Show je eigen auto #89

@ Tinne, lekker projectje! 1303? Alleen restauratie?

Mooizo! als het wat word rij ik wel met jou mee :P

Maar dacht dat jij in de maritieme sector zat?

Bij een motorzaak ga ik op gesprek, niet in de kassen of fruit :P

Transportschades dus als er een container met fruit vanuit midden amerika daarheen gaat en er stront aan de knikker is scheur ik erheen :P

Check ook ff een keer het brandstoffilter. Tandenpomp wil ook nog wel eens gaan lekken, dan zie je allemaal olie in je brandstoffilter.

Hadden al die 2liters uit 06 problemen? Ik dacht dat er ook waren zonder problemen

Nee, de 170pk versies zijn met Siemens parts uitgerust. Tandempompjes is wel een bekende (al uit de 1.9tdi tijd) maar dat stelt niet veel voor en valt qua prijs ook erg mee.

@kees.. Ik weet niet of dat komt omdat hij geimporteerd is, maar voor jou auto staat er op rdw geen terugroepactoe geregistreerd

Ik heb contact gehad met de Audi dealer in Roosendaal, en na het doorgeven van mijn voertuig identificatie nummer blijkt dat al mijn pompverstuivers onder fabrieksgarantie vervangen kunnen worden ongeacht de leeftijd en km-stand van de auto. Dus heb voor maart een afspraak ingepland en weet ik dat ik deze dure kosten post ook niet meer krijg (als het goed is) en kan ik lekker lang genieten van de Audi!

Ik heb contact gehad met de Audi dealer in Roosendaal, en na het doorgeven van mijn voertuig identificatie nummer blijkt dat al mijn pompverstuivers onder fabrieksgarantie vervangen kunnen worden ongeacht de leeftijd en km-stand van de auto. Dus heb voor maart een afspraak ingepland en weet ik dat ik deze dure kosten post ook niet meer krijg (als het goed is) en kan ik lekker lang genieten van de Audi!

Kijk aan.. top! :)

Oke, lijkt mij dat de produktiekosten dan wel heel erg oplopen vergeleken met de afname toch? Ik kan mij in ieder geval voorstellen hoe het dan gemaakt wordt, tenminste bij bovenstaand voorbeeld. Hoe zou dat dan moeten bij onderstaand voorbeeld? Hier kan de mal niet van af vallen toch? Of wanneer die iets langere aansluitingen zou hebben.

water%20to%20air%20cooler%20650bhp.jpg

Nog een voorbeeld:

intercooler_water_to_air.jpg

Door de langere aansluitingen wil dit niet van een mal vallen toch? Of mis ik iets?

Zoals als Xander al zegt wordt die waarschijnlijk gesmeed/geperst. Die gebeurd dan door een gloeiend heet stuk (alumunium) tussen 2 matrijs heften te leggen. Door grote kracht wordt het dan in vorm "geperst". Die 2 voorbeelden die je nu laat zien kan je niet smeden. Deze zijn hol en de aansluitingen staan niet tegen over elkaar, dus hier kan geen matrijskern gebruikt worden.

Een matrijs moet sowieso lossend zijn anders krijg je je product er nooit uit.

Wat voor productieproces je kiest hangt heel veel af van je productieaantallen. Die 2 voorbeelden die je laat zien zijn naar mijn mening alleen te (spuit)gieten en aan elkaar te lassen.

regelmatig, werpt vaak ook vruchten af. ik ben schadehersteller/plaatwerker van beroep, leuk als je meer ziet als de verkoper zelf

ik HAAAAAT 't .... helemaal omdat bij eerste mankement je meteen opgebeld word.. net alsof ze via mij garantie hebben...

laatst de zus van een vriend van me, wou een auto hebben voor max 1400.. na 4 maanden koppakking eruit, en maar huilen dat ze geen geld ed had... uiteindelijk koppakking ed op mijn kosten vervangen voor haar en gezegd dat ik daarna niks meer wil horen.

wil alleen met goede vrienden nog mee gaan, maar verder doe ik het niet meer..

ik HAAAAAT 't .... helemaal omdat bij eerste mankement je meteen opgebeld word.. net alsof ze via mij garantie hebben...

laatst de zus van een vriend van me, wou een auto hebben voor max 1400.. na 4 maanden koppakking eruit, en maar huilen dat ze geen geld ed had... uiteindelijk koppakking ed op mijn kosten vervangen voor haar en gezegd dat ik daarna niks meer wil horen.

wil alleen met goede vrienden nog mee gaan, maar verder doe ik het niet meer..

8P Volgende auto die ik koop mag je ook wel mee. Kan ik alle garagekosten bij jou indienen :D

Lekker een auto kopen voor een habbekrats, en vervolgens huilen dat het jouw fout is dat de koppakking er mee kapt... heerlijk zoiets. Alsof je dat van te voren kan ruiken. Maarja, leg een vrouw dat eens uit.

Ik adviseer iig nooit meer een noob over een auto kopen. Zelf ook wel eens zoiets meegemaakt. Ding reed en schakelde perfect, maand later bak in de soep.
Fuck dat

gezeik wat je over je heen krijgt, 10 keer bellen... zeiken,huilen ed... had er genoeg van, toen de spullen gekocht... auto opgehaald, gemaakt... terug gezet, en gezegd dat ik niks meer van die auto wou weten...

ik heb redelijk ''verstand'' van auto's, maar ook ik heb het zo nu en dan gewoon fout... tjah kan gebeuren met handel/2ehands spul... maar omdat je dan mee gaat, denken veel meteen een perfecte auto te kopen.

onderhand weet zowat iedereen hoe ik erover denk, en als ze echt willen dat ik mee ga... zeg ik ook van te voren, door mij heb je geen garantie op een goede auto.

Back