Slag veranderen ?

Srsport

If I speak, then I spoke
Ik ben van plan een evo cilinder van minarelli passend te maken op een morini blok, ik heb al gekeken en op het gebied van de tapeinden moet het gewoon makkelijk kunnen. Maar de slag van minarelli is 39,2 mm en van morini 37,4. Ik heb al meer informatie geprobeerd te vinden via de search, hiermee vond ik wel iets over de timing die ook mogelijk zou veranderen. Kan iemand mij misschien meer informatie geven over hoe en wat ik moet aanpassen om de slag en timing op een gelijk niveau te krijgen (ik weet niet of ik nu iets geks zeg *D).
 
Advertisement - register to remove this

er zijn excentrische pennen voor tussen de 2 krukaswangen (BIGEND ??)

is ook al ergens op forum geplaatst

maar dit zal je hoogstwaarschijnlijk moeten LATEN maken
 
Slag veranderen dat kan niet, daar ben ik nu achter. Ik denk dat de onderkant van de cilinder 0,9 mm afgedraait moet worden,omdat de slag 1,8mm verschilt tussen morini en mina. Maarja nu zit je nog met de timing die zou veranderen, kan iemand me hierover meer uitleggen ?
 
tuurlijk wel zijn plan was tog om zijn slag groter te maken
en met deze optie doet hij dat tog niet
lezen is ook een vak
 
@rie said:
je ken je cilinder tog ook afdraaien ben je wel wat cc"s kwijt mja

Wat bedoel je nou? Het ging over deze onzinnige post hierboven.

ALS JE JE CILINDER AFDRAAIT VERLIES JE GEEN CC's!

En bij wat die kerel wil gaan doen als je logisch nadenkt, verliest hij ook geen cc's. Want de slag wordt groter. Dus hij wint cc's.

En @ topicstarter: Timing verandert niet als je er ook een mina-slag in beunt. Want het is een mina cilinder. Alleen je uitlaatkeuze zal dan ook mina moeten worden.
 
1 hij wint geen cc want het is een mina cilinder

2 hij wou zijn slag veranderen toen zei ik je kan ook gewoon je cilinder afdraaien maar verlies je dus cc omdat je je slag niet groter maakt
slag van minarelli is 39,2 mm en van morini 37,4
 
Dit is een loze discussie.

1 Vergelijking tot morini slag wint hij cc's.

2 Als je die cilinder afdraait, dan vergal je de hele timing door je kleinere slag. Dus cilinder afdraaien is zowieso geen optie.
 
Als het me sowieso lukt om de mina cilinder te gebruiken zal ik alleen maar cc's verliezen ja.... (tov mina) boring is nl 47,6 mm en dit icm met een slag van 37,4 mm kom je uit op 66.6 cc. De slag kan ik niet veranderen, dus moet de cilinder worden afgedraaid oid. Niet dat dit mij boeit, maar het gaat er om wat er met de timing van de cilinder gebeurd, of iemand dit even kan toelichten !!!
 
:|

Gaan jullie eerst maar eens uitzoeken hoe je het cc's berekend...

Als je je cilinder pas wil maken op morini moet hij dus 0.9 mm worden afgedraaid...je timing veranderd dan dus niet.
 
Big B NRG said:
:|

Gaan jullie eerst maar eens uitzoeken hoe je het cc's berekend...

Als je je cilinder pas wil maken op morini moet hij dus 0.9 mm worden afgedraaid...je timing veranderd dan dus niet.

als je een cilinder afdraait verrander je de timing...
 
PiaPimp said:
de slag moet toch kleiner worden :rolleyes: ?

Jemig, :|

* De slag van een Morini is korter dan Mina, dus als je er een Mina 70 opzet wordt dat op een Morini 65cc ofzo.

*En je cilinder afdraaien (of je carter affrezen) moet om je zuiger bovenin te laten komen

*Omdat je slag anders is worden je timingen ook anders.....

*Wat ook kan is om de slag van een Morini te veranderen, dan kloppen je timingen wel, maar zit je nog steeds met de kans dat je je carter moet verhogen of affrezen omdat de cilinder van Mina hoger of lager is dan van een Morini.....

*Slag veranderen kan oa door een excentrische big-end pen te laten maken....

Snapt iedereen het nu ??? :p
 
ABT said:
Jemig, :|

* De slag van een Morini is korter dan Mina, dus als je er een Mina 70 opzet wordt dat op een Morini 65cc ofzo.

*En je cilinder afdraaien (of je carter affrezen) moet om je zuiger bovenin te laten komen

*Omdat je slag anders is worden je timingen ook anders.....

*Wat ook kan is om de slag van een Morini te veranderen, dan kloppen je timingen wel, maar zit je nog steeds met de kans dat je je carter moet verhogen of affrezen omdat de cilinder van Mina hoger of lager is dan van een Morini.....

*Slag veranderen kan oa door een excentrische big-end pen te laten maken....

Snapt iedereen het nu ??? :p

Slag veranderen dat kost sowieso te veel ben ik nu achter (in moeite en geld). Dus als ik het zou doen, dan zou ik de cilinder ook nog eens moeten laten bewerken om de timing minstens op de "normale" evo timing te laten lijken ?
 
Back
Top