Scooterwinkels mogen snorfietsen omkeuren | RDW nieuws

Een tijdje geleden was een lid met z'n snor op keuring geweest om hem te laten omkeuren.
De brommer reed op het moment dat hij op de rollerbank stond minder dan 35 kmpu en was afgekeurd.
Blijkbaar kijkt men dus wel naar de snelheid ook al kan ik nergens terugvinden dat een brommer of bromscooter minimaal 35 kmpu moet rijden.
Maar als je snor tussen de 35 en 40 echte kmpu rijdt op de rollerbank, dus niet op de snelheidsmeter van je brommer, zullen ze er logisch gezien geen punt van maken.
Een vriend van mij liep 35km/p op de rollerbank en werdt goedgekeurd.
Een andere persoon die ik kende liep 30 km/p en die was duidelijk afgekeurd. (logisch)
De keur meester zei dat er geen wijzing aan is gedaan.

Is een "grijs" gebied inderdaad, lig net aan de keur meester.
 
als er van alles mis is aan De Scooter , lijkt het mij sterk dat zei de Keuring regelen voor 65,00
Met een scooter waar van alles mee mis is, ga je niet op keuring die wordt ook bij de RDW afgekeurd.

Dat is niet zo`n beste tent.. Ben er bekend mee.
Ik neem aan dat als er klachten binnenkomen bij de RDW dat deze zaak z'n licentie verliest.

De zaak ken ik niet maar ligt op het grote woonwagenkamp in Maastricht.
Zo te zien doen ze ook aan recyclage van brommers/scooters dus je kunt er ook voor onderdelen terecht en mogen zelfs WOK-keuringen doen.
Goed te weten, ik wist niet dat er een scooter/brommer sloopbedrijf was bij mij in de buurt.
 
Last edited:
Met een scooter waar van alles mee mis is, ga je niet op keuring die wordt ook bij de RDW afgekeurd.


Ik neem aan dat als er klachten binnenkomen bij de RDW dat deze zaak z'n licentie verliest.

De zaak ken ik niet maar ligt op het grote woonwagenkamp in Maastricht.
Zo te zien doen ze ook aan recyclage van brommers/scooters dus je kunt er ook voor onderdelen terecht en mogen zelfs WOK-keuringen doen.
Goed te weten, ik wist niet dat er een scooter/brommer sloopbedrijf was bij mij in de buurt.
ah, da's juist een prima adres om een scooter in twijfelachtige staat te laten keuren ;) daar durft de RDW ook geen steekproef te doen zonder politiebegeleiding..
(weet niet of het nòg zo is, maar heb ooit een ex-RDW-keurmeester gehoord die om die reden gestopt was: als ie iets afkeurde lieten ze de honden op 'm los!) was toen mobiele APK service begonnen die ook kon "invallen" als je bedrijf zijn APK-bevoegdheid kwijt was (en dan kon ie zelf kiezen of ie daar kwam of niet)
 
Ik betaal bij Motoveda in Ede €95 voor de keuring, het technisch klaar maken zou naar schatting €200 kosten, maar dat zouden ze op de werkplaats vaststellen. Ik hoop dat het een automatisch bericht is, want €200 voor het technisch klaar maken van een Ludix is wel hoog. Daarvoor koop ik een Ludix op bromplaat.

Verder gaat mijn scooter tussen de 41-44 km/u, ik hoop dat ze daar geen punt van zullen maken. Ben er wel bezorgd over. Varioplaat is eruit, toen ging ie 38 km/u. Volgende optie was een prop met evt een vario ring ter compensatie. De prop is op maar liefst 5 punten vastgelast en dan ook niet zo’n beetje ook. Geprobeerd los te halen maar het is gewoon niet te doen met een boor, hamer en schroevendraaier, of dremel.

Vervolgens geprobeerd de prop te verbreden en hij gaat sindsdien 41-44 km/u.

Tevens hoop ik dat ze geen probleem zullen maken van een zwetende/lekke voorvork die ik nog binnenkort wil vervangen.
 
Verder gaat mijn scooter tussen de 41-44 km/u, ik hoop dat ze daar geen punt van zullen maken. Ben er wel bezorgd over.
Je kan toch gewoon van tevoren vragen wat de minimale snelheid dienst te zijn?


Hilversum:
- Pim Casteelen: 108 euro.
- E- Wheels: 75 euro.
Naarden:
- Goois Motor en Scooter Centrum: 59 euro.
Kentekenplaat 20 euro.

Wss pak ik Naarden wel binnen een paar weken, even een 45 km/onbegrensd cditje bestellen.
 
