Betrouwbaarste scooter

Vano

Member
Hoi, misschien hebben sommige van jullie een paar eerdere threads van mij gelezen en zoals je dan kan lezen heeft mijn scooter vrijwel altijd een probleem.(sym orbit50)

Nu wil ik eigenlijk wel van dat rotding af en gaan voor een spiksplinternieuwe scooter zodat ik gewoon zelf de volledige onderhouds historie heb etc.

Nu is mijn vraag, wat is de meest betrouwbare scooter rond de €2000?
 
Advertisement - register to remove this

Is een gebruikte Vespa niks? Zeker betrouwbaar uit eigen ervaring en zolang je er zelf niet aan begint te sleutelen zijn ze super. Met de rest van de recente scooters ben ik niet echt bekend maar wat ik zo hier en daar hoor is niet perse wat je wil met een nieuwe scooter
 
Wil eigenlijk wel graag echt een nieuwe.
Zag net dat een piaggio zip iget €2000 kost ongeveer. Nou weet ik dat injectie best traag is maar zag laatst dat je met een malossi multivar toch wel net over die 50kmh heen komt en natuurlijk stuk meer trekkracht.

Als ik die heel zorgvuldig monteer en zoeg dat er ondertussen niks mis gaat, heeft het dan ook nog nadelige effecten voor de beteouwbaarheid of “houdbaarheid”?
 
Je moet het gewoon treffen met zowel de scooter als de nazorg en het periodieke onderhoud d.m.v. een goede dealer die z'n zaakjes op orde heeft! Een zgn. maandagmorgen scooter is heden ten dage nog steeds wel actueel helaas...
Dat gezegd hebbende is een mooie E4/E5 type scooter van welk type EFI dan ook nog steeds een verschrikkelijk spook onder de gebruikers gebleken.

De meeste peeps willen weer terug naar de oude (E3) carburateur varianten wat ik best wel kan begrijpen.
Een regelrecht advies heb ik ook dan niet helaas..

Ik kan alleen maar adviseren om bij verschillende dealers en/of bromfiets shopjes langs te gaan en je goed te laten informeren naar de div. scooters met een dergelijk systeem en motorblok.
Schroom ook niet om gewoon de hele showroom uit te proberen, dit recht heb je en moet je ook gebruiken om tot een goed oordeel te kunnen komen. Aan mooie praatjes heb je immers niks welke ook nog duur uit kunnen vallen als er wat mis is met het uitgekozen exemplaar!

En let wel! Aan nieuwe scooters waar binnen de garantie periode aan gerommeld is, hoe zorgvuldig je ook bent, vervalt automatisch de data en zal je dus waarschijnlijk zelf moeten opdraaien voor de volledige reparatiekosten.
 
Wil eigenlijk wel graag echt een nieuwe.
Zag net dat een piaggio zip iget €2000 kost ongeveer. Nou weet ik dat injectie best traag is maar zag laatst dat je met een malossi multivar toch wel net over die 50kmh heen komt en natuurlijk stuk meer trekkracht.

Als ik die heel zorgvuldig monteer en zoeg dat er ondertussen niks mis gaat, heeft het dan ook nog nadelige effecten voor de beteouwbaarheid of “houdbaarheid”?
Dus voor 4km per uur extra ga jij al meteen aan een gloednieuwe scooter sleutelen? Laat dat dan bij de dealer doen waar je besluit een scooter te kopen.
 
Is een gebruikte Vespa niks? Zeker betrouwbaar uit eigen ervaring en zolang je er zelf niet aan begint te sleutelen zijn ze super. Met de rest van de recente scooters ben ik niet echt bekend maar wat ik zo hier en daar hoor is niet perse wat je wil met een nieuwe scooter
Dan wel een carburateur versie nemen.
 
Laat ik maar gewoon reageren op de vraag van de TS, die en SPIKsplinter wil.
Piaggio Zip is in deze prijsklasse inderdaad de enige prima scooter.
Paar honderd erbij heb je wel Sym orbit, Fiddle 2.
Eventueel kun je meteen elektrisch gaat Rijden.
Segway B110s
Segway E110s
Verder ja, als je weinig verstand hebt van scooters.
Een keer gesleuteld hebt aan Chinese rommel en alles ging nog steeds fout dan is de keuze.
Of een troep 2e hands ding, zelf beunen en in de eerste maanden vaker stil staan dan rijden of een nieuwe scooter.
 
Piaggio en gy6 blokken zijn de meest betrouwbare in de categorie 4t scooters. Welke nieuwe scooters nog een gy6 blok gebruiken, en of de injectie modellen wel even goed zijn als de carburateurversies weet ik niet.

Een zipje heb je voor iets boven de 2000. En daar komt dan nog wat bij om de variateur te laten vervangen (110?).
Je hebt dan 2 jaar garantie, als je netjes de onderhoudsbeurten laat doen
 
Wil eigenlijk wel graag echt een nieuwe.
Zag net dat een piaggio zip iget €2000 kost ongeveer. Nou weet ik dat injectie best traag is maar zag laatst dat je met een malossi multivar toch wel net over die 50kmh heen komt en natuurlijk stuk meer trekkracht.

