show je eigen auto #87

Geheel onverwachts ook naar DUMPD gegaan. Waren daar met een rode golf 1 met rode OZ Turbo velgen. Was iig een zeer geslaagde meeting, top locatie en gaaf om een keer iets andere auto's te zien dan normaal. Ga normaal alleen naar VAG meetings :)

Heb Vincent en Misha ook nog zien lopen :)
 
Hele toffe meeting zo te zien. Top locatie en leuke aankleding, erg jammer dat ik thuis ben gebleven omdat er iemand voor de GTI kwam kijken (die dus niet is op komen dagen).
 
Ik heb er geen lmm of afm opzitten. De plenum met filter wordt dan vervangen door 4 losse filters. Ik zal eens proberen wat meer info er over te vinden.

Kan me vergissen , maar je heb toch wel injectie + een ecu op je motor?
Want dan zou ik zowiezo zorgen voor een LMM of beter een alpha N systeem oid.

Losse filters werkt alleen wanneer je op elke cilinder een carb, heb. En zelfs dan is het nog maar de vraag of je beter scoort tov een plenum.

Ik heb zelf dan een e30 M3 en heb erg veel gelezen en doce over de motor , maar zelfs in de DTM of de hillclimbs bleven ze een plemum gebruiken. En dit leverde in de 2,5l 4cil motoren meer dan 330PK op én winnenden auto's
Iig heb ik nergens voorbeelden gelezen waarbij injectie motoren mét ITB´s beter presteerden zonder plenum dan mét.
 
Waarom gaat ie nu al weg eigenlijk? En komt er nog wat terug, of alleen de diesel?

Ik wilde in eerste instantie een snellere auto dan de diesel erbij, maar nu die word omgebouwd gaat dat niet echt meer op. En daarnaast moet ik ook nog een SRE koppeling kopen en wat ander leuk spul. Kost allemaal aardig wat :p
 
Moet er altijd een beetje om lachen. De Honda boys verbouwen altijd de complete wielophanging met de meest dure onderdelen, maar ik heb nog nooit 1 gezien die snel reed @ circuit :p

1e keer voor mij op het circuit, met de civic, was in Assen... Na 25min. reed ik een 2,07 :+
 
Zo weer lekker een weekend voor niks gesleuteld. Plan was om de vooras bij de kever te vervangen door een smallere versie, 2 inch versmald. Omdat mijn schijfremmen en verlaagde spindels de wielen verder naar buiten brengen. Zeker i.c.m. mijn velgen die een ET van 5 hebben.

Daarnaast gelijk schokdempers en stuurdemper vervangen door verstelbare van Koni. Alles zat er zondag onder. Blijkt de as niet smal genoeg te zijn. GVD!. Vnv alles weer los en een nieuwe as wordt al gemaakt (4inch versmald). En ja ik had al gemeten van te voren. De schijfremmen en spindels verbreden 1 inch per kant.

Af en toe 8P
 
Ben wat foto's van dumpd aan het bekijken en kwam deze tegen... Is toch van Roel?

192913_449345421784344_314730973_o.jpg
 
Kan me vergissen , maar je heb toch wel injectie + een ecu op je motor?
Want dan zou ik zowiezo zorgen voor een LMM of beter een alpha N systeem oid.

Losse filters werkt alleen wanneer je op elke cilinder een carb, heb. En zelfs dan is het nog maar de vraag of je beter scoort tov een plenum.

Ik heb zelf dan een e30 M3 en heb erg veel gelezen en doce over de motor , maar zelfs in de DTM of de hillclimbs bleven ze een plemum gebruiken. En dit leverde in de 2,5l 4cil motoren meer dan 330PK op én winnenden auto's
Iig heb ik nergens voorbeelden gelezen waarbij injectie motoren mét ITB´s beter presteerden zonder plenum dan mét.

Dit motorblok is standaard geleverd zonder lmm.
Wel zitten er diverse sensoren op. TPS ( Throttle position sensor ) Inlet Air Temperature sensor en een map sensor. Daar loopt die normaal perfect op.

Als ik me niet vergis, is die afgesteld op alpha N. Door middel van de tps sensor. ( Heb er een kdfi in zitten. )
 
Back
Top