Scooter voor woon-werk. Symphony ST?

Ik tank altijd e5 inderdaad. Meestal bij de Shell, hoewel ik niet geloof dat er merkbaar verschil zal zitten tussen de ene e5 en de andere.
Een paar weken geleden heb ik mijn grote scherm vervangen voor een kleine. Ik ging meteen een paar kilometer harder. Met dit rustige weer rij ik zeker 62 op de teller, net aan de foute kant van de wok-grens vrees ik. GPS snelheid heb ik niet meer gemeten.
Bij de laatste beurt zijn er volgens de dealer iets lichtere rolletje in gegaan en dat lijkt in positieve zin een klein beetje te schelen met tegenwind en zo, zonder dat hij merkbaar meer toeren maakt. Ik heb het geluk dat ik zelf niet zo zwaar ben denk ik. Een beetje tegenwind is wel meteen van invloed. Heuvel op het kanaal over doet hij nu met bijna 50 op de teller als het een beetje wil. Met tegenwind op plat vlak is 55 op de teller heel normaal, het duurt wel even voor je dat bereikt hebt.. Een beetje meer power zou fijn zijn, zodat hij bij een beetje tegenwind of heuvel op niet meteen snelheid verliest.
Lichtere rollen?!
Holy macaroni.
Mijne heeft 5,9 grams rollen en stijgt nu al bijna op. Ik wil niet weten hoeveel toeren die van jou maakt...
Ik ben trouwens voor de 1000 beurt geweest en heb een teleurstelling moeten slikken.
Er zou contact gezocht worden met de importeur om te weten te komen of er iets te doen was aan de klachten.... you know what i mean.
Ik heb terloops laten vallen dat ik het niet erg zou vinden als men een overdrive vario zou monteren .
Volgens de dealer zou dit het verschil niet maken. Vandaar dat hij het dan ook niet heeft gedaan.
De scooter zou, na de onderhoudsbeurt, ietsje sneller trekken, volgens hem. Ik merk geen verschil.
Vandaar dat ik besloten heb om zelf maar een Malossi Multivar te gaan monteren.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Vraag:

Welk scherm heb je?
 
Geef mij het telefoonnummer van jouw dealer eens...
dat is niet zo moeilijk hoor zit in rotterdam bij fredmotoren.nl
die heeft hem voor mij afgesteld
en als ik optrek zit ik in 15 sec op 50 km op een vlakke weg en na 15 km gaat die van mij ook in zijn vrij
maar misschien dat het komt dat ik geen scherm er op heb . want vind die dingen echte wind vangers en dat zuipt benzine die je anders minder verbruikt
want met die storm van afgelopen keer had ik die schuin tegen en mijn scooter bleef toch 50 op de teller rijden .
maar misschien dat je teveel gas geeft want je moet maar eens wat gas terug nemen als je op snelheid ben dan zie je wat je teveel geeft
want als ik optrek geef ik maar een kwart gas
 
dat is niet zo moeilijk hoor zit in rotterdam bij fredmotoren.nl
die heeft hem voor mij afgesteld
en als ik optrek zit ik in 15 sec op 50 km op een vlakke weg en na 15 km gaat die van mij ook in zijn vrij
maar misschien dat het komt dat ik geen scherm er op heb . want vind die dingen echte wind vangers en dat zuipt benzine die je anders minder verbruikt
want met die storm van afgelopen keer had ik die schuin tegen en mijn scooter bleef toch 50 op de teller rijden .
maar misschien dat je teveel gas geeft want je moet maar eens wat gas terug nemen als je op snelheid ben dan zie je wat je teveel geeft
want als ik optrek geef ik maar een kwart gas
Kan/wil je voor mij navragen wat ze precies hebben gedaan? De waardes die jij noemt zijn voor mij namelijk jaloersmakend.
 
zo ver als ik weet hebben ze alle begrenzers er af gehaald en meer niet want je kan niet veel meer doen om de scooter niet te hard te laten lopen zodat je weer een wok status krijgt
ze hadden het wel over een programma moeten aan schaffen om dat voor elkaar te krijgen maar meer hoor ik er niet van
heb er wel een vario ring in zitten dat ik niet sneller kan dan nu de 60 km op de teller
maar mijn scooter zuipt ook wat meer dan jullie hoor
want jullie zitten alle 2 op de 50 km en ik maar op 47 a 48 km per liter en ik heb geen scherm dus misschien is hij wat te zuinig afgesteld bij jullie
maar ik zou niet weten hoe je dat kan veranderen . want er zitten wel gaten onder de buddy seat maar zag er geen stel schroef zitten om dat te veranderen zoals ik bij mijn vorige scooter van 20128 wel had
heb sym daar over een mail gestuurd maar die reageren tot nu toe nog steeds niet
 
Toen bij de vorige beurt de rollen vervangen werden heb ik de originele meegekregen. Dat waren 7 grams rollen. Ik geloof dat er nu 6 gram in zit.