Als ik die heel zorgvuldig monteer en zoeg dat er ondertussen niks mis gaat, heeft het dan ook nog nadelige effecten voor de beteouwbaarheid of “houdbaarheid”?
De winst van die Multivar is marginaal hoor. Een iget trekt niet snel op. Verder kan het geen kwaad.

Een elektrische scooter vind ik ook nog niet zo'n gekke suggestie, veel minder kans op storing.
 
Hoi, misschien hebben sommige van jullie een paar eerdere threads van mij gelezen en zoals je dan kan lezen heeft mijn scooter vrijwel altijd een probleem.(sym orbit50)

Nu wil ik eigenlijk wel van dat rotding af en gaan voor een spiksplinternieuwe scooter zodat ik gewoon zelf de volledige onderhouds historie heb etc.

Nu is mijn vraag, wat is de meest betrouwbare scooter rond de €2000?

Nieuwe scooters met injectie kunnen ook meer problemen geven.. Zit meer moderne techniek in dat kan falen.

Als je een betrouwbare scooter wilt moet je er eentje kopen van de oude stempel.

Daar is de peugeot vivacity wel een van die heel betrouwbaar is. (moet je wel geen imitatie troep eronder zetten want dan gaat het snel mis)

Als de elektra in orde is en de scooter is geheel fabrieks nieuw, dan heb je vrijwel geen problemen als je het onderhoud ook op tijd doet.
 
Injectie is alleen betrouwbaar als het goed blijft lopen.. Maar als de storingen komen op je computer begint het gezeik.

Kan mij ook goed voorstellen dat er mensen zijn die er alleen op rijden, en wanneer er echt gesleuteld moet word het ding van de hand word gedaan.
 
De boodschap met de nieuwe injectie scooters:

Regelmatig op rijden ook langere afstanden.
Origineel laten, dus met de handjes van het elektrische en motorische gedeelte en overbrenging afblijven en content zijn met de snelheid van 45 kmpu.
Wil je sneller en toch nat worden koop een motor. ;)

Alles in een injectiescooter wordt gemeten en geregeld, ga jij aanpassingen doen, klopt de gehele regeling niet meer en loopt de scooter niet goed of krijg je gelijk of op den duur problemen.

Verder de onderhoudsbeurten strikt en op tijd uitvoeren en de verslijtdelen vervangen indien nodig. ( dit kun je gerust zelf doen indien je weet hoe en anders lekker iemand laten uitvoeren met echt verstand van zaken)
Ga je zo met je scooter om, heb je een betrouwbaar en zuinig vervoermiddel waarom je kunt vertrouwen.
Het begint mis te gaan op het moment dat men het eerste, niet originele onderdeel, gaat vervangen.

Ik vraag me trouwens af wat je moet met een brommer die >55 kmpu rijdt in een stad waar je van kruispunt naar rotonde naar verkeerslicht rijdt.
Zelfs ik met mijn motorscooter zie soms gewoon originele scooters die mij in het stadsverkeer gewoon bijhouden.
Ik ben dan weliswaar sneller weg maar bij het volgende kruispunt wordt ik soms zelfs ingehaald.
De tijdswinst is marginaal en seconden werk en soms helemaal niet aanwezig.
En onbetrouwbaar, laat me niet lachen, ik zie meer echte problemen met
carburateur scooters dan injectiescooters.
 
Persoonlijk denk ik dat de scooters die momenteel het minste onderhoud vereisen de elektrische scooters zijn (wel van een goed merk, niet de aliexpress modellen). Ze zijn wel prijzig, maar de problemen met afstelling, kleppen en overbrenging heb je daar gewoon niet.

Vrienden hebben een NIU gekocht sinds begin vorig jaar, elke dag wordt er 30km mee gereden en buiten om de normale service beurt voor remmen en andere slijtage onderdelen geen gedoe. Weliswaar maar 1 enkele ervaring, maar je ziet hetzelfde bij de auto's ook.
 
Injectie is alleen betrouwbaar als het goed blijft lopen.. Maar als de storingen komen op je computer begint het gezeik.

Kan mij ook goed voorstellen dat er mensen zijn die er alleen op rijden, en wanneer er echt gesleuteld moet word het ding van de hand word gedaan.
Dat is natuurlijk niet waar. Auto's en motorfietsen gebruiken al meer dan 30 jaar injectietechniek. Dat is inmiddels hartstikke betrouwbaar en indien nodig goed te repareren. Dat het voor scooters eerder niet gebruikt werd, lag er meer aan dat een injectiesysteem duurder is dan een carburateur. En dat heb ik geweten toen de injector van de Zip van m'n vrouw werd gejat... Maar daar kan de scooter zelf niks aan doen.

Zoals Bas zegt is elektrisch nog betrouwbaarder, maar dat zal voor jou wel helemaal vloeken in de kerk zijn.
 
Back
Top