Scooter voor woon-werk. Symphony ST?

SnelleEdje

New Member
Hoi,

Ik ben op zoek naar een bromscooter voor woon-werk verkeer. Twee of drie keer per week 60Km per dag (heen en weer). Nou heb ik mijn oog laten vallen op de Sym Symphony ST, degelijke scooter, grote wielen. De euro4 lijkt uitverkocht, nog even wachten op de euro5. Nou lees ik vrij weinig over deze scooter op dit forum. Mijn vraag is wat jullie van deze scooter vinden en wat de eventuele andere opties zouden zijn voor mijn gebruik. De bedoeling dat hij dadelijk zo'n 55Km/u gaat rijden zodat ik op de weg een beetje meekom en nog net "wok-safe" ben.
Benieuwd naar jullie mening!

Groet,
Edwin

Advertisement - register to remove this

4slaf4life

Well-Known Member
Grote wielen is altijd een +.
Ik zou wel voor een 2e handse gaan. Is een stuk goedkoper en met geluk rijdt hij dan al 55

4slaf4life

Well-Known Member
Ik ben sowieso een grotere fan van gecarbureerd dan injectie. Heb geen idee wat t verschil is tussen euro 4 en 5 behalve dat ze wat minder uitstoot hebben.

Dinkys

Member
Het verschil tussen E4 en E5 is dat E4 een elektronisch geregelde carburateur heeft met ECS en E5 heeft injectie met ECU.

Ik heb een Fiddle 2 E4 gehad met elektronisch geregelde carburateur en die hield in.
Vooral met koude motor. Volgens de dealer is dit normaal bij elektronisch geregelde carburateur. Mijn Kisbee E4 en E5 hebben injectie en houden niet in.

Volgens Sym komt de Euro5 Symphony in juli bij de dealer.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Symphony.
Als ik hem koop laat ik hem op 54 afstellen.
Dit kost maar €99 extra maar is het absoluut waard.

simsa

Active Member
Het verschil tussen E4 en E5 is dat E4 een elektronisch geregelde carburateur heeft met ECS en E5 heeft injectie met ECU.

Ik heb een Fiddle 2 E4 gehad met elektronisch geregelde carburateur en die hield in.
Vooral met koude motor. Volgens de dealer is dit normaal bij elektronisch geregelde carburateur. Mijn Kisbee E4 en E5 hebben injectie en houden niet in.

Volgens Sym komt de Euro5 Symphony in juli bij de dealer.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Symphony.
Als ik hem koop laat ik hem op 54 afstellen.
Dit kost maar €99 extra maar is het absoluut waard.
Opzich is dat inhouden niet normaal want er wordt een te arme sproeier ingedaan fabrieksaf. Iets inhouden (pruttelen) onder in kan wel normaal zijn, door een extra shot benzine die bij het wegtrekken wordt meegegeven (acceleratie pomp).

SnelleEdje

New Member
Dank je wel voor jullie reacties en uitleg jongens. Ik wacht de nieuwe Symphony idd ook even af. Ben benieuwd hoe de (kleine) modelwijzigingen er in "real life" uitzien. Ik ga hem tzt waarsctijnlijk kopen en laat hem dan ook tot onder de WOK afstellen.

Advertisement - register to remove this