Scooterwinkels mogen snorfietsen omkeuren | RDW nieuws

Advertisement - register to remove this

Alleen wat voor prijs bij de dealer.

Wellicht dat ze bij de dealer ook een beetje minder strikt zijn met keuren dan hoe de rdw dat zelf doet.
 
Alleen wat voor prijs bij de dealer.
De RDW wil van die omkeuringen af, lijk me niet dat de kosten bij de dealer hoger mogen zijn dan de originele tarieven bij de RDW anders mist deze maatregel z'n doel.
Het zou eerder kunnen zijn dat keuring bij de dealer misschien wel goedkoper is omdat de dealer natuurlijk ook de ombouw voor z'n rekening kan nemen en daar ook al aan verdient.

Wellicht dat ze bij de dealer ook een beetje minder strikt zijn met keuren dan hoe de rdw dat zelf doet.
Lijkt me niet, de dealer krijgt toch steekproeven en bij een aantal negatieve steekproeven is hij z'n machtiging om te keuren kwijt.
Misschien eerder omgekeerd, aan een te repareren brommer verdient de dealer ook, in de trent van:
"Meneer ik moet deze brommer afkeuren omdat de banden net aan de grens zitten maar ik kan dit wel gelijk voor u fixen anders moet u nog eens een keer terugkomen".

Joey Schaar was er niet voor niks zo opgetogen over, dit is Big Business voor de scooterzaken voor wat betreft keuringen, reparaties en verkoop onderdelen.
 
Met minder strikt bedoel ik niet met de belangrijkste dingen.

Denk dat vooral om de kleinere dingen misschien wat minder moeilijk word gedaan.
Overigens denk ik dat die steek proef niet op iedere scooter / bromfiets word gedaan.. Maar gewoon een enkele er tussenuit word genomen waar op dat moment mee bezig is.


Wat ik mij ook afvraag is of dat je de kenteken plaat dan zelf moet regelen, of gewoon al in het pakket zit van de dealer.

Verder met minder strict: Ze zullen vast de blok nummers misschien wel nalopen en kijken of ze i.i.g niet gestolen zijn.
Terwijl je bij de RDW wellicht meer rompeslomp er aan hebt.
 
Overigens denk ik dat die steek proef niet op iedere scooter / bromfiets word gedaan.. Maar gewoon een enkele er tussenuit word genomen waar op dat moment mee bezig is.
Dit noemt men een steekproef, tenminste in Belgie, ik weet niet hoe dit zit in Nederland?
 
dit gaat nog veel zware ongelukken met zich meebrengen. Er zijn nu al veel onhandige jongeren die met 25-35 KmH niet met een scooter kunnen omgaan. Deze mensen met 45-55-65 Kmh op de straat gaat veel gevaren met zich meebrengen. Jammer dat het tot deze wet is gekomen.
 
De APK-keuringen voor bromfietsen komt hiermee misschien naderbij.
Wat mij betreft kan dit morgen ingaan.
Controle op bijvoorbeeld de verlichting, remmen, stuurinrichting, geluid en de algehele staat, juich ik toe.
Wenselijk is dat de snelheid iets omhoog gaat om beter mee te komen in het verkeer.
 
dit gaat nog veel zware ongelukken met zich meebrengen. Er zijn nu al veel onhandige jongeren die met 25-35 KmH niet met een scooter kunnen omgaan. Deze mensen met 45-55-65 Kmh op de straat gaat veel gevaren met zich meebrengen. Jammer dat het tot deze wet is gekomen.
Nu moeten ze iig wel een helm op.
 
Hoi
Ik las dit verhaal heb 2 dealers gebeld mij zeiden ze hun keuren alleen als hun de ombouw doen
Betekent dus kosten keuren onderdelen en uurloon tel uit je winst
Dus zelf ombouwen wat vaak niet zo moeilijk is en dan naar de dealer zie ik nog niet gebeuren
 
Mijn lokale dealer gaat nou ook een RDW certificaat aanvragen.. In de hoop dat hij ook de keuringen mag verrichten.
Als dat zo is, hoef ik ook niet helemaal naar een RDW station meer te rijden.. Dan is het praktisch wel heel dicht in de buurt.

Dit is voor mij ook het enigste bedrijf die mij goed geholpen heeft met dingen.. En gewoon eerlijk kan zijn tegenover zijn klanten.
 
Ik vraag me af als een snor scooter al 35 - 40KM/u op de teller kan, is dit genoeg snelheid om zonder ombouw er een bromscooter van te maken?

Bedoel me piaggio zip 2t 2011 van destijds ging vanuit de fabriek ook maar 40km/u op de teller.
 
De APK-keuringen voor bromfietsen komt hiermee misschien naderbij.
Dat zou ik enerzijds toejuichen, gezien de staat van sommige scooters die ik zie rijden.
maar anderzijds kan dit ook flink wat sores opleveren, waar ik simpelweg niet op zit te wachten.
en gaan we dan net zoals bij sommige autobedrijven gebeurt, tafereeltjes krijgen waarin de eigenaar van de scooter een lijstje krijgt voorgeschoteld waarop niet alleen de dingen staan die echt nodig zijn, maar ook wat tussen is gezet dat NIET nodig is, maar wel de winst voor de dealer verhoogt, aangezien zij het kunnen fixen/ extra verdienen?

Wenselijk is dat de snelheid iets omhoog gaat om beter mee te komen in het verkeer.
+1, maar reken er (helaas) maar niet op.
anders was dat wel ingevoerd toen de bromfiets van het fietspad naar de rijbaan werd gestuurd.
die ambtenaren zijn ook niet gek: scooters (en dan met name die niet rechts rijden, maar in het midden van de rijstrook zoals de motorrijders) halen de snelheid uit het verkeer.
dat dit naast t snelheidsverschil ook (voor de scooteraars) gevaarlijke inhaal acties uitlokt bij gehaaste automobilisten boeit die ambtenaartjes helemaal niet...
 
Nu we tijdje verder zijn
Is het gewoon duidelijk leuk extra verdien model voor de dealer
hun maken hem sneller keuren hem regelen verder alles tel uit je winst
En het is gewoon toch verder de regering wil van die meuk af
Stel je hebt 10 jaar oude snor ding is misschien nog 150 euro waard ombouw zou je 300 gaan kosten dan ga je toch nadenken zou ik het wel doen
Je denkt dan moet op de toekomst letten nou dan maar elektrisch
 
Ik vraag me af als een snor scooter al 35 - 40KM/u op de teller kan, is dit genoeg snelheid om zonder ombouw er een bromscooter van te maken?
Een tijdje geleden was een lid met z'n snor op keuring geweest om hem te laten omkeuren.
De brommer reed op het moment dat hij op de rollerbank stond minder dan 35 kmpu en was afgekeurd.
Blijkbaar kijkt men dus wel naar de snelheid ook al kan ik nergens terugvinden dat een brommer of bromscooter minimaal 35 kmpu moet rijden.
Maar als je snor tussen de 35 en 40 echte kmpu rijdt op de rollerbank, dus niet op de snelheidsmeter van je brommer, zullen ze er logisch gezien geen punt van maken.

Bedoel me piaggio zip 2t 2011 van destijds ging vanuit de fabriek ook maar 40km/u op de teller.
Dit lijkt mij een beetje overdreven en was op z'n minst teruggegaan want een brommer hoort minimaal 45 kmpu te lopen wat meestal neekomt op 48 a 50 kmpu op de snelheidsmeter van je brommer.
 
Back
Top