2 takt scooter rond €300,- (of meer)?

ZippertDylan

New Member
Hi, ik heb een Piaggio Zip 2017, 50cc 4t. Deze gebruik ik alledaags. Nu wil ik graag een leuk sleutelbrommertje halen. Niet te ingewikkeld want zo veel ervaring met scooters heb ik nog niet. Ik zoek een leuke 2 takt scooter rond de €300,-. Kan dit of moet ik kijken rond de €500,- als ik iets degelijks wil.
 
Advertisement - register to remove this

Met 300 Euro kom je meer uit op een Vivacity of misschien een Speedfight 2005 tegen als sleutel scooter.
Rond de 500 Euro misschien een sleutel Aerox of een iets in betere staat zijnde Vivacity 2005 .
Beide zijn leuke scooters om van te leren , al zou ik de Aerox kiezen of een andere scooter met het Minarelli motorblok.
Zo zijn sommige oude Malaguti F12 of F15 soms ook wel voor die prijs te krijgen , maar uiteraard komen er nog kosten bij voor latere nieuwe onderdelen.

Ik zou zelf gaan voor de scooters met het Minarelli horizontaal blok lucht gekoeld, dat zijn blokjes die gewoon doen wat ze moeten doen en makkelijk te onderhouden.
Denk aan de Yamaha Neos, de Beta ark, de Benelli 491, de Aprillia SR en Sonic, allemaal leuke scooters van vroeger om aan te sleutelen.
Als je geluk hebt en een oude Yamaha Axis kan krijgen met het minarelli kort motorblok in die prijsklasse ,
dan ben je gelijk binnen als het gaat om een sleutel scooter gaat waar je mooie resultaten mee wilt bereiken.
De Yamaha Zest heeft ook dat korte Minarelli blok maar daar wil je waarschijnlijk niet op rijden.

Ik neem aan dat dit het budget is voor een sleutel scooter, aan nemende dat er natuurlijk wel een paar honderd Euro aan onderdelen bij komt .
 
Last edited:
Vanaf twee barkie koop je een nette Vivacity snor. Peugeot is alleen niet geschikt om leuk op te voeren.

Als je voor klein geld een minarelli horizontaal blok wilt ben je aangewezen op een Malaguti Ciak, Yamaha Why, Stinger one, Adly.

Een Neos of Jog voor dit geld is vaak wel enorm gaar en afgetrapt.

In Duitsland staan wel leuke oude Axis(Jog), malaguti F10. Helaas modellen die in NL niet of zelden zijn geleverd.

Succes.
 
Met 300 Euro kom je meer uit op een Vivacity of misschien een Speedfight 2005 tegen als sleutel scooter.
Rond de 500 Euro misschien een sleutel Aerox of een iets in betere staat zijnde Vivacity 2005 .
Beide zijn leuke scooters om van te leren , al zou ik de Aerox kiezen of een andere scooter met het Minarelli motorblok.
Zo zijn sommige oude Malaguti F12 of F15 soms ook wel voor die prijs te krijgen , maar uiteraard komen er nog kosten bij voor latere nieuwe onderdelen.

Ik zou zelf gaan voor de scooters met het Minarelli horizontaal blok lucht gekoeld, dat zijn blokjes die gewoon doen wat ze moeten doen en makkelijk te onderhouden.
Denk aan de Yamaha Neos, de Beta ark, de Benelli 491, de Aprillia SR en Sonic, allemaal leuke scooters van vroeger om aan te sleutelen.
Als je geluk hebt en een oude Yamaha Axis kan krijgen met het minarelli kort motorblok in die prijsklasse ,
dan ben je gelijk binnen als het gaat om een sleutel scooter gaat waar je mooie resultaten mee wilt bereiken.
De Yamaha Zest heeft ook dat korte Minarelli blok maar daar wil je waarschijnlijk niet op rijden.

Ik neem aan dat dit het budget is voor een sleutel scooter, aan nemende dat er natuurlijk wel een paar honderd Euro aan onderdelen bij komt .
Bedankt voor je reactie!
Post automatically merged:

Vanaf twee barkie koop je een nette Vivacity snor. Peugeot is alleen niet geschikt om leuk op te voeren.

Als je voor klein geld een minarelli horizontaal blok wilt ben je aangewezen op een Malaguti Ciak, Yamaha Why, Stinger one, Adly.

Een Neos of Jog voor dit geld is vaak wel enorm gaar en afgetrapt.

In Duitsland staan wel leuke oude Axis(Jog), malaguti F10. Helaas modellen die in NL niet of zelden zijn geleverd.

Succes.
Dankjewel!
 
Ja, het kan.

Je moet er alleen wel een beetje geluk mee hebben, ik had mijn Jog R voor €350,- opgehaald en (bijna) alles werkte naar behoren op de e-start en snelheidsmeter na.

IMG_7417.jpg


Zo zag hij er ongeveer uit.

alleen was het een 50cc met een sito plus uitlaat.

Ook zaten de onderkappen er gewoon op maar dit vond ik er toen sneller uit zien.
 
IMG_5627.jpeg

Een Yamaha jog r is tussen de 300-500 best te vinden! Onderdelen zijn prima te verkrijgen in diverse prijs categorieën. Als alles elektrisch maar werkt, kabelboom is moeilijk te vinden….. Onbegrensd lopen ze eigenlijk al hard zat.

Zal mijn topic eerdaags updaten. Vanavond nog geknutseld, blijft leuk!
 
Hoe lang is dat geleden? Een aantal jaar geleden waren de prijzen heel anders als nu.

@Tim Ark op welke websites kijk jij voor Duitse scooters?

