Scootercross 2005

Mag ik vragen, waarom sommige 10 inchers(ntt-exemplaren) gebruiken op een nrg/tph, sommige 12'ers (runnervelgen), en Erwin met een 13' inch NRG velg icm met een noppenband rondrijd?

Zijn er verschillen in wegligging etc etc? Of was het gewoon zo, dat ze de velgen al voorraadig hadden, en een bijpassende band gezocht werd?
 
Beter kijken Sander :rolleyes:

Erwin heeft voor 12" Phantom velg, achter 10" NTT.

Er zijn alleen 10" en 12" banden te krijgen, de 12"ers zijn wat smaller en daardoor wat intressanter als voorband.
 
Last edited:
Camaro said:
Ja wij zitten er toch over te denken om een oud Runner frame om te toveren tot cross-scooter :p Nog even wat onderdelen bij elkaar rapen en kijken wat ie doet..


ik meen ooit ergens een foto gezien te hebben van en scooter met crossmoter voorvork en voorwiel:p
 
michielsanders said:
ik meen ooit ergens een foto gezien te hebben van en scooter met crossmoter voorvork en voorwiel:p

maar waar was dat dan ook alweer?

Deel het met ons.
 
Ralf said:
Beter kijken Sander :rolleyes:

Erwin heeft voor 12" Phantom velg, achter 10" NTT.

Er zijn alleen 10" en 12" banden te krijgen, de 12"ers zijn wat smaller en daardoor wat intressanter als voorband.


vage shit :)

ik d8 een 3-punts velg te zien @ foto:
mais.jpg
 
Sander said:
Mag ik vragen, waarom sommige 10 inchers(ntt-exemplaren) gebruiken op een nrg/tph, sommige 12'ers (runnervelgen), en Erwin met een 13' inch NRG velg icm met een noppenband rondrijd?

Zijn er verschillen in wegligging etc etc? Of was het gewoon zo, dat ze de velgen al voorraadig hadden, en een bijpassende band gezocht werd?

Je kan beter allebei juist 12 inch nemen. Hoe kleiner de band hoe groter de spin gehalte.
 
mja die 12 inche banden zijn veel platter dus maakt het kwa wielomtrek nog niets uit tegenover die 10 inche.
en met een scooter kun je best wat veering van je banden gebruiken.
 
dennisbots said:
mja die 12 inche banden zijn veel platter dus maakt het kwa wielomtrek nog niets uit tegenover die 10 inche.
en met een scooter kun je best wat veering van je banden gebruiken.


:winner:

Heel goed opgelet.
 
stond toendertijd idd wel vaker wat in scootin, ook combinaties van verhard en onverhard (SM style), das t mooiste vind ik
 
Back
Top