Zoals als Xander al zegt wordt die waarschijnlijk gesmeed/geperst. Die gebeurd dan door een gloeiend heet stuk (alumunium) tussen 2 matrijs heften te leggen. Door grote kracht wordt het dan in vorm "geperst". Die 2 voorbeelden die je nu laat zien kan je niet smeden. Deze zijn hol en de aansluitingen staan niet tegen over elkaar, dus hier kan geen matrijskern gebruikt worden.
Een matrijs moet sowieso lossend zijn anders krijg je je product er nooit uit.
Wat voor productieproces je kiest hangt heel veel af van je productieaantallen. Die 2 voorbeelden die je laat zien zijn naar mijn mening alleen te (spuit)gieten en aan elkaar te lassen.
Sowieso, bij een auto van 1400 Euro kan je van alles verwachten toch?
Dat een matrijs lossend moet zijn snap ik, daarom kom ik ook met die volgende 2 voorbeelden van die end caps. Dat is dus ook mijn vraag, hoe word zoiets gemaakt? (gaat dus alleen om de eindstukken, niet om de intercooler kern ertussen) Als je zoiets wil spuitgieten, moet je dus al een meerdelige matrijs laten maken, wat dus stervensduur is, en mijn inziens nooit uitkan voor iets met een relatief lage afname zoals intercooler eindstukken (in vergelijking met bijvoorbeeld patatbakjes).
gezeik wat je over je heen krijgt, 10 keer bellen... zeiken,huilen ed... had er genoeg van, toen de spullen gekocht... auto opgehaald, gemaakt... terug gezet, en gezegd dat ik niks meer van die auto wou weten...
ik heb redelijk ''verstand'' van auto's, maar ook ik heb het zo nu en dan gewoon fout... tjah kan gebeuren met handel/2ehands spul... maar omdat je dan mee gaat, denken veel meteen een perfecte auto te kopen.
onderhand weet zowat iedereen hoe ik erover denk, en als ze echt willen dat ik mee ga... zeg ik ook van te voren, door mij heb je geen garantie op een goede auto.
Lekker pijpje Pim !!
Lieuwe ook goed bezig, met je schuur met brug :|