Slag veranderen ?

Srsport said:
Slag veranderen dat kost sowieso te veel ben ik nu achter (in moeite en geld). Dus als ik het zou doen, dan zou ik de cilinder ook nog eens moeten laten bewerken om de timing minstens op de "normale" evo timing te laten lijken ?

Yep


Originally Posted by Bart
als je een cilinder afdraait verrander je de timing...



Aan de bovenkant wel ja, aan de onderkant niet.

Wel, leg maar eens een voetpakking extra (of haal er één weg) onder je cilinder........ zelfde idee
 
Naja, het is gewoon een te gek plan denk ik. Het kost volgens mij echt bakken geld als ik zie wat ik nog allemaal extra moet aanpassen. Gooi deze post maar dicht
 
Big B NRG said:
:|

Gaan jullie eerst maar eens uitzoeken hoe je het cc's berekend...

Als je je cilinder pas wil maken op morini moet hij dus 0.9 mm worden afgedraaid...je timing veranderd dan dus niet.


:W natuurlijk wel ! hehe. :henko:
 
Srsport said:
Naja, het is gewoon een te gek plan denk ik. Het kost volgens mij echt bakken geld als ik zie wat ik nog allemaal extra moet aanpassen. Gooi deze post maar dicht


Alles wat niet "standaard" is kost bakken vol met geld...


En je timing veranderd wel, maar dat is tiende grades, ik vind dat verwaarloosbaar.
 
Big B NRG said:
Alles wat niet "standaard" is kost bakken vol met geld...


En je timing veranderd wel, maar dat is tiende grades, ik vind dat verwaarloosbaar.

Denk na. Als jij een slagverschil van 1,8 mm opheft door je cilinder af te draaien. Dan heeft dit wel meer effect dan enkele tiendes. Je kan ook ook gewoon je cilinder niet afdraaien. En zuiger 1,8 mm lager laten komen. Het compressie verlies en het verschil in timing( vanwege slag verschil) zijn bij jou zeker ook verwaarloosbaar :? . Het verschil van een paar duizend toeren meer of minder of een paar pk meer of minder is bij jou zeker ook verwaarloosbaar? :p

Uiteraard is het verschil ook afhankelijk van de hoogtes van poorten...
 
de timing is nu zegmaar fout

de zuiger zit 1.8mm te laag steets

inhoud cilinder is meer dan 70 cc!!!

haal er aan de onderkant 1.8mm af

timing word dan goed

en inhoud cilinder is weer 70cc
 
Als je je cilinder afdraaid dan heb je toch weer zuiger in de normale positie als hij op het BDP staat?

Dan heft het elkaar toch op?

Als je je cilinder aan de onderkant afdraaid, openen en sluiten je poorten toch niet eerder of vroeger? (omdat je de cilinder aanpast op de slag)
 
Big B NRG said:
Als je je cilinder afdraaid dan heb je toch weer zuiger in de normale positie als hij op het BDP staat?

Dan heft het elkaar toch op?

Als je je cilinder aan de onderkant afdraaid, openen en sluiten je poorten toch niet eerder of vroeger? (omdat je de cilinder aanpast op de slag)


kijk dat bedoel ik nou :)
 
franky said:
de timing is nu zegmaar fout

de zuiger zit 1.8mm te laag steets

inhoud cilinder is meer dan 70 cc!!! ?

haal er aan de onderkant 1.8mm af

timing word dan goed

en inhoud cilinder is weer 70cc

Reken dit sommetje eens uit voor de gein: ((pi/4)x47,6x47,6x37,4)/1000
:|
Close dit topic want het gaat nergens meer over
 
franky said:
de timing is nu zegmaar fout

de zuiger zit 1.8mm te laag steets

inhoud cilinder is meer dan 70 cc!!!

haal er aan de onderkant 1.8mm af

timing word dan goed

en inhoud cilinder is weer 70cc

Ongelofelijk |( 8P

en @ Big B NRG: Als je je cilinder laat zakken openen je poorten toch eerder, of schuiven die dan uit zich zelf omhoog ofzo :? :p
 
ABT said:
Ongelofelijk |( 8P

en @ Big B NRG: Als je je cilinder laat zakken openen je poorten toch eerder, of schuiven die dan uit zich zelf omhoog ofzo :? :p


Nee ze schuiven niet omhoog :p

En je poorten openen dan toch later en sluiten dan toch eerder of zie ik dat ook verkeerd :X

Maar over de timing hadden jullie gelijk :) Ik heb het nog even opgezocht, ik was in de war met wat anders :+
 
Big B NRG said:
Nee ze schuiven niet omhoog :p

En je poorten openen dan toch later en sluiten dan toch eerder of zie ik dat ook verkeerd :X

Maar over de timing hadden jullie gelijk :) Ik heb het nog even opgezocht, ik was in de war met wat anders :+


Als je je cilinder laat zakken openen je poorten idd later, mijn fout, maar je bent dus wel met me eens dat de timingen dan veranderen -:-
 
dikke humor

De timing verandert best veel.

We gaan er even vanuit dat hij een evo wil gebruiken. Deze meet je 19,7mm onder deck. Op mina is dat een timing van 194 graden

Als we de poorten ongewijzigt laten en de slag verminderen naar 37,4 komen we met de zelfde poorthoogte uit op een timing van 186,5 graden.

Tjeetje dat zijn een heleboel 10e van graden.

Nog mooier is dat verhaal van dat slag verschil dat er maar even 1,8mm afgedraait moet worden. Ik meen dat de slag de dia meter van de krukcircel is. En dan ie dan als straal de helft van de krukcircel verschilt.
Dan kom je toch echt uit op 0,9mm naar boven én naar beneden. En rara wat er boven zit... juist de cilinder. Dus moet je 0,9mm afdraaien van de voet om het te compenseren.
 
Mja dit werd al gezegd in het topic ;) Jij bent alleen de enige die ff de moeite heeft genomen die waardes te berekenen :)
 
Back
Top