scootercross / grasbaanrace

Status
Not open for further replies.
Goede avond

Deze mail gaat over wat betreft een aanvraging van een sponsoring.
Ik ben met een aantal vrienden een crosser gaan bouwen. Daarop komt een sticker van Dr. Oetker.

Aangezien mijn bijnaam Dr. Oetker is komt die sticker er op. Ik dacht als ik die sticker van 30x20 cm aan bijde kanten van de scooter er toch op plak. Misschien is het wel een idee om sponsorgeld aan te vragen bij Dr. Oetker zelf. Mooie reclame dachten we, als we het hele land doorgaan om te crossen. De bedoeling is dus ook om aan races mee te gaan doen.

Als de stickers er zijn zou ik u graag een foto willen sturen van de crosser met stickers.
Ik hoop natuurlijk dat u enthousiast bent, misschien valt er wat te regelen?

Wij hopen zo snel mogelijk van u een reactie te krijgen...

gr, Selwin a.k.a Dr. Oetker

zo maar even een waan.
ghehe, en voor alsnog geen reactie!
 
Goede avond :+ alsof je weet hoelaat zij dat emailtje lezen :p

Voor een serieuze reactie zou je ook een wat serieuzere brief moeten typen.

Als je er bij verteld dat je sowieso die sticker gaat plakken, denk ik niet dat je veel kans maakt op een sponsor contract:p.
Ze weten namelijk toch al dat jij die sticker gaat plakken of ze jou nu betalen of niet.
 
Even een andere vraag. Er is 1 keer in het jaar een kross in trimunt voor brommers en scooters 50cc. Nu zou ik daar volgend jaar graag aan mee willen doen met een aerox. Maar vraag mij paar dingen af vorodat ik ga krossen met een aerox.

Het moet een 50cc zijn en is een langeduur kross van 3 uren als ik me niet vergis. Wat is daar een leuke cilinder voor?

En wil dan een power filter hebben en die met een PCV buis of zo naar de buddy leiden zodat er bijna geen zand bij kan komen. Gaat dit werken?

En hoeveel mm carb raden jullie aan?

En is het nodig om van die rubbers om je voorvork poten te doen? Dus van die beschermhoezen.

Beetje standaard vragen, maar zou het wel graag willen weten en hoop dat jullie deze vraagjes beetje kunnen beantwoorden.

Edit hoe zit het met de vertanding? Standaard houden of korter?
 
Last edited:
Geachte heer Langedijk

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u ons vraagt uw deelname aan racewedstrijden te sponsoren.

Wij krijgen veel verzoeken om sponsoring. Helaas kunnen wij daardoor niet aan uw verzoek voldoen.


Wij vertrouwen op uw begrip en wensen u veel succes bij de wedstrijden.

Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice

he verdomme.
 
ik zou er ook andere velgen op doen, ik denk niet dat er 13' crossbanden bestaan, maar ik kan daar natuurlijk compleet naast zitten.

Mmm daar heb je punt 1 al :S. Wat voor velgen moet ik dan onder de aerox gooien?

En kwa setup had ik gewoon dit in gedachten:

Stage 6 50cc (die met de vlinderpoort)
Dellorto 19mm
Malossi Vario
Hebo Verstelbaar
Technigas next

EN dan daarbij laten. Vering afdekken met die rubbers zodat er niet te veel zand bij kan komen. Ook filter begeleiden naar budd bak zodat aanzuigen van zand minder word.

Alleen dan zit ik nog met de banden... En Aerox frame houd het krossen we vol? Niet dat ie verbuigt of weet ik het?
 
ik heb zelf geen ervaring in de scootercross maar begin er wel interesse in te krijgen en ik heb de laatste tijd al wat rondgekeken. ik ben enkel tot hiertoe 10" crossbanden tegengekomen, zowel geen 13" als 12". als je dan uiteindelijk 10"velgen wil plaatsen kan je je schijfrem(achteraan) wel vergeten en zal je nog naar een SDcarters moeten zoeken en alles overbouwen.

Eigenlijk denk ik dat een trommel achterraan ook beter is om te crossen als een schijf omdat deze te agresief is en een trommel zit weg van het vuil gestopt.

Ik zou gewoon je std filter laten staan, en een darm van je luchtfilterinlaat naar voor of achteren onder je kappen maken.
 
crazyarjo, de carburateur staat bij de 50 cc crosses vaak ook een max voor 16 mm oid. Koop verder iets dat best onderhoud vrij is, anders word t al snel een hele dure hobby. Maak je eerder druk om wegligging etc dan vermogen!

heeft iemand info voor inschrijven voor boekel cross? Daar willen we graag aan mee doen..
 
dit is mijn 70 cc crosscooter, top 140km/u
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=n26cqDnX0HQ"]YouTube - Aprilia SR 140 km/u[/ame]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top