Minibike 49CC op kenteken zetten

Gdk

New Member
Advertisement - register to remove this

Ik betwijfel het. Volgens mij moet hij aan heel wat meer voldoen en bijvoorbeeld al een Europese, of liever nog een Nederlandse goedkeuring bezitten. Anders moet hij compleet door de RDW gekeurd worden als nieuw voertuig voor de openbare weg. Die kosten wil je waarschijnlijk niet dragen.
 
Ik betwijfel het. Volgens mij moet hij aan heel wat meer voldoen en bijvoorbeeld al een Europese, of liever nog een Nederlandse goedkeuring bezitten. Anders moet hij compleet door de RDW gekeurd worden als nieuw voertuig voor de openbare weg. Die kosten wil je waarschijnlijk niet dragen.
Inkeuren op kenteken zou niet teveel kosten toch?
 
Nee hoor, kost maar iets van 900 euro, en je moet er voor naar Lelystad.

Dit staat gewoon allemaal duidelijk omschreven op de site van het rdw.

Bromfiets na 2005 in gebruik genomen
Als de bromfiets na 2005 in gebruik is genomen, moet deze zijn gebouwd volgens een Europese typegoedkeuring. Dat kunt u laten zien met Certificaat van Overeenstemming (CvO). Dit CvO kunt u aanvragen bij de fabrikant of importeur.

Kunt u niet aantonen dat de bromfiets of scooter voldoet aan een Europese typegoedkeuring? Dan moeten wij de brommer apart goedkeuren bij ons Testcentrum in Lelystad. Lees hoe dat gaat, bij Aangepaste of zelfbouwmotorfiets laten goedkeuren. Dit proces is hetzelfde als voor een bromfiets


829 voor de keuring, komen er nog wat andere kosten bij, en dan moet het vermogen nog gemeten worden, gelukkig ook niet zo duur, maar 550 per uur. Als hij überhaupt op de testbank past. Waarschijnlijk niet.

Voor andere keuringen op ons testcentrum rekenen wij een uurtarief. Ook betaalt u voor de baanhuur. Houd hierbij rekening met een vanaf prijs van € 550,00. Wilt u vooraf weten wat de kosten zijn? Dan kunt u deze opvragen via vrttesten@rdw.nl.

En dan komt het probleem nog dat dat ding helemaal niet voldoet aan een hoop eisen, uitlaat geluid, banden, remmen, ga zo maar door. Het is allemaal niet goedgekeurd voor de openbare weg, en mag dus allemaal natuurlijk niet.


Dit word gewoon helemaal niets.
 
Last edited:
Inkeuren op kenteken zou niet teveel kosten toch?
Hij heeft toch geen Nederlands of Europees goedkeuringsnummer? Dan moet hij dus geheel opnieuw gekeurd worden zoals WebRacing al naar verwees en ik al in m'n eerste bericht schreef. En aangezien er waarschijnlijk veel dingen niet kloppen komt hij niet door de eerste keuring en gaat het erg veel geld kosten. Leuk om in je achtertuin rondjes mee te rijden, maar totaal niet geschikt voor de openbare weg.
 
Hij heeft toch geen Nederlands of Europees goedkeuringsnummer? Dan moet hij dus geheel opnieuw gekeurd worden zoals WebRacing al naar verwees en ik al in m'n eerste bericht schreef. En aangezien er waarschijnlijk veel dingen niet kloppen komt hij niet door de eerste keuring en gaat het erg veel geld kosten. Leuk om in je achtertuin rondjes mee te rijden, maar totaal niet geschikt voor de openbare weg.
erger is nog dat als hij wel goedgekeurd word en een busje of zo ziet je niet, Je makkelijk als drempel fungeert. Lijkt me ook niet echt wenselijk.
 
Ik weet niet wat je verwacht voor een bedrag van 225 euro. Leuk speelgoed, maar daar kun je geen brommer voor verwachten met alle keuringen erbij. Er staat ook Crossmotor (naja "motor" ..... :rolleyes:) bij, dat zegt ook al wel wat.
 
Ik weet eigenlijk niet of er eisen zijn voor een bepaalde hoogte oid. Ik denk eigenlijk van wel. Want zo klein/laag zijn is inderdaad natuurlijk ook ontzettend onveilig.
 
De minimale zithoogte voor een bromfiets in Nederland is niet specifiek vastgelegd in de wet.

Hoewel er geen specifieke regels zijn voor de zithoogte, is het belangrijk om comfortabel en veilig op je bromfiets te zitten. Een goede zithouding is essentieel om vermoeidheid te voorkomen en de controle over het voertuig te behouden. Over het algemeen wordt aanbevolen dat de hoek tussen het bovenlichaam en de bovenbenen ongeveer 100 graden is.

Zorg ervoor dat je bromfiets goed is afgesteld en dat je je voeten plat op de grond kunt zetten wanneer je stilstaat. Als je vragen hebt over specifieke zithoogtes, raad ik aan om contact op te nemen met een erkende bromfietsdealer of een deskundige op het gebied van bromfietsen.
 
Back
Top