Show je eigen auto #89

Ik dacht laat ik ook eens wat van me horen hier. Altijd wat saaie auto's gehad in het verleden (al het geld ging immers in de scooters haha) maar nu een auto naar mijn zin gekocht eindelijk :) Ik wil eigenlijk al een tijdje een Audi A3 (liefst een A5 maar dan moest ik nog 15.000 bij leggen).

Dus heb een Audi A3 sportback 2.0 TDI gekocht. Het is de versie met 170PK en het is een automaat. Hij is van juni 2006 en heeft 116.000 gelopen. Opties o.a. Xenon, PDC, Privacy glas, regensensor, lichtsensoren, RNS-E, Kufatec carkit, climate control, cruise control, middenarmsteun voor en achter, stoelverwarming, Alarm klasse III, en nog dingen die ik nu vergeet :D

Wat foto's in het topic gestopt!

2013-02-01 14.24.03.jpgDSC_0793.jpgDSC_0795.jpgDSC_0801.jpg
 
Hele nette wagen. Alleen heb je wel de meest "enge" 2.0tdi gekocht.. volgens mij met Siemens injectoren en die zijn niet even betrouwbaar.. goede nieuws is dan weer wel dat er een terugroepactie loopt voor die dingen :p
 
Hij is inderdaad geïmporteerd. Ik heb alle historie in kunnen zien (en in bezit) inclusief die van de garage in Duitsland. De dealer waar ik hem gekocht heb doet bijna alleen maar import van exclusievere auto's (deze was wel de goedkoopste zowat in zijn wagenpark).

Dat ik een 'enge' TDI gekocht heb vindt ik dan weer minder leuk om te horen :P Ik heb totaal geen verstand van auto's maar wat betekend dat als die injectoren kapot gaan? Of kan ik er iets preventiefs aan doen?
 
Een btr 80 ? seriously ? :P

Jup, seriously :P Mijn maat heeft die speciaal daarvoor gekocht als emergency backup :P Staat overigens gewoon op kenteken (Als BTR-60)! 8P

badddf1e70a111e2b2dc22000a9f14bd_7.jpg


d599586a70a111e29a4b22000a1fb593_7.jpg


Gast heeft ook een Juke R in de bouw, en had de allereerste GT-R van Rusland dus echt geval van "geld te veel, maar wel doelbewust (geen gouden wrap bullshit)"

We gaan met twee RR Defenders mee, en er gaat nog een Crafter mee waar mensen om de beurt in kunnen slapen e.d. Ook een Lexus als backup.

16.000 km, 2 autos, 6 man, minimaal 1 vrouw. Ik moet nog steeds van de shock bekomen omdat ik pas sinds 3 dagen weet dat ik meega. Dit onderwerp is in december te sprake gekomen en ik wilde toen heel graag mee, maar mij werd gevraagd om mijn vriendin (Inessa Tushkanova) voor warm te maken. Toentertijd tevergeefs, maar omdat ze nu haar rallyauto in de prak heeft gereden dacht ik dat ze meer tijd voor zou hebben en vroeg ik aan hem afgelopen donderdag of het nog actueel was. "Ja, heb jou vandaag ook ingeschreven". Bedankt dat je het mij ook laat weten dat ik over twee weken 16000 km mag rijden? Echt op zijn Russisch dus... Had dezelfde dag op mijn werk afgesproken dat ik naar Autosalon van Geneve zou gaan, maar ik denk toch dat het de Expeditie wordt...


Nice Kees! Zover ik het weet had jij het altijd over A3/S3 ("als ik al mijn geld niet in scooters stopte, dan..."), dus ik ben blij voor je! :)
 
Haha, klopt wel een beetje idd! Ik heb ook nog getwijfelt aan een Ford Focus ST maar de wat meer klasse 'uitstraling' en het feit dat de Audi met DSG verkrijgbaar is gaf mij toch de doorslag om een Audi te kopen!
 
Hij is inderdaad geïmporteerd. Ik heb alle historie in kunnen zien (en in bezit) inclusief die van de garage in Duitsland. De dealer waar ik hem gekocht heb doet bijna alleen maar import van exclusievere auto's (deze was wel de goedkoopste zowat in zijn wagenpark).

