Show je eigen auto #89

@kees.. Ik weet niet of dat komt omdat hij geimporteerd is, maar voor jou auto staat er op rdw geen terugroepactoe geregistreerd

Nee dat zag ik al inderdaad. Echter zag ik onlangs dit topic op Audi forum wat nog niet zo oud is: http://www.audiforum.nl/forum/motor...2-0tdi-verstuivers-kabelboom.html#post1377465

Daar zou het gaan om een 'werkplaatsactie' waarbij je auto niet opgeroepen wordt. Ik heb geen idee of dat voor mijn Audi ook opgaat maar heb daar maar even gereageerd :)
 
Nee de 3 ton nog niet aangetikt, nu bijna op de 290.000 :) Blok is nu bijna 90k oud, wel turbo al vervangen, distributie gedaan en nieuwe koppakking. Blijf hem ook mooi vinden idd! Maar wat is BBK? :P

@Robert, ligt mooi laag idd! In real life wat hoger hoor, with a little use of photoshop ;)

Is vlak bij Centraal Station inderdaad, had sollicitatiegesprek 1 straat verder. Dus geen bezoekje aan de coffeshop voor mij iig :P

Ga je in Damsco werken?
 
Nee dat zag ik al inderdaad. Echter zag ik onlangs dit topic op Audi forum wat nog niet zo oud is: http://www.audiforum.nl/forum/motor...2-0tdi-verstuivers-kabelboom.html#post1377465

Daar zou het gaan om een 'werkplaatsactie' waarbij je auto niet opgeroepen wordt. Ik heb geen idee of dat voor mijn Audi ook opgaat maar heb daar maar even gereageerd :)

Check ook ff een keer het brandstoffilter. Tandenpomp wil ook nog wel eens gaan lekken, dan zie je allemaal olie in je brandstoffilter.
 
Hadden al die 2liters uit 06 problemen? Ik dacht dat er ook waren zonder problemen

Nee, de 170pk versies zijn met Siemens parts uitgerust. Tandempompjes is wel een bekende (al uit de 1.9tdi tijd) maar dat stelt niet veel voor en valt qua prijs ook erg mee.
 
Zit me gewoon iets af te vragen, en kom er niet echt uit, vandaar de vraag hier op het grote scooterforum :)

Wat ik mij dus afvraag, hoe worden die eindstukken op intercoolers etc gemaakt die uit 1 stuk lijken te zijn zoals op de afbeelding hieronder. Is dat gietwerk of wat?

water.jpg
 
Dat wordt geperst, zoals Jesse zegt. Er zit zelfs nog een optimalisatie in aangezien de aansluitingen direct erin geperst zitten. Anders moet je een gat maken en aansluit punten erin lassen. Lasnaad is niet nodig. Het is één plaat waarbij de aansluiting afgesloten is (dicht) en vervolgens wordt open gezaagd, wanneer deze is verwijderd van de mal. Zolang je er geen rechte hoeken in maakt en alles laat convergeren naar een enkel punt heb je geen problemen met verwijderen. Het is gewoon een complexere vorm van een frietbakje.
 
Oke, lijkt mij dat de produktiekosten dan wel heel erg oplopen vergeleken met de afname toch? Ik kan mij in ieder geval voorstellen hoe het dan gemaakt wordt, tenminste bij bovenstaand voorbeeld. Hoe zou dat dan moeten bij onderstaand voorbeeld? Hier kan de mal niet van af vallen toch? Of wanneer die iets langere aansluitingen zou hebben.

water%20to%20air%20cooler%20650bhp.jpg


Nog een voorbeeld:

intercooler_water_to_air.jpg


Door de langere aansluitingen wil dit niet van een mal vallen toch? Of mis ik iets?
 
Ik heb geen idee, zal vast wat extra kosten. Het biedt voor prestaties (misschien enkel op het oog) tenslotte ook voordelen, al is het maar dat klanten nat worden van een zo geleidelijk mogelijk verloop. Ik weet niet hoe groot hun afzetmarkt is. Daarbij besparen ze meerdere bewerkingen doordat alternatieve onderdelen niet gemaakt, gelast en afgewerkt hoeven te worden. En als de concurrent het doet zal je wel mee moeten. Gewoon combinatie van factoren dus.

Nooit afgevraagd hoe ze pijpen maken? :p

Ik kan niet zien hoe dat ding in elkaar zit. Het luistert wel nauw. :)
 
Mooizo! als het wat word rij ik wel met jou mee :P

Maar dacht dat jij in de maritieme sector zat?

Bij een motorzaak ga ik op gesprek, niet in de kassen of fruit :P
 


Write your reply...
Back
Top