Heb hem in januari gekocht.
Post automatically merged:

Zo ziet ie er nu uit, aan uiterlijk heb ik eigenlijk niets vervangen.
06228f69-abb1-45ee-8cd1-2e9ded1bf94c.jpeg
Beetje opgeknapt en (matte blanke lak) over de kappen omdat ik dat mooier vond.
Post automatically merged:

Onbegrensd lopen ze eigenlijk al hard zat.

Klopt, mijne liep op 50cc std carb en sito uitlaat 65 op gps en trok erg vlot door
 
Heb hem in januari gekocht.
Post automatically merged:

Zo ziet ie er nu uit, aan uiterlijk heb ik eigenlijk niets vervangen.
View attachment 73166
Beetje opgeknapt en (matte blanke lak) over de kappen omdat ik dat mooier vond.
Post automatically merged:



Klopt, mijne liep op 50cc std carb en sito uitlaat 65 op gps en trok erg vlot door
Zo, dan heb je echt mazzel! Ik heb ook een tijdje naar een leuke 2-takt gekeken, maar voor 350 euro zie ik vooral hele gare scooters en dan meestal Peugeot.
 
Hi, ik heb een Piaggio Zip 2017, 50cc 4t. Deze gebruik ik alledaags. Nu wil ik graag een leuk sleutelbrommertje halen. Niet te ingewikkeld want zo veel ervaring met scooters heb ik nog niet. Ik zoek een leuke 2 takt scooter rond de €300,-. Kan dit of moet ik kijken rond de €500,- als ik iets degelijks wil
Ik koop regelmatig brommers voor die bedragen
Hier een paar . De grijze rox met roze top zonder wok voor 500. Zat klein sleutel werk aan.
Die blauwe voor 280: echt een hok maar word wel wat. Die beta erk
Op kenteken met selletra erbij c16 en echt doos van 1x1 met spullens frsme en blok met 70. Alles merk in de carterkap en hpi. Voor 250
Alles meegenomen. Nu hen k ook weer 2 rozen gekocht 1 voor 100. En 1 voor 450 met wok roze top.
Allemaa
Leuk spul teouwrns alles is te koop wsnt ik
Heb nog niks verkocht
 

Attachments

  • 8710B74B-DF00-45B8-8F2B-10CBE1C1B313.png
    8710B74B-DF00-45B8-8F2B-10CBE1C1B313.png
    784 KB · Views: 12
  • 9B3E894F-B895-4DE7-9402-B1D212A1BF99.png
    9B3E894F-B895-4DE7-9402-B1D212A1BF99.png
    743.1 KB · Views: 12
  • 22B7BB67-6346-472F-B730-799E8D460791.png
    22B7BB67-6346-472F-B730-799E8D460791.png
    756.6 KB · Views: 11
  • E9361EB9-A550-485B-A43A-715D1726DDED.png
    E9361EB9-A550-485B-A43A-715D1726DDED.png
    1 MB · Views: 10
Ook wel ervaring mee hoor, daarom zeg ik het ook.

Een compleet afgeragde scooter opknappen is eigenlijk gewoon gekkenwerk. Daar gaat zo veel tijd en geld in zitten, dat het eigenlijk nooit de moeite waard is. (tenzij het echt iets bijzonders is oid)

Dan kan je beter iets kopen wat nog redelijk of gewoon nog goed is, dan hoef je niet alles aan te pakken. Aantal dingetjes netjes maken, dan blijft het ook veel leuker, en financieel ook veel interessanter.

Stel je koopt een scooter van 300, en daar moet je zo veel aan doen, dat je ook weer 500 kwijt bent. (denk ook aan voorvork, lagers, etc etc)
Dan heb je een scooter van 800 staan, en heb je er ook ontzettend veel tijd in zitten.
Of je koopt er een van 500, knapt wat dingetjes op voor 200, en heb je ook een nette scooter staan. Ben je 700 kwijt. En zelfs al zou het 300 kosten om het op te knappen, heb je zo'n scooter in een paar uurtjes opgeknapt, in plaats van in een paar weken.

Aan de andere kant, als je echt alles nieuw wil hebben, en toch alles wil vervangen, kan je natuurlijk eigenlijk net zo goed de goedkopere kopen. Maar de meeste mensen gaan niet zo grondig te werk. Dan heb je het over echte liefhebbers. En dan moet je ook niet verwachten dat je het met winst kan verkopen oid. Zo'n scooter moet je dan ook gewoon zelf houden.
 
Last edited:
Nou ... als je een Scooter Fabrieks nieuw wil maken , gaat er een hoop tijd en geld inzitten .
@eurokit weet er alles van ... (ik ook ).

Snap best dat je even onder mijn ballen wilt kietelen..
Maar wat ik zei is gewoon een algemene regel.
Ook al ziet de scooter aan de buitenkant er wel redelijk uit.. Het cadeautje van een ander zie je pas als je het ding thuis hebt staan.
En met cadeautje bedoel ik de rommel /troep wat de oude eigenaar achter heeft gelaten aan jou nieuwe koper.
En dan heb ik het niet over een direct gehele afgetrapte scooter. (want dat zie je vaak wel aan de buitenkant)

Maar ook al zien de meeste wel redelijk uit.. Er mankeerd altijd wel iets aan..
(dat komt omdat men zonder enige goede verstand er zelf eraan lopen te rommelen.


Daarom ben ook ook voorzichtig om 2ehandse scooters te kopen met prijzen van 500 tot 1200 euro.. Want dat extra geld had ik ook al in een reperatie kunnen steken.

Of je moet een zwart op wit verklaring maken en laten tekenen dat bij mits iets niet goed is je er afstand van kan doen en dus retour geld krijgt.
 
Back
Top