De boodschap met de nieuwe injectie scooters:
Regelmatig op rijden ook langere afstanden.
Origineel laten, dus met de handjes van het elektrische en motorische gedeelte en overbrenging afblijven en content zijn met de snelheid van 45 kmpu.
Wil je sneller en toch nat worden koop een motor.
Alles in een injectiescooter wordt gemeten en geregeld, ga jij aanpassingen doen, klopt de gehele regeling niet meer en loopt de scooter niet goed of krijg je gelijk of op den duur problemen.
Verder de onderhoudsbeurten strikt en op tijd uitvoeren en de verslijtdelen vervangen indien nodig. ( dit kun je gerust zelf doen indien je weet hoe en anders lekker iemand laten uitvoeren met echt verstand van zaken)
Ga je zo met je scooter om, heb je een betrouwbaar en zuinig vervoermiddel waarom je kunt vertrouwen.
Het begint mis te gaan op het moment dat men het eerste, niet originele onderdeel, gaat vervangen.
Ik vraag me trouwens af wat je moet met een brommer die >55 kmpu rijdt in een stad waar je van kruispunt naar rotonde naar verkeerslicht rijdt.
Zelfs ik met mijn motorscooter zie soms gewoon originele scooters die mij in het stadsverkeer gewoon bijhouden.
Ik ben dan weliswaar sneller weg maar bij het volgende kruispunt wordt ik soms zelfs ingehaald.
De tijdswinst is marginaal en seconden werk en soms helemaal niet aanwezig.
En onbetrouwbaar, laat me niet lachen, ik zie meer
echte problemen met
carburateur scooters dan injectiescooters.