50cc en 49cc

ArminGang

New Member
Ik wil een 2t scooter halen maar er zijn behoorlijk wat scooters die omgebouwd zijn van 4t naar 2t. Alleen dan staat de scooter nog wel geregistreerd onder een 4t en dat wil ik niet want dan kan je een wok krijgen. Ik kan nergens op kentenenchecker van rdw het verschil zien waaronder hij is geregistreerd. Er is mij verteld dat een 2t geregistreerd is met een cilinder inhoud van 50 cm³ en een 4t geregistreerd is met een cilinder inhoud van 49 cm³.
Klopt dit?
 
Advertisement - register to remove this

ArminGang wil aan de hand van kenteken kijken of de scooter op papier staat als 2 of 4 takt. Als je ernaast staat, kun je kijken of het juiste blok eronder hangt.
Anders gezegd, Zijn vraag is of het betrouwbaar is om het aantal cc’s op kenteken te bekijken.

Zelf heb ik geen idee.

Groet,
 
Nee het aantal cc zegt helemaal niets. Ik snap het probleem ook niet zo.

Je kan een wok krijgen? Is dat zo? Volgens wie?
Als je met een 2t blok rijdt terwijl hij 4t is geregistreerd mag dat niet. Het staat dan fout aangegeven en hiervoor moet je je scooter weer opnieuw laten keuren.
 
Nee het aantal cc zegt helemaal niets. Ik snap het probleem ook niet zo.

Je kan een wok krijgen? Is dat zo? Volgens wie?
als hij een wok krijgt en hem weer wilt keuren en er zit een 2t blok onder terwijl er normaal een 4t blok onder zit kom die wrs niet door de keuring heen en dan weet je ook niet of je blok gestolen geregistreerd staat o
 
maar hoe het geregistreerd staat (49/50) zegt toch niets over wat (2t/4t) er werkelijk onder hangt?
dat hoor en ruik je zodra je 'm start. en een 2t blok onder een 4t op kenteken valt bij controle gelijk door de mand.
maar wat voor merk/type/bouwjaar scooter zoek je, dat je denkt te weten dat "er zijn behoorlijk wat scooters die omgebouwd zijn van 4t naar 2t." ?
 
Een brommer mag geen grotere cilinderinhoud hebben dan 50 cc.
Ik heb 2 van mijn scooters vergeleken op RDW/OVI en er staat niets over 2 of 4 takt.
Ook staat er bij beiden als cilinderinhoud 49 cc. (2T en 4T)
 
Back
Top