Show je eigen auto #89

Zit te kijken naar meters voor in de S3. Iemand ervaring met producten van Innovate? Mooie dual function klokjes voor boost/vacuum en oliedruk + temp.

innovate_3852.jpg


innovate_3851.jpg


Andere opties/tips zijn welkom!
 
Van je Pa, Robert? Zeg ff tegen 'm dat er nogal wat spel- en typfouten in de tekst staan, beetje onprofessioneel;)

Site moet in z'n geheel eens vernieuwd worden.. Maar hij hecht er niet zoveel waarde aan aangezien menig klant via mond op mond reclame komt.

Maar ik roep het al een eeuwigheid tegen hem :P


@ Karp

Dat ziet er wel puik uit!
 
Vette bak jorne. Ik wou dat me vader zo midlife crisis had :P.

Ik zit even met een gedachte hier, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Ik heb dus een peugeot 106, die is omgebouwd naar solex carburateurs.
Maar nu zit de orginele benzinepomp nog in de benzine tank, maar deze pompt constant door.

Nu heb ik wat gehoord / gelezen, dat er ook benzine pompen zijn voor auto's op carburateurs.
Deze bijvoorbeeld: http://www.carburateurwinkel.nl/contents/nl/d21_Benzinepompen_aansluitingen_en_accessoires.html

Maar hoe werkt dat nou? Moet ik deze achter mijn orginele benzinepomp doen? Of kan ik gewoon rijden met de orginele benzine pomp?

Want als de vlotterkamer vol is, hoeft de pomp toch niet te lopen?
Of is mijn manier van denken helemaal verkeerd?
 
Orginele benzinepomp zal teveel druk geven voor je carbs denk ik. Moet je ff uitzoeken want bij carbs luistert dat erg nauw.

Ik heb bij de kever ook een electrische pomp gemonteerd en een aparte drukregelaar.
 
Klopt ja. Maar het is erg slecht voor de regelaar en pomp om bijv 2 bar terug te regelen naar 0,3. Dan zul je met een retourleiding moeten werken vanaf je regelaar.
 
Super dik die M5! nieuwe? Best eng die wielen met 10 spaakjes.

Ik denk dat je naar een lage druk pomp zal moeten gaan (originele pomp buiten werking zetten)
En je moet er retour op hebben of een goede regelaar lijkt me..

Maar zit eens te denken, op m'n werk vervang ik bij motorfietsen met carb's ook wel eens de originele brandstof pomp door een universele van de brezan en ook zonder retour en dat gaat ook prima.. maar ik denk dat dat soort pompen bij voldoende druk automatisch stoppen.
 
Last edited:
je kan bij biesheuvel mooie regelaars halen, voor auto's die naderhand van carbs zijn voorzien. kosten de wereld niet en regelen netjes naar de 0,3 bar geloof ik met 2 inlets en een terugvoer naar de tank
 
Back
Top