SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #44

Status
Not open for further replies.
Zolang die maar ijzer sterk is! Hoe strakker we op de drukveer gaan hoe harder de zip doorloopt met name, en er zit nu hebo rood met torsion controller in.

Kees, probeer eens een dubbel torsioncontrol, en eventueel meer shims. ondanks dat iedereen zei, dat ik te veel shims reed vorig jaar (4mm) liep de machine toch aardig goed.

dus een gele torsion boven en eentje eronder. Tedeschi zag ik dat ook doen.

En waarom rood, Hebo zwart was toch nog sterker.....erg lange veer ook trouwens.
 
Idd denk ook polini blauw, die zit er bij mij ook in!

@ Henk nais ding! Kappen van Richie (zo heette die toch?) voor volgens jaar in de 70a?

Thnx!
Jaa klopt ik heb de gehele zip van ritchie overgenomen zonder blok;)
 
http://www.camping-liesbos.nl/adres.html hier zitten wij, bij de andere namen ze of geen jongeren aan of ze zaten vol. En dit is maar 7,9km weg van de baan :) Gewoon zeggen dat je ook voor de scoortersprints komt en dat je het niet te laat gaat maken, dan komt het helemaal goed. Er is volgens mij nog plek zat dus boeken maar!!

Ons project gaat echt kut zondag gaat waarschijnlijk niet meer lukken dus maar gewoon op zipje rijden.
 
Last edited:
Is dat de enige camping die nog plek heeft?
En is die camping waar sbo/kees het over had niet groot genoeg dan? Zit die al vol?

En waarvoor dient een Torsion Control?