Snelle cilinder? welke?

K

kennyisback

Guest
Hey

Ik zou een snelle cilinder voor straatgebruik.
Dus geen mhr/manston/evo ofzo maar een goede snelle cilinder.
Moet er ook meer naar school enzo maar mag best hard lopen.
dus mijn vraag is welke cilinder kan ik het beste nemen?
en welke krukas raden jullie me bij de cilinder aan?

setup:
Yasuni R
malossi multivar
 
Advertisement - register to remove this

mischien dat als je de search zou gebruiken of even zou kijken op het forum dat je wel tegen zou komen wat goed is voor straatgebruikt ;)

maar wil je een leuk cilindertje kun je denken aan Athena/Hebo ovaal , of stage 6 oid..
 
Stealth-EVO50 said:
Misschien een snelle 50 iets, dus evo/mhr enz.? Niet teveel KW voor als je kans maakt op controles en wel veel snelheid en met de uitlaat gaat dat ook wel goed :)

of je hebt het verkeerde getypt. of je snapt er niet zo veel van, een evo of een mhr cilinder gooi je zonder gemak over de 2 man. mensen met enkelt een uitlaat halen dit al....
 
idd , voor het vermogen maakt het niet veel uit , alles over de 2 is toch niet goed voor de politie... en aangezien dat je met std setup met ander goed uitlaatje al boven de 2 zit.. en het geluid van een 50 is vaak juist een hogere toon dan bij een 70cc...
 
denn1s said:
of je hebt het verkeerde getypt. of je snapt er niet zo veel van, een evo of een mhr cilinder gooi je zonder gemak over de 2 man. mensen met enkelt een uitlaat halen dit al....

Met het dat gaat ook wel goed heb ik het over combi 50 snel en R uitlaat.

En kw's is logisch, maar als je gaat begrenzen heb je met die 70 nog steeds meer koppelkracht dan met die 50. Er wordt kracht gemeten niet snelheid. Je geluid is ook nog niet teveel afwijkend van wat de uitlaat met std. cilinder geeft. Een 70cc geeft altijd wel een harder geluid om het zo te noemen. Vooral met een uitlaat als de R hoor je zo'n verschil duidelijk. Had ik met S2 iig wel.

DR70 is natuurlijk ook weer wat anders dan Athena vlinder 70 enzo. Dr70 zal niet opvallen maar het is ook geen bijzondere cilinder std.

Ontopic over krukas: Neem een Doppler, die zijn goed voor een schappelijke prijs. Als je alles anders neemt zou ik ook gelijk alles pen 12mm doen ;)
 
Last edited:
bedenk wel dat je nja met giet bijna gelijk weg kan blazen.. en alu moet je effe netjes warm laten draaien... weet niet of je daar zin in heb voordat je naar school gaat? :p

Maar Due Plus is giet en slijt dus wat harder... en Stage 6 is alu.. en zal in principe langer meegaan
 
kennyisback said:
Zelf dacht ik aan deu plus of stage 6 racing.
Welke is sneller?zelf denk ik de stage 6
En welke is beter voor straat?

Due plus is giet en Stage6 alu. Due plus heeft zich als betrouwbare cilinder wel bewezen. De stage6 zal idd wel een stuk sneller zijn al hoeft dit niet veel te schelen. Maar de Due zou een mooi team met je uitlaat vormen.
 
En kwa optrekken zal er dan verschil in zitten tussen Deu plus en Stage 6 racing?
en aan welke snelheid kan ik denken bij deze cilinders.
Is het verschil groot tussen Stage 6 racing 70 en Deu plus 70?
 
Zoals PVDH al zei is giet de beste optie met schoolgebruik. Ik heb door het met een alu naar school gaan genoeg geleerd want vaak wil je snel weer naar huis en neem je het met het warmrijden toch niet zo erg nauw met als gevolg dat je je cilinder molt.
 
Pak een Stage 6 Pro, voor 126 euro heb je een hele goede cilinder.
Ik heb er 10,9 pk mee gescoord (wel met een 19 mm cabr)

Maar het is een hele goedkope cilinder en de prestaties zijn goed.
 
Stealth-EVO50 said:
Zoals PVDH al zei is giet de beste optie met schoolgebruik. Ik heb door het met een alu naar school gaan genoeg geleerd want vaak wil je snel weer naar huis en neem je het met het warmrijden toch niet zo erg nauw met als gevolg dat je je cilinder molt.

gietijzer moet je juist goed warm rijden:L


beetje nozel topic, aangzien er zat van zijn(searsh)
 
Back
Top