boete minibike rijden?

Status
Not open for further replies.
[politiewannabe] Ik vind het sowieso dom dat je er op gaat rijden, dingen zijn onverantwoord en je weet dat het niet mag.[/politiewannabe]

Ontopic: Zoals al gezegd, ze hoeven het niet te geven, net zoals foute gegevens e.t.c. op het papiertje. Daar kun je geen bezwaar o.i.d. tegen maken.
 
haha, heb je 3 dagen geleden in "post hier je scooter" gezegd dat het domme dingen waren waar je enkel miserie mee krijgt, en het is al zover :X:p

Nee, die boete geen idee, er zijn zoveel inbreuken die je maakt:

-Geen papieren
-Voertuig niet geschikt voor openbare weg
-Geen verzekering
-Maximumsnelheid wss te hoog
-Geluidsoverlast
-...
 
Na je krijgt gewoon een bekeuring wss voor rijden op openbare weg met een daarvoor niet geschikt voertuig, en dat daar geen papieren of verzekering bij zit lijkt me dan logisch.
 
k heb ook een minibike en zowat heel mijn buurt en we rijden vaak genoeg er op over de weg naar het kruispunt en dan terug, dan kom je ook wel eens de woute tegen maar dan rijden we gewoon weg en dan ff later rijden we op de parkeerplaats van de c1000 en dan komen ze langs en doen ze niks.


@piels: mini bike mag je bezitten als je er mee op een circuit rijd of op een afgesloten terrein. ze mogen em zo meenemen omdat ze illegaal zijn in nederland maar ze worden legaal gemaakt d8 k
 
Ze zijn niet illegaal, en je mag ze gewoon bezitten. Je mag er echter niet mee op de openbare weg rijden. Dus is alleen voor gebruik op privé terrein(een circuit, je eigen terein, toestemming tot ander terein etc)
 
boete moet je waarschijnlijk nog wel ff op wachten, krijg je vaak pas na een half jaar.. tenminste, dat had ik altijd en me broer ook...
 
Tuurlijk niet, pfft! Je mag ze bezitten, en je mag er zelfs op rijden! Zolang je maar NIEEEEEEEEET op de openbare weg rijdt, want dan zijn ze illegaal.. En illegale dingen mogen in beslag worden genomen ;)
 
Het is verboden op de openbare weg dus kan gewoon inbeslaggenomen worden.. zit ook geen goedkeuringsnrs op enzz..
 
aerox tuner said:
k heb ook een minibike en zowat heel mijn buurt en we rijden vaak genoeg er op over de weg naar het kruispunt en dan terug, dan kom je ook wel eens de woute tegen maar dan rijden we gewoon weg en dan ff later rijden we op de parkeerplaats van de c1000 en dan komen ze langs en doen ze niks.


@piels: mini bike mag je bezitten als je er mee op een circuit rijd of op een afgesloten terrein. ze mogen em zo meenemen omdat ze illegaal zijn in nederland maar ze worden legaal gemaakt d8 k

:?

Lijkt mij niet eerlijk gezegt als ik zo alle dingen heb gelzen. Politie site etc.
 
nu werd ik vanmiddag duz gebeld.
ik krijg geen boete voor geen id bij me. krijg alleen boete voor minibike rijden.
Hij zei ook nog dat ik een brief moest sturen naar officier van justitie.
Maar kan iemand me helpen hoe ik zoiets moet maken? ik kan maar geen begin krijgen aan zo brief:p

alvast bedankt:)
 
GEEF ME MIJN MINIBIKE TERUG !

Adres baldiebla.
Ik zie hem graag over twee dagen weer per TPG aankomen

mvg,
Erwin





zoiets ? :X
(sorry, kon het niet laten)

Maar serieus.. tja...
eigenlijk zet je in zo'n brief een beetje een excuus, maar dat heb je geloof ik niet. Dan maar iets in de zin dat legaal wil gaan rijden op circuit nu ?
 
jah daar dagt ik ook al aan.
dat ik net me 1ste rit wou doen kijken of die goed liep. voordat ik me aanmelde bij een club ofzo. want straks meld ik me aan en dan doet die het niet goed:p is ook zonde geld
 
Geachte heer/mevrouw,

29 juni jongsleden is mijn minibike in beslag genomen door de politie van gemeente twenterand. Hiervoor krijg ik ook een boete.

De minibike had ik net 2 dagen en ik wou hem even testen voordat ik mee het circuit op ga. De minibike was me nieuwe hobby omdat mijn scooter gestolen was en ik geen zin had om er weer 1 te kopen (na 4 scooters was ik het een beetje zat).

Hierbij vraag ik u dan ook vriendelijk of er een kans is dat ik me minibike weer terug krijg. Ik beloof u dat ik er nu alleen maar mee op het circuit ga rijden.

Hoogachtend,
Erwin Meijer
 
ErwinM. said:
Geachte heer/mevrouw,

29 juni jongsleden is mijn minibike in beslag genomen door de politie van gemeente twenterand. Hiervoor krijg ik ook een boete.

De minibike had ik net 2 dagen en ik wou hem even testen voordat ik mee het circuit op ga. De minibike was me nieuwe hobby omdat mijn scooter gestolen was en ik geen zin had om er weer 1 te kopen (na 4 scooters was ik het een beetje zat).

Hierbij vraag ik u dan ook vriendelijk of er een kans is dat ik me minibike weer terug krijg. Ik beloof u dat ik er nu alleen maar mee op het circuit ga rijden.

Hoogachtend,
Erwin Meijer

Dat stukje kan nu net weer niet volgensmij. Ik denk dat je daar beter kunt neerzetten van: In het vervolg zal ik hem gebruiken op het circuit en niet meer op de openbare weg. Dat beloven hebben ze niks aan. Maar dat kan ik ook fout hebben heb ook nog nooit ene brief daar die gasten geschreven.
 
ErwinM. said:
Geachte heer/mevrouw,

29 juni jongsleden is mijn minibike in beslag genomen door de politie van gemeente twenterand. Waarvoor ik ook een boete zal ontvangen.

Ik begrijp dat ik fout was door er mee op de openbare weg te rijden. Echter had ik de minibike net 2 dagen en wou hem even testen voordat ik ermee op het circuit ga racen. De minibike is namelijk mijn nieuwe hobby, nadat over een redelijk korte periode 4 keer mijn scooter is gestolen en het financieel niet meer voor mij mogelijk is om in korte tijd een nieuwe scooter te kopen en een minibike die uitkomst wel bracht.

Daarom zou ik u willen vragen of er een kans bestaat of ik mijn minibike zou kunnen terugkrijgen, want racen op een circuit lijkt me gewoon heel erg tof. Ook zal ik in de toekomst niet meer met mijn minibike de openbare weg betreden en er alleen mee op het circuit racen.

Hoogachtend,
(handtekening)
Erwin Meijer
Ik heb het een beetje aangepast, er zullen nog wel wat fouten in zitten maar ik heb het maar even snelsnel gedaan. Verder moet je in brieven haakjes zoveel mogelijk vermijden dit staat niet netjes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top