boete minibike rijden?

Status
Not open for further replies.

ErwinM.

Trotse Tukker!
hoeveel kost het als je op een minibike rijd?
hij is al in beslag genomen ma nu word boete bepaald door officieer van justitie?

op hoeveel kan ik ongeveer rekenen?
 
Advertisement - register to remove this

maar ik heb geen geel papiertje gekregen of wat?
moet je ook niks invullen van in beslag name ofzo?
 
A. hij is niet verzekerd
B. Hij is niet geregistreerd (geen frame nummer)
C. Iedereen rijd er op :+

Daarvoor krijg je een papiertje :*
 
als je geluk hebt vond de politie hem zelf mooi en neemt hem gwon mee na huis xD..
maat van mij z'n mini was ook afgepakt en had er nooit meer wat van gehoord
en een tijdje later kwamen we z'n mini tegen met een klein jongetje erop xD
 
ze zeiden dat boete werd beslist door officier van justitie?

duz ik denk bij mezelf als ik boete krijg moet ik tog ook een bon krijgen?
 
krijg je van de officier van justitie een brief over

na die brief zal jij ook een brief moeten schrijven dat je je minibike heel graag terug wilt. (zelfde als met scootjes)

evt bel je hem/haar op, nummer staat op de brief
heb ik destijds ook gedaan toen mn scoot inbeslag werd genomen tijdens inbeslagperiode:p

ze heeft hem toen nog uit de schredder kunnen houden, en ik mog hem ophalen bij bureau. (ZELFDE DAG NOG)
 
als ik er heen moet zal ik wel zeggen:

geen werk.
5 dagen in de week naar school.
scooter is gestolen: daarom ook financiele dip:p
geen zakgeld
 
Idd als je geld te weinig hebt moet je ook geen minibike kopen...

Maja gele bonnentje hoef je niet te krijgen, bij een normale bekeuring ook niet.
 
ik ben paar maanden terug aangehouden op mijn minibike koste me 320 euro omdat ik geen verzekering had en dat ding ben je kwijt die woute hebben me zelfs nog gematst met die boete en ik heb geluk dat ik niet voor hoefde te komen als dit de eerste keer was voor je heb je misschien geluk ik weet wel dat die boete kan oplopen tot 1000 of meer als ze echt willen
 
Ik ben net ff kijken 40 min geleden aangehouden omdat ik op de weg reed en heb ook geen geil papiertje gekregen. Maar hiervoor ook al niet en hij zij zelf dat ze geen geel papiertje hoefde te geven. Wel jammer want ik spaarde ze.:p
 
Het bezit van een minibike is toch niet verboden?
Hoezo mogen ze het dan inbeslag nemen?
Is dat geen diefstal? Hoe werkt die wet?
 
maar zolang je op eigen terrein/ ander terrein met toestemming ... rijdt kunnen ze je helemaal niks maken toch?
 
piels said:
Het bezit van een minibike is toch niet verboden?
Hoezo mogen ze het dan inbeslag nemen?
Is dat geen diefstal? Hoe werkt die wet?


Omdat je minibikes niet kan verzekeren omdat: ze heel laag zijn en dan over het hoofd gezien kunnen worden, Vaak slicks (banden zonder profiel) mag ook niet, te hoog decibel geluid enz. enz. Tis gewoon voor op het circuit niet voor op de straat. Op je eigen terrein mag het wel zolang je geen overlast geeft.
 
Heb nog nooit een boete gehad.
en je mag hem wel in bezit hebben en ook wel op rijden zolang het maar op eigen terrein is.

Dat wist ik ook wel mjah. we zien vanzelf wel wanneer ik boete binne krijg:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top