Goed om te horen, zou lullig zijn als je er nu pas zou achter komen :P.
 
Hij is inderdaad geïmporteerd. Ik heb alle historie in kunnen zien (en in bezit) inclusief die van de garage in Duitsland. De dealer waar ik hem gekocht heb doet bijna alleen maar import van exclusievere auto's (deze was wel de goedkoopste zowat in zijn wagenpark).

Dat ik een 'enge' TDI gekocht heb vindt ik dan weer minder leuk om te horen :P Ik heb totaal geen verstand van auto's maar wat betekend dat als die injectoren kapot gaan? Of kan ik er iets preventiefs aan doen?

Siemens verstuivers zijn niet de meest betrouwbare. Misschien is ie in DLD al langsgeweest en zijn ze (als de nummers overeenkwamen met het bulletin) al vervangen. Anders een keer een ritje langs de dealer. Als er 1 weigert/defect is start je auto niet meer.. dan is het een kwestie van stekkers van de verstuivers lostrekken en proberen te starten. Slaat de auto aan is degene die los is de defecte.

http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=58118&start=0
 
Nette bak die Sportback :) Wel weinig gelopen zeg voor een diesel... <20k p/jaar :O

Klopt inderdaad, hij is met 60k op de teller geimporteerd uit Duitsland in 2008 en toen is de auto gekocht door iemand uit het dorp waar de garage zat die er praktisch alleen boodschappen mee deed. De laatste 2 maanden werd de auto verhuurd en werd er wel volop mee gereden.

Siemens verstuivers zijn niet de meest betrouwbare. Misschien is ie in DLD al langsgeweest en zijn ze (als de nummers overeenkwamen met het bulletin) al vervangen. Anders een keer een ritje langs de dealer. Als er 1 weigert/defect is start je auto niet meer.. dan is het een kwestie van stekkers van de verstuivers lostrekken en proberen te starten. Slaat de auto aan is degene die los is de defecte.

Hmm, ik moet wel zeggen dat als hij buiten staat met dit koude weer dat hij wel moeilijk start (duurt wel een paar seconde) maar uiteindelijk start hij altijd. Heeft dat er iets mee te maken?
 
Goed bezig!

Wil ook zelf een uitlaat maken, alleen klote dat ik dan materiaal moet halen en vaak veel over blijft. Of je hebt juist net niet goeie bochten etc..
Waar haal jij je materiaal, en wat gebruik je voor de 4inch? (ga zelf ook 4inch vanaf turbo tot eind met alleen een einddemper).
 
Goed bezig!

Wil ook zelf een uitlaat maken, alleen klote dat ik dan materiaal moet halen en vaak veel over blijft. Of je hebt juist net niet goeie bochten etc..
Waar haal jij je materiaal, en wat gebruik je voor de 4inch? (ga zelf ook 4inch vanaf turbo tot eind met alleen een einddemper).

Ik bouw de uitlaten samen met een vriend van me. Die kan alles gewoon bestellen op zn werk.
We gebruiken altijd rvs 304, meestal nemen we geborstelde buis (scheelt niet zoveel qua prijs).
Ik ga trouwens alleen 4inch DP, de rest van de uitlaat wordt 3.5 inch, met 2 ovale dempers, zodat hij lekker stil wordt als ik normaal rij(heb toch een screamer:P)
 
Leuke foto... 3 ton al aangetikt met die Ibiza? Blijft mooi ding, verlaagd/BBK en wielen :)

Nee de 3 ton nog niet aangetikt, nu bijna op de 290.000 :) Blok is nu bijna 90k oud, wel turbo al vervangen, distributie gedaan en nieuwe koppakking. Blijf hem ook mooi vinden idd! Maar wat is BBK? :P

@Robert, ligt mooi laag idd! In real life wat hoger hoor, with a little use of photoshop ;)

Is vlak bij Centraal Station inderdaad, had sollicitatiegesprek 1 straat verder. Dus geen bezoekje aan de coffeshop voor mij iig :P
 


Write your reply...
Back
Top