Malossi wit oid) en rollen afstellen.

mischien nog een andere vario.

Hey bedankt,

ik wist niet dat er ook catalysator in de oude zit....

Maar de DR70 kost 89euro terwijl de Polini70 94euro kost... dus ga ik voor de Polini.

Dus ik laat standaard carbu er op staan,

Steek er een Multivar op,

En met de tijd koop ik een 2ehands uitlaat want daar heb ik geen geld meer voor ;)

thx voor de info
 
Back
Top