Ik heb het grote scherm vervangen voor het standaard lage scherm voor de Symphony ST.
Die 31cm hoogte zal gemeten zijn vanaf de bovenkan van de koplamp, komt ongeveer tot de bovenkant van de spiegels.

Volgens de laatste tankbeurt reed mijn scooter trouwens ook 1:48 en dat vind ik best okay.

In 15 seconden naar de 50 haalde mijn scooter iig niet. Met de 6 grams rollen heb ik het nog niet getest, als het morgen of overmorgen windstil is zal ik weer eens testen en de resultaten laten weten.

Hoewel ik bang ben dat het gewoon een vermogensgebrek is en er via de overbrenging niet zo veel te halen valt ben ik erg benieuwd naar jouw resultaten met de Malossi Multivar.
 
Toen bij de vorige beurt de rollen vervangen werden heb ik de originele meegekregen. Dat waren 7 grams rollen. Ik geloof dat er nu 6 gram in zit.

Ik heb het grote scherm vervangen voor het standaard lage scherm voor de Symphony ST.
Die 31cm hoogte zal gemeten zijn vanaf de bovenkan van de koplamp, komt ongeveer tot de bovenkant van de spiegels.

Volgens de laatste tankbeurt reed mijn scooter trouwens ook 1:48 en dat vind ik best okay.

In 15 seconden naar de 50 haalde mijn scooter iig niet. Met de 6 grams rollen heb ik het nog niet getest, als het morgen of overmorgen windstil is zal ik weer eens testen en de resultaten laten weten.

Hoewel ik bang ben dat het gewoon een vermogensgebrek is en er via de overbrenging niet zo veel te halen valt ben ik erg benieuwd naar jouw resultaten met de Malossi Multivar.
7 grams kan niet.... of 'zou niet moeten kunnen'. Er zit standaard 5,9 gram in....
Dit topic wordt met de dag leuker en interessanter.
SYMs Symphony Euro 5 met verschillende afstellingen af fabriek...
Ik heb vanmiddag getest met NIET volgas wegtrekken, maar direct na het volgas optrekken het gas ietsje dicht te draaien, en dat scheelt inderdaad iets. Een paar seconden. Loopt volgas dan kennelijk toch ietsje te rijk?
Ik hoop dat ik er met de 0,1 gram (x6) extra en de Multivar nog een paar seconden af krijg.
Maar nu ga ik eerst keihard vakantie vieren.
 
Tsja, ik was er natuurlijk niet bij toen hij mijn scooter onder handen nam. Feit is dat hij mij vertelde de rollen vervangen te hebben en hij volgens eigen zeggen mij netjes de originele rollen weer mee gaf. Volgens mij is het een betrouwbare dealer, dus ik ga er vooralsnog van uit dat het klopt. Maagoed, als er weer eens ben breng ik het toch even ter sprake...
Volgens mij maakt met half gas optrekken niet echt verschil bij mij, maar ook dat ga ik nameten.Dank voor de tip. En voor Stoyanov: fijne vakantie!
 
en ik denk als je op volle snelheid ben je dan ook eens met je gas moet spelen . want je zal het denk ik net als ik er achter komen dat als je wat gas terug neemt de scooter gewoon het zelfde blijft rijden . dat doe ik ook en als ik dan zie dat de snelheid terug loopt geef ik wat gas bij zo dat ik weer op de oude snelheid kom en blij dan zo rijden
misschien dat het je dan ook wat benzine gaat schelen hoor
 
nou ik weet niet of jullie dat ook weten maar als je zijstandaard uitstaat krijg je je scooter voor geen mogelijkheid aan de gang hoor
kwam er vandaag achter toen ik mijn regenbroek aan deed en wilde weg rijden . was ik de standaard vergeten in te klappen met als gevolg dat de scooter niet aan wou slaan
na een 15 minuten te hebben gelopen werd het droog dus ik mijn regenbroek weer ui gedaan en toen viel mij de standaard op die uit stond
ik dat ding in geklapt en toen reed mijn scooter ook weer
denk zal het vermelden misschien dat jullie dat ook niet wisten
maar zodra het linker lampje op het dashboard niet brand is de standaard uit geklapt
 
ik meng me even in dit topic.
ben het zeker met jullie eens dat de meeste sym scooter mooi zijn afgewerkt met de e5 modellen ook een digitaal display.
vanwege de mooie praatjes van de dealer deze sym gekocht beloofde koeien met gouden horens maar zoals hieronder beschreven vanaf 500km al problemen klachtenafhandeling is belachelijk word vrijwel niks meegedaan.
maar wat is dit injectie blok van sym toch belachelijk slecht getest of afgewerkt vanaf 500km al problemen mee dealer weet er geen raad mee zit geen garantie omdat het over een bezorgscooter gaat (zelfde motorblok als sym symphony) nou lekker dan zit je met een niet betrouwbare veels te trage bezorgscooter die je elke dag nodig hebt zit geen windscherm of iets op loopt maximaal 47 km op de teller 42 gps ronduit belachelijk had meer van deze mooie scooter verwacht.
 
