Show je eigen auto #89

Hahahah, dat gaat wel erg ver natuurlijk. Ik had dat maken van die auto niet aan dat meisje betaald. Jij kan er niks aan doen. Bij mij had ze kunnen zeiken en huilen wat ze wou, geen enkele eigen rooie cent had ik in die auto gestoken.
 
Heel erg ver? Ik denk dat je menig mens op een hele boel kosten kan laten besparen.
Denk aan achterstallig onderhoud wat mensen vaak niet zien. Dan heb ik echt wel 200 euro over voor iemand die met me mee kijkt.
 
Sowieso, bij een auto van 1400 Euro kan je van alles verwachten toch?


Zoals als Xander al zegt wordt die waarschijnlijk gesmeed/geperst. Die gebeurd dan door een gloeiend heet stuk (alumunium) tussen 2 matrijs heften te leggen. Door grote kracht wordt het dan in vorm "geperst". Die 2 voorbeelden die je nu laat zien kan je niet smeden. Deze zijn hol en de aansluitingen staan niet tegen over elkaar, dus hier kan geen matrijskern gebruikt worden.

Een matrijs moet sowieso lossend zijn anders krijg je je product er nooit uit.

Wat voor productieproces je kiest hangt heel veel af van je productieaantallen. Die 2 voorbeelden die je laat zien zijn naar mijn mening alleen te (spuit)gieten en aan elkaar te lassen.

Dat een matrijs lossend moet zijn snap ik, daarom kom ik ook met die volgende 2 voorbeelden van die end caps. Dat is dus ook mijn vraag, hoe word zoiets gemaakt? (gaat dus alleen om de eindstukken, niet om de intercooler kern ertussen) Als je zoiets wil spuitgieten, moet je dus al een meerdelige matrijs laten maken, wat dus stervensduur is, en mijn inziens nooit uitkan voor iets met een relatief lage afname zoals intercooler eindstukken (in vergelijking met bijvoorbeeld patatbakjes).
 
Ben vandaag trouwens naar JD geweest met de Polo, bij het eerste diagnose ritje werd al vastgesteld dat er geen foutmeldingen waren, en dat de actuele drukwaarde mooi overeen kwam met de ingestelde drukwaarde, wat aangeeft dat het variabele turbootje zijn werk nog heel goed doet, en dus niet vastzit. Wanneer dit wel het geval zou zijn, zou de tuning hier op aangepast moeten worden, en kan dus niet het maximale eruit gehaald worden.
Na de tuning, wat echt net zo lang duurt als een youtube filmpje uploaden, en ongeveer net zoveel werk is, weer een ritje gemaakt. Nu geeft de turbo ipv de originele 1950 mbar absolute druk zo'n 2300 mbar absolute druk, en een veel fijner gevoel over het gehele toerenbereik. Op de terugweg gelijk de top even uitgeprobeert, en deze is nu zo'n 20 km/h hoger dan eerst, namelijk zo'n 185 km/h. :P Niet echt megawaardes maar ja, het gaat meer om hoe die er naar toe gaat, ik moest nu in de remmen voor een vrachtauto, en eerst was ik voor de 165 een lang stuk duitse snelweg nodig. Al met al very happy. :)
 
Ik heb daar echt een heele lijst opgesteld met punten die niet goed waren aan de auto..

Ruim de helft hebben ze opgelost/vervangen en 350 euro korting gekregen ( auto van 1900 euro )
maar ja.. Anders had diegene m toch gekocht alleen had die zichzf dus genaaid..

maar net wat jij zegt, ook welles ghad dat ze opbellen van jah kut nu rammelt hij hier of doet hij dat.. Jah heb je iets geks gedaan? Ja wel stoeprandje geraakt :+


daaag
 
Sowieso, bij een auto van 1400 Euro kan je van alles verwachten toch?




Dat een matrijs lossend moet zijn snap ik, daarom kom ik ook met die volgende 2 voorbeelden van die end caps. Dat is dus ook mijn vraag, hoe word zoiets gemaakt? (gaat dus alleen om de eindstukken, niet om de intercooler kern ertussen) Als je zoiets wil spuitgieten, moet je dus al een meerdelige matrijs laten maken, wat dus stervensduur is, en mijn inziens nooit uitkan voor iets met een relatief lage afname zoals intercooler eindstukken (in vergelijking met bijvoorbeeld patatbakjes).

Zoiets kan b.v. ook gemaakt worden met een gietproces. Bijvoorbeeld de verloren was methode. Is wel geschikt voor kleine aantallen.

Als ik het zelf zo moeten maken zou ik gewoon de cilindrische stukken draaien en de rest buigen en aan elkaar lassen van plaatmateriaal.
 
gezeik wat je over je heen krijgt, 10 keer bellen... zeiken,huilen ed... had er genoeg van, toen de spullen gekocht... auto opgehaald, gemaakt... terug gezet, en gezegd dat ik niks meer van die auto wou weten...

ik heb redelijk ''verstand'' van auto's, maar ook ik heb het zo nu en dan gewoon fout... tjah kan gebeuren met handel/2ehands spul... maar omdat je dan mee gaat, denken veel meteen een perfecte auto te kopen.

onderhand weet zowat iedereen hoe ik erover denk, en als ze echt willen dat ik mee ga... zeg ik ook van te voren, door mij heb je geen garantie op een goede auto.

ik geef gewoon van te voren bij de beste man aan dat ik in de autobranche zit en schadehersteller ben..

krijg je meestal wel de status als mierenneuker maar ze doen we wa meer hun best om t goed op te lossen.. Ook krijg je dan niet dat ze met dingen komen als jaah zo,n rammeltje da hoort.. Jah de deur suist maar dat hebbe ze allemaal..
 
2ik6ssw.jpg


Gaat lekker met de S3 :) Blok is compleet gestript, dit weekend wil ik het onderblok weer in elkaar hebben.

Verwacht/hoop over een aantal weken weer de motor in de auto te gaan bouwen.
 
360/370pk en richting de 500nm. Zit een ecu bij die aangepast is door JD. Setup komt ook van een S3 af.

Als alles klaar is ga ik wss nog wel naar JD om de puntjes op de i te zetten :)
 
Ik heb mijn grote turbo bijbel er even bijgepakt, en daar wordt ook geadviseerd om een 3,5 a 4 inch pijp te gebruiken voor 2.5-3.0 liter motoren. Geen overkill dus. ;)
 
Back
Top