Eerste scooter aankoop, lang persoon

danieljack

New Member
Hallo allen,

Zoals de titel al zegt ben ik aan het kijken voor een eerste scooter. Ik ben zelf redelijk lang (1.9M). Daarbij zou ik graag ook nog is met iemand achterop kunnen rijden.
Is dat iets wat überhaupt kan met een scooter zonder met je knieën tegen het stuur te zitten? Want ik vindt het moeilijk om online te vinden hoe groot een scooter daadwerkelijk is. Weet alleen dat je naar 12" of grotere velgen moet kijken.
Verder wil ik:
-geel kenteken
-buddy voor een tas/helm zou wel fijn zijn

En is dat 2e hands te vinden voor rond de 1000,- of moet ik toch echt m'n budget wat vergroten?

Bedankt alvast!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoi
Ik heb een sym jet 14 gehad ben 193 ging prima
Op een aprillia srx pas je met de lengte wel maar dan moet je geen maat 47 hebben
Een vespa zou ook kunnen maar daar is je budget te klein voor denk ik
Er zijn bij de diverse scooterclubs wel fotoos te vinden je hebt de scooter tourclub nederland de vrije vogels en de roadrunners
succes met zoeken
 
Bedankt voor je reactie! Die sym kan wel wat zijn.
Heb maat 46 dus dat wordt wel aan de krappe kant haha.
Ik lees dat die sym jet 14 vanuit de fabriek 65 loopt?? Dat is toch niet straat legaal hier?
 
Ik ben 1.90 ook maat 46 mijn vrouw is 1.84 en wij zitten prima op een Sym orbit. We rijden zo 2 keer per jaar van Alkmaar naar Texel en gaat zonder problemen, wel met topkoffer met zo'n kussentje eraan maar ook met zijtassen en nog een rugzak tussen m'n benen.
 
Goedkoop is duurkoop met scooters, tenzij je er zelf aan kan sleutelen zou ik niet aan 2e hands beginnen tenzij hij van een dealer komt met lage km en onderhoudsgeschiedenis, 1000 is een laag budget. Onderdelen en reparatiekosten lopen snel op bij een dealer, 70 per uur arbeidsloon en dure prijs voor onderdelen. Dan wens je al snel dat je gewoon voor nieuw was gegaan met garantie. Kosten kunnen heel erg snel oplopen bij reparaties, en je moet niet vergeten dat een scooter vrij complex is en uit een hoop onderdelen bestaat.

Ik zit zelf inmiddels op mijn 3e scooter, eerste 2e hands. en als er 1 ding is dat ik ondervonden heb is dat je niet zozeer moet baseren op alleen de kmstand maar ook op de leeftijd van een scooter en of ze binnen/buiten staan. Als ze 5 jaar buitenstaan gaan er gewoon vaak dingen stuk omdat scooters over het algemeen slecht kunnen tegen langdurige exposure aan vocht. het kruipt overal naar binnen. Uitlaat en alles gaat roesten, remschakelaren gaan stuk. Dashboard kan kuren vertonen, noem maar op.
 
Last edited:
Back
Top