Ik betaal bij Motoveda in Ede €95 voor de keuring, het technisch klaar maken zou naar schatting €200 kosten, maar dat zouden ze op de werkplaats vaststellen. Ik hoop dat het een automatisch bericht is, want €200 voor het technisch klaar maken van een Ludix is wel hoog. Daarvoor koop ik een Ludix op bromplaat.

Verder gaat mijn scooter tussen de 41-44 km/u, ik hoop dat ze daar geen punt van zullen maken. Ben er wel bezorgd over. Varioplaat is eruit, toen ging ie 38 km/u. Volgende optie was een prop met evt een vario ring ter compensatie. De prop is op maar liefst 5 punten vastgelast en dan ook niet zo’n beetje ook. Geprobeerd los te halen maar het is gewoon niet te doen met een boor, hamer en schroevendraaier, of dremel.

Vervolgens geprobeerd de prop te verbreden en hij gaat sindsdien 41-44 km/u.

Tevens hoop ik dat ze geen probleem zullen maken van een zwetende/lekke voorvork die ik nog binnenkort wil vervangen.

Kan je er voor mij ook een kopen? Zoek er namelijk ook 1.
 
Kan je er voor mij ook een kopen? Zoek er namelijk ook 1.
Een voorvork? Die is niet zo lastig te vinden toch? :p

Tevens heb ik een originele brom uitlaat onder mijn scooter gezet. Ik had die nog liggen, toevallig zonder prop en ook nog eens roestvrij. Het heeft wel wat tijd gekost om de ophanging aan de flens te verbreden. Een snor- en bromcilinder hebben allebei de gaten net op een andere positie. Ach ja, nu is de mijne universeel. Ik haal nu 49 km/u op de gps. Morgenochtend maar even brengen ter keuring.
 
Update: Op de weg naar de bushalte reed m’n mooie Ludix langs me. De zaak ging Ff een testritje maken. Op de terugweg kwam de beste man naar mij toe en gaf aan dat de scooter door de keuring kwam. Bij hem ging ie 51 op de gps.

Het keuren was bij mekaar denk geen eens 10 minuten volgens mij. Voordat hij het ritje had gemaakt had ie blijkbaar al het geluid gemeten.

Dus ze kijken alleen naar geluid en snelheid.
 
Dus ze kijken alleen naar geluid en snelheid.
Was het maar zo makkelijk.
Ga er maar van uit dat er ook naar de technische staat gekeken wordt, VIN en framenummer etc.
Dan worden ook gestolen brommers eruit gefilterd of waarmee "gerommeld" is.
 
Was het maar zo makkelijk.
Ga er maar van uit dat er ook naar de technische staat gekeken wordt, VIN en framenummer etc.
Dan worden ook gestolen brommers eruit gefilterd of waarmee "gerommeld" is.

Ik weet niet in hoeverre ze (grondig) naar de overige zaken hoeven te kijken zoals banden, remmen etc. Dat zou anders een raar verhaal zijn: de scooter mag niet omgekeurd worden want hij heeft gladde banden, maar veel succes met het rijden van 45 km/u op het fietspad met diezelfde banden.

Mijn voorvork merk je daarbij echt wel. Buiten dat is hij wel goed onderhouden op wat loslatende lak na.

Dat naar de VIN, bloknummer en dergelijk wordt gekeken geloof ik dan weer wel. Melden ze ook op de site. Nu zit er wel een blok met een andere bloknummer onder die verschilt met het framenummer, maar daar is dan niks raars uit gekomen. Maar echt het controleren van de technische staat, dat blijft bij geluid en snelheid, wat mij ook is verteld door het personeel.
 
Ik weet niet in hoeverre ze (grondig) naar de overige zaken hoeven te kijken zoals banden, remmen etc. Dat zou anders een raar verhaal zijn: de scooter mag niet omgekeurd worden want hij heeft gladde banden, maar veel succes met het rijden van 45 km/u op het fietspad met diezelfde banden.

Mijn voorvork merk je daarbij echt wel. Buiten dat is hij wel goed onderhouden op wat loslatende lak na.

Dat naar de VIN, bloknummer en dergelijk wordt gekeken geloof ik dan weer wel. Melden ze ook op de site. Nu zit er wel een blok met een andere bloknummer onder die verschilt met het framenummer, maar daar is dan niks raars uit gekomen. Maar echt het controleren van de technische staat, dat blijft bij geluid en snelheid, wat mij ook is verteld door het personeel.
Je hebt helemaal gelijk. ;)
 
Back
Top