Kenteken brom en snorfietsen

piaggio@member said:
maar je hebt ook nog een voordeel dat je scooter makkelijker is op te sporen als hij is gestolen.En hopelijk minder diefstallen omdat je een kentekenbewijs nodig hebt om hem door te verkopen. :):)

Dat kan altijd nog in onderdelen.




En wat gebeurd er als je onbegrenst rijd met een orginele lijkende uitlaat?
Ben je dan ook al het sjakie? Of moet je dan gewoon begrenst zijn en anders geen kenteken?
 
De schouwing is een visuele controle op enkele vitale gegevens. Verplicht is het noteren van het merk, handelsbenaming, identificatienummer (VIN), motornummer en typegoedkeuringsnummer van de bromfiets. De schouwer noteert echter alleen wat hij op het voertuig aantreft. Daarmee is de schouwing duidelijk een ander proces dan een keuring, waarbij technische aspecten daadwerkelijk onderzocht worden. Indien de erkenninghouder niet over de benodigde kennis van het aangeboden voertuig beschikt, kan hij terugvallen op een naslagwerk dat de RDW hem aanbiedt. Daarin staan hulpmiddelen als foto’s en omschrijvingen van de plaats van het identificatienummer. Na afloop van de schouwing print de schouwer een zogeheten schouwformulier uit. Op dit formulier staan alle gegevens vermeld die tijdens de schouwing zijn opgenomen.
 
maarjah zoals ik dat stukje gelezen hebt gaat hun het er alleen maar om met dat kenteken dat er niet meer gerotzooit kan worden met diefstal enzo vind niks over snelheid maarjah wel weer een duur geintje
 
'T is maar aan idee

Als dan het kenteken voor 49 cc, na 20 jaar treuzelen dan toch doorgaat misschien meteen een idee om een ge differentieerd bromfiets rijvaardigheids certificaat in te voeren.
Op dit moment heeft iedereen het 49 CC normale bromfiets certificaat, indien er, naast het bestaande certificaat een 60 en 70 CC Light moped rijbevvijs op de markt komt kunnen ze meteen alle opgevoerde exemplaren legaliseren en, doordat er aan het 60 en 70 cc certificaat hogere eisen gelden ( rijles etc ) is het meteen ook een stuk veiliger op straat ook.

Maar gezien het halfbakken beleid van Balkenende zal het blijven bij het aftroggelen van 50 tot 100 euro per bromfiets.

Er zijn overigens in het Haagse ook al plannen om fietsen te gaan voorzien van een kentekenplaat ( gehoord in het roddelcircuit )
 
en als je nou es geen carter nummer hebt ik heb meerdere blokjes bekeken maar op een aantal stond geen carter nummer ? (mischien is deze vraag al geweest maar ik heb em nie gezien dus)
 
RNI2020 said:
Als dan het kenteken voor 49 cc, na 20 jaar treuzelen dan toch doorgaat misschien meteen een idee om een ge differentieerd bromfiets rijvaardigheids certificaat in te voeren.
Op dit moment heeft iedereen het 49 CC normale bromfiets certificaat, indien er, naast het bestaande certificaat een 60 en 70 CC Light moped rijbevvijs op de markt komt kunnen ze meteen alle opgevoerde exemplaren legaliseren en, doordat er aan het 60 en 70 cc certificaat hogere eisen gelden ( rijles etc ) is het meteen ook een stuk veiliger op straat ook.

Maar gezien het halfbakken beleid van Balkenende zal het blijven bij het aftroggelen van 50 tot 100 euro per bromfiets.

Er zijn overigens in het Haagse ook al plannen om fietsen te gaan voorzien van een kentekenplaat ( gehoord in het roddelcircuit )

Het certificaat is dus voor 49cc, stel dat ik met mijn 70cc naar de keuring/schouwing voor het kenteken kom, wordt hier dan een probleem van gemaakt? Aangezien het illegaal is aangezien ik een 49cc certificaat heb lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat bij de keuring ook wordt gelet op cilinderinhoud e.d. Iemand enig idee hierover ?
 
Heb weer wat gevonden over kenteken. Hier zie je een plaatje van de kentekens, snorfiets krijgt blauwe plaat met witte letters, bromfiets gele plaat met zwarte letters.
Voor de grootte van de plaat is te kiezen uit 1 van de 2 getoonde modellen. Dus je kunt kiezen uit een staande plaat van 10x17,5 of een liggende plaat van 14,5x12,5 (maten zijn in centimeters).
Plaatje geschoten door mij @ autovakrai 2005:
 
idd en op sommige scooters die hun kappen er af hebben gehaald (underseat) en hun plaatje nu @ carter hebben, hebben straks een groot probleem....

ook als je hem ingekort hebt:S
 
Sorry jongens kan er niks aan doen heb die RDW-dude @ autovakrai gesproken en die zei ook dat het niet echt praktisch was, maar dat het wel makkelijker zou zijn ivm diefstal en overtredingen.

Maja stel je voor, een spartamet met een kenteken plaat 8P


Edit: heb hier het infoboekje nog liggen dus voor nog wat gerichte vragen even pmen of reageren @ topic.
 
is het niet juist andersom, dus de snorfiets met geel/zwart en bromfiets met blauw/wit? dit denk ik omdat de brommer met geel/zwart een oranje plaatje heeft..
 
Ik neem dat staand geval wel, gebruik hem gewoon als verlengt achter spart bord. Hou ik er tenminste nog een schone rug aan over als het regend.
 
Back
Top