Mensen let ff op bij aankoop van een snorscooter!!
Voor wie het nog niet weet...niet alles SNOR scooters kun je laten keuren bij een scooterzaak
Controleer eerst voor je aankoop het kenteken van je te kopen scooter
Er staat bij de uitgebreide BASIS :
Snelheidswijziging snorfiets door erkenninghouder mogelijk? (erkenninghouder is scooterzaak)
Ja of nee
Staat er nee dan zal je gewoon naar de RDW moeten gaan!
Scooter laten keuren bij de RDW kost wel 112,50 en zal een lange tijd duren met een beetje pech!
Heb ik gedaan en iets met typegoedkeuring te maken te hebben ! Zelf heb ik het vermoeden dat in het begin het een bromscooter is geweest die is omgebouwd naar snor en dat dat een probleem is.En er zijn meer mensen met dit probleem ik heb op Marktplaats een paar kentekens gecontroleerd en ja daar staan er ook een paar met die vermelding. Ben nu aan het kijken of ze de snelheid via de software kunnen verhogen zodat ik het zelf naar de rdw kan brengen. Maar een beetje ECU 45km en keuring 112,50 zit je al snel op de 200/250 euroIk zou contact opnemen met het rdw en je probleem lager en dan gelijk vragen hoe het zit (wel hier je antwoord posten, misschien zijn er wel meer mensen die dit probleem hebben)
e13 zou dus import uit Luxemburg zijn. is dat geen factor?e13*168/2013*00292*00 betreft een SYM Orbit 2 (euro4) snor uit het jaar 2019staat er bij mij en waarschijnlijk allemaal want er is wel een NL kenteken op afgegeven
Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan staat nu ook bij scooter winkel maar als ie terug zal ik daar zeker naar gaan kijken bedankt. Ja dat eerste wat je schreef dacht ik ook al !e13 zou dus import uit Luxemburg zijn. is dat geen factor?
in Luxemburg kennen ze geen snorfiets, dus was het waarschijnlijk eerst een bromfiets. (dan zou ik eerst kijken hoe hij begrensd is, misschien kan je het zelf weer ongedaan maken?)
Waarom zou je? Ze kijken naar geluid en je maximum snelheid. Het zal ze een worst wezen hoeveel je uitstoot is.Wat ik me afvraag. Heb ik die emmisie luchtpomp voor op de peugeot horizontaal blok ook nodig om van snor naar brom te kunnen keuren?
En is het bijvoorbeeld mogelijk om het chinese kloonblok eronder te hangen i.p.v de echt?
Het zou gewoon moeten passen.
Uiteraard,Vorige week woensdag de Kymco om laten keuren naar brom.
Zelfs de balhoofdlagers vervangen, was ook wel nodig, remvloeistof ook gelijk en andere zaken nagekeken.
Ik heb er voor gezorgd dat de scooter technisch volledig in orde is.
Is niet alleen belangrijk voor het RDW maar ook voor de berijder.
Die keuze kreeg ik ook bij Motoveda Ede. Ik kon de scooter zelf meenemen, gelijk naar huis rijden en kentekenplaat aanvragen, of ik moest hem laten staan. Dan zouden zij de kentekenplaat aanvragen en monteren waarbij ik hem vervolgens kon ophalen. Dit zou een 1 a 2 dagen duren en kostte volgens mij evenveel als wat ik heb betaald bij de platenfabrikan (Partspoint Ede).Er was er eentje die 59,95 vraagt. Een zaak in Naarden, maar wilde me scooter meerdere dagen houden tot de plaat erop zit.
Even mee aan de telefoon gehangen en alles voelde als een scam. Manmanman.
Ik heb € 25,- betaald voor de plaat bij ACM in Zeist, klaar terwijl u wacht.Die keuze kreeg ik ook bij Motoveda Ede. Ik kon de scooter zelf meenemen, gelijk naar huis rijden en kentekenplaat aanvragen, of ik moest hem laten staan. Dan zouden zij de kentekenplaat aanvragen en monteren waarbij ik hem vervolgens kon ophalen. Dit zou een 1 a 2 dagen duren en kostte volgens mij evenveel als wat ik heb betaald bij de platenfabrikan (Partspoint Ede).
Misschien wil de beste man uit Naarden ook marge vangen op de kentekenplaat? Waardoor hij zodoende dus evenveel marge maakt als iemand die 70 of 80 vraagt voor de keuring, maar geen marge pakt op de kentekenplaat?
Nee, het hele gesprek was weer zon lulverhaal over vanalles moeten nakijken etc.Die keuze kreeg ik ook bij Motoveda Ede. Ik kon de scooter zelf meenemen, gelijk naar huis rijden en kentekenplaat aanvragen, of ik moest hem laten staan. Dan zouden zij de kentekenplaat aanvragen en monteren waarbij ik hem vervolgens kon ophalen. Dit zou een 1 a 2 dagen duren en kostte volgens mij evenveel als wat ik heb betaald bij de platenfabrikan (Partspoint Ede).
Misschien wil de beste man uit Naarden ook marge vangen op de kentekenplaat? Waardoor hij zodoende dus evenveel marge maakt als iemand die 70 of 80 vraagt voor de keuring, maar geen marge pakt op de kentekenplaat?
Mensen let ff op bij aankoop van een snorscooter!!
Voor wie het nog niet weet...niet alles SNOR scooters kun je laten keuren bij een scooterzaak
Controleer eerst voor je aankoop het kenteken van je te kopen scooter
Er staat bij de uitgebreide BASIS :
Snelheidswijziging snorfiets door erkenninghouder mogelijk? (erkenninghouder is scooterzaak)
Ja of nee
Staat er nee dan zal je gewoon naar de RDW moeten gaan!
Scooter laten keuren bij de RDW kost wel 112,50 en zal een lange tijd duren met een beetje pech!
Blij dat wij het onderhoud allemaal zelf kunnen doen. Anders is het ook niet te doen en zeker niet te betalen als je er mee naar een scooterzaak moet voor onderhoud met 5 scooters en nog wat meer motorvoertuigen.
Post automatically merged:
Ik heb € 25,- betaald voor de plaat bij ACM in Zeist, klaar terwijl u wacht.
Pas bij halen nieuwe plaat.Moet je de oude plaat daar ook achter laten (ACM Zeist)? Of neemt degene die hem gekeurd heeft hem in?