Kenteken brom en snorfietsen

valt me nog mee dat we geen kenteken aan de voorkant krijgen:p

maare met dit kenteken kunnen wel eindelijk die lelijke gele plakkers weg

enne die brede lage gewoon hoog onder je achterlicht doen oid

of als spatflap gebruiken zodat het blok niet vies word (waar bij runner nu die rubber flap hangt) die dingen zijn iig best goed te gebruiken

enne vol met blubber kunnen ze je nog niet flitsen:p
 
b0nk said:
Heb weer wat gevonden over kenteken. Hier zie je een plaatje van de kentekens, snorfiets krijgt blauwe plaat met witte letters, bromfiets gele plaat met zwarte letters.
Voor de grootte van de plaat is te kiezen uit 1 van de 2 getoonde modellen. Dus je kunt kiezen uit een staande plaat van 10x17,5 of een liggende plaat van 14,5x12,5 (maten zijn in centimeters).
Plaatje geschoten door mij @ autovakrai 2005:


Voor die ene (snofiets) als je hem op die manier bevestigt, krijgen we strax vast een boete voor uitstekende onderdelen...
 
motornummer is totaal onbelangrijk als je framenummer gewoon in orde is. MITS er iets niet duidelijk is met je framenummer DAN wordt ook naar het motornummer gekeken. Bron; Jos Dijkman.

En wat zeuren jullie nou over die 50 euries? Dan bel je maar een maandje wat minder. Want dat domme, onnodige mobiel bellen kosten honderden euro's per jaar en daar klaagt niemand over!!
 
bellen is een keuze die je zelf maakt.. dit kentekenplaatje waar je overigens niets voor terug krijg niet..
50 euro per maand bel ik sowieso niet op maargoed, beetje kansloze opmerking imo..
 
webmaster Scootparts said:
motornummer is totaal onbelangrijk als je framenummer gewoon in orde is. MITS er iets niet duidelijk is met je framenummer DAN wordt ook naar het motornummer gekeken. Bron; Jos Dijkman.

En wat zeuren jullie nou over die 50 euries? Dan bel je maar een maandje wat minder. Want dat domme, onnodige mobiel bellen kosten honderden euro's per jaar en daar klaagt niemand over!!


ehm

ik flikker 2x per jaar 20 euro op mijn ericsson t1018s dusss.....

maar die kentekenplaat vink opzich wel leuk, maar hij had van mij 5 hoog en 15 breed mogen zijn oid.

dan kan je er nog wat mee

en die 50 euro moeten ze dan eigenlijk maar met de verzekering regelen oid

dit jaar hebk dus 2 plaatjes:S die k betaal

wat ik wss ga doen is gewoon rijden zonder kenteken totdat ik een auto heb

en dat rijde zonder plaat kan best om de tijd dat ik rij
k heb in 4 jaar nog noooit een agent gezien
 
Tis ook pas verplicht na een jaar na ingang ofzo

Je krijgt super lang de tijd om zo;n bordje aan te schaffe , als je nu 16/17 bent ben je voordat het echt MOET al 18/19 :X
 
jules_w88 said:
bellen is een keuze die je zelf maakt.. dit kentekenplaatje waar je overigens niets voor terug krijg niet..
50 euro per maand bel ik sowieso niet op maargoed, beetje kansloze opmerking imo..

re; kentekenplaatje is ook een democratische keuze. Niet de jouwe misschien maar wel een keus. Bellen is ook niet jouw keus als je het marketing technisch bekijkt. Mensen worden tot het uiterste gepushed om maar domme gesprekken te voeren. En wat die 50 euro betreft; ik krijg regelmatig mailtjes dat men rekeningen van 150 -250 euro moet betalen. Over welke periode dat is weet ik niet maar jij belt dus weinig dat is duidelijk. Goed van jouw :rolleyes: imo dus geen kansloze opmerking....
 
RemcoV said:
Tis ook pas verplicht na een jaar na ingang ofzo

Je krijgt super lang de tijd om zo;n bordje aan te schaffe , als je nu 16/17 bent ben je voordat het echt MOET al 18/19 :X

eind 2006 moet ie erop zitten, mjah rij ik nog wel ff gewoon met een brom plaatje rond iig tot die tijd...
 
MarkyB said:
is het niet juist andersom, dus de snorfiets met geel/zwart en bromfiets met blauw/wit? dit denk ik omdat de brommer met geel/zwart een oranje plaatje heeft..

Heb ik al meer commentaar op gekregen, nee het is niet zo ik heb er zelf naast gestaan en het plaatje was geel. Ook heb ik hier een informatie boekje waarin duidelijk staat dat de snorfiets een blauw witte plaat krijgt en een brom een geel zwarte plaat.

Over uitstekende delen, als je een smalle brom/snorfiets hebt is het verstandiger de lange versie te nemen.

Over het framenummer e.d. : er wordt alleen gekeken naar de specificaties en het type brommer, het merk van je brommer en het bloknummer dit wordt genoteerd voor in de database. Er komen dus geen extra nummers in je frame dus geen gezeur. Het 'enige' waar je geld aan kwijt bent is aan de schouwing, de aanvraag van de plaat en het laten maken van de plaat.

Hoop zo weer wat vragen beantwoord te hebben.
 
Razma said:
weet iemand toevallig of een kentekenhouder verplicht wordt ?
Ik kan nergens info daarover vinden
dit staat op rdw.nl

Welke bromfietsen krijgen een kenteken?

In principe krijgen alle bromfietsen die nu legaal van de Nederlandse weg gebruik maken een kentekenbewijs. Als fraude, misbruik of diefstal niet aannemelijk gemaakt kan worden, gaat de RDW over tot het afgeven van een kenteken.
 
ljikt me sterk dat je het geld van de verzekring kwijt ben ... hooguit de ksoten van het plaatje 7 euro :X maar je meot je sooter toch elk jaar blijven verzekeren

denk dat ik ga voor de vierkanten .... spartbord er af.. en opahang begeultje maken :)
 
*schop*

Ik heb dus mijn frame laten coaten, en nu is mijn frame nr er uit :X
Maar ik heb hem wel opgeschreven.
Moet ik nu naar een speciaal bedrijf oid om hem er weer in te laten slaan of kan/mag ik dat zelf doen?
 
Ik denk niet dat je daar nog iets mee kan, zelf t nummer erin slaan is sowieso verboden. En als je ermee naar de RDW gaat kan je niet bewijzen dat dat nummer bij dit frame hoort en zien ze m als gestolen. Geen enkele kans geef ik je dus :S.
 
Back
Top