ik meng me even in dit topic.
ben het zeker met jullie eens dat de meeste sym scooter mooi zijn afgewerkt met de e5 modellen ook een digitaal display.
vanwege de mooie praatjes van de dealer deze sym gekocht beloofde koeien met gouden horens maar zoals hieronder beschreven vanaf 500km al problemen klachtenafhandeling is belachelijk word vrijwel niks meegedaan.
maar wat is dit injectie blok van sym toch belachelijk slecht getest of afgewerkt vanaf 500km al problemen mee dealer weet er geen raad mee zit geen garantie omdat het over een bezorgscooter gaat (zelfde motorblok als sym symphony) nou lekker dan zit je met een niet betrouwbare veels te trage bezorgscooter die je elke dag nodig hebt zit geen windscherm of iets op loopt maximaal 47 km op de teller 42 gps ronduit belachelijk had meer van deze mooie scooter verwacht.
Als je rechtsbijstand hebt zou je kunnen proberen om het op een ondeugdelijk product te gooien. De scooter staat in de folder immers als zijnde een 45km per uur scooter.
Als hij dat niet haalt kan je er misschien onder uit.
Maar wat was het probleem, als ik vragen mag?
 
Als je rechtsbijstand hebt zou je kunnen proberen om het op een ondeugdelijk product te gooien. De scooter staat in de folder immers als zijnde een 45km per uur scooter.
Als hij dat niet haalt kan je er misschien onder uit.
Maar wat was het probleem, als ik vragen mag?
vanaf 500km (dus vanaf fabrieksuit) is het probleem dat elke 5 a 600 km de bougie moet vervangen worden omdat deze anders niet meer stationair loopt dus heel erg gaat schommelen van 4k toeren naar 1k toeren uitvallen als je geen gas geeft en scooter die niet/heel moeilijk wil starten
tot 3000 km heb ik het volgehouden
(doe alles zelf aan scooters en aangezien deze scooter geen garantie had toch alles zelfgedaan zag/zie geen meerwaarde om hem steeds weg te brengen voor een beurt en vind het ook nog leuk om te doen en scheelt geld haha)
na de 3k km scooter weg gebracht naar de dealer omdat ik er klaar mee was om elke week een nieuwe bougie erin te stoppen en dit niet normaal is dealer begon gelijk wat gek zeg heb dit probleem nog nooit gezien en heb met sym gebeld dit probleem is ook niet bij sym bekend blablabla
dinsdag gebracht vrijdag kon ik hem ophalen volgens hem was de aansluiting van de bobine op het frame niet goed nou ik blij dacht probleem opgelost na 600km ja hoor weer scooter valt uit loopt niet stationair etc. tot nu toe nog steeds gezeik met de scooter word nu goed geholpen door sparky hier op het forum krijg het gevoel dat hij er meer verstand van heeft dan deze dealer en sym.
ben het vertrouwen in deze dealer sowieso kwijt
 
Het lijkt er op dat veel Scooterzaken geen Kaas hebben gegeten van de nieuwe Generatie Scooters , en geen zin hebben voor Bijscholing betreft Elektronica ,afstellen etc etc .

Wat ik gelezen heb , en veel aanbevelingen heb gelezen ... is dat veel Mensen dik tevreden zijn met de Firma Allbike in Zaandam ., en moderne apparatuur , en verstand van Moderne zaken Qua afstellen van de nieuwe Generatie .
Misschien het overwegen waard , om Scooter in het bussie te gooien , of op aanhanger, om daar eens heen te gaan indien Zaandam te ver is .
 
Het lijkt er op dat veel Scooterzaken geen Kaas hebben gegeten van de nieuwe Generatie Scooters , en geen zin hebben voor Bijscholing betreft Elektronica ,afstellen etc etc .

