Show je eigen auto #81

Status
Not open for further replies.
Ben nu met mijn audio bezig van de bmw. zit er mooi gebeund in. is ook al 7 jaar oud ofzo die installatie. maar nu heb ik al een paar maand n nieuwe accu. en toevallig zag ik dat er wat water uit de overloop gekomen is... waarom doet ie dat. was er nu gelukkig op tijd bij maar heb liever geen water in mn koffer ivm roesten enzo.

Iemand?
 
Ben nu met mijn audio bezig van de bmw. zit er mooi gebeund in. is ook al 7 jaar oud ofzo die installatie. maar nu heb ik al een paar maand n nieuwe accu. en toevallig zag ik dat er wat water uit de overloop gekomen is... waarom doet ie dat. was er nu gelukkig op tijd bij maar heb liever geen water in mn koffer ivm roesten enzo.

Iemand?

Water? Accuzuur denk :P Dat kun je beter niet in je kofferbak hebben.
 
Nou, de cursus zelf kost rond 1500-1600 (http://raceschool.nl/pdt_rac_racing_school.php of http://www.rensportschool.nl/coureursopleiding/programma-2011-2012) Ik had dus aanbieding gepakt van Driving-Fun en kreeg 500 euro korting. Daarnaast heb je examenkosten van 100 en nog wat euro als je voor je licentie gaat. Is relatief veel geld, maar dan ben je nog niet eens op de helft.

Je hebt een stel goede wielen onder je kont nodig, als je zelf geen circuit ragbak hebt of bang bent om eigen auto te beschadigen (Olee!) dan kun je nog altijd auto huren, vanafprijs 1000 euro voor bmw 316 (ook aanbieding van DF). Denk je voor 500 euro een raghok te kopen, dan kun je er weliswaar lol mee hebben, maar je kunt er nooit mee slagen voor je licentie, want de examinatoren zijn streng.

Kleding is ook een verplicht onderdeel, natuurlijk kun je nog altijd een helm huren, maar als je voor volledige eigen FIA/HANS uitrusting gaat, dan kun je daar gerust 1500-2000 euro voor bijtellen.

We hebben de equipment, dus je kunt beginnen toch? Bijna, je auto moet ook ergens op lopen. Ik was 2 tanks op een dag kwijt + ong. 4 tanks op en neer naar Assen (zeg maar gerust 500 liter, you can do the math).

Tenslotte, naast de brandstof voor je auto heb je zelf een slaapplek en eten nodig (tenzij je in de buurt van circuit woont, of bereid bent om op en neer te reizen), hier kun je zelf bepalen hoever je gaat. Ik koos ervoor om avond van tevoren al aanwezig te zijn en dag later te vertrekken, dus was ik iets meer kwijt.

Tenslotte bestaat er nog altijd kans om schade te rijden, soms kun je het met pleisters oplossen, maar ik heb mensen ook smerig vangrail zien kussen. Dan heb je de reparatie (of afschrijf-)kosten van jouw/huurauto en als het tegenzit de reparatie/vervangkosten van de vangrail. Je auto uit de grindbak vissen is overigens gratis :)

Edit: Als je met eigen auto gaat en je kiest ervoor om tot aan je grens of overheen te rijden, kun je ook wat extra geld opzij leggen voor een set banden en remblokjes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top