Wat ik gelezen heb , en veel aanbevelingen heb gelezen ... is dat veel Mensen dik tevreden zijn met de Firma Allbike in Zaandam ., en moderne apparatuur , en verstand van Moderne zaken Qua afstellen van de nieuwe Generatie .
Misschien het overwegen waard , om Scooter in het bussie te gooien , of op aanhanger, om daar eens heen te gaan indien Zaandam te ver is .
zaandam is voor mij 1.5 uur rijden zie dit niet echt zitten met een scooter op een aanhanger ook nog eens op de snelweg haha toevallig nog een aanbeveling in de buurt van utrecht?
 
ik zit in rotterdam bij fredmotoren en die heeft mij scooter afgesteld op 60km op de teller en gps kom ik rond de 55 en ik rij ook zonder scherm
en nu het weer wat warmer word rij ik nu al een kleine 50 km per liter
 
ik zit in rotterdam bij fredmotoren en die heeft mij scooter afgesteld op 60km op de teller en gps kom ik rond de 55 en ik rij ook zonder scherm
en nu het weer wat warmer word rij ik nu al een kleine 50 km per liter
@undertaker
Rij je onbegrensd? M.a.w.; is het blauw witte draadje bij jouw scooter doorgeknipt?
Ik ben namelijk benieuwd waar dat blauw witte draadje zich bevindt. Dan kan ik het ook eens proberen mét begrenzing.

Zou ook graag willen weten wat jouw afstelling is (rollengewicht)
Heb pasgeleden een vergelijkend warenonderzoek gehouden tussen een Jet 14 E5 en mijn Symphony ST E5.
Mijne is beduidend sneller, maar maakt ook meer toeren (naar mijn idee).
Iets zwaardere rollen (6,0 gr) hebben dat probleem niet helemaal kunnen oplossen.

Een overdrive-vario is trouwens geen optie voor mijn scooter, want die zat er standaard al in.
Zou graag willen vernemen van @Glenn123 of dat bij hem ook het geval is.
Kan niet missen, je ziet het meteen. De diameter is aanmerkelijk groter dan een standaard vario.

Het blijft een moeilijk verhaal.
All-Bike kan dit probleem trouwens ook niet oplossen @Brute-Force .
Zijn personeelslid heeft een E5, en hij heeft tot op heden geen afstelling kunnen vinden die alle partijen tot tevredenheid stemt.
De fabrikant(en) heeft/hebben dit maal een harde noot gegeven om te kraken.
 
ik heb mijn scooter bij allbike gebracht met dezelfde klacht. traag en bij tegenwind terugvallen tot 35kmh.
ze hebben hem anders afgesteld andere software ingeladen nu rijd ik met varioring erin netjes 54 en val ik minimaal terug bij hele sterke tegenwind hij blijft constant boven de 50
ik rij een nieuwe sym e5 symphony trouwens
 
@undertaker
Rij je onbegrensd? M.a.w.; is het blauw witte draadje bij jouw scooter doorgeknipt?
Ik ben namelijk benieuwd waar dat blauw witte draadje zich bevindt. Dan kan ik het ook eens proberen mét begrenzing.

Zou ook graag willen weten wat jouw afstelling is (rollengewicht)
Heb pasgeleden een vergelijkend warenonderzoek gehouden tussen een Jet 14 E5 en mijn Symphony ST E5.
Mijne is beduidend sneller, maar maakt ook meer toeren (naar mijn idee).
Iets zwaardere rollen (6,0 gr) hebben dat probleem niet helemaal kunnen oplossen.

Een overdrive-vario is trouwens geen optie voor mijn scooter, want die zat er standaard al in.
Zou graag willen vernemen van @Glenn123 of dat bij hem ook het geval is.
Kan niet missen, je ziet het meteen. De diameter is aanmerkelijk groter dan een standaard vario.

Het blijft een moeilijk verhaal.
All-Bike kan dit probleem trouwens ook niet oplossen @Brute-Force .
Zijn personeelslid heeft een E5, en hij heeft tot op heden geen afstelling kunnen vinden die alle partijen tot tevredenheid stemt.
De fabrikant(en) heeft/hebben dit maal een harde noot gegeven om te kraken.
Ik zou het niet weten wat ze hebben gedaan hoor . Want ik breng hem daar een hun kijken hem na maar zo ver als ik weet hebben ze de begrenzer er af gehaald. Heb zo ver als ik weet enkel een varioring er nog in zitten.
Ik reed vandaag met volle tegen wind gewoon net 51 of 52 km .
 
Ik zou het niet weten wat ze hebben gedaan hoor . Want ik breng hem daar een hun kijken hem na maar zo ver als ik weet hebben ze de begrenzer er af gehaald. Heb zo ver als ik weet enkel een varioring er nog in zitten.
Ik reed vandaag met volle tegen wind gewoon net 51 of 52 km .
Vreemd. Dat er bij jou nog een varioring in zit.
Maar wel onbegrensd . Nog meer toeren.
Die 52 tegen wind haal ik ook.
Ik blijf het raar vinden dat er niemand is met een eenduidige oplossing....
 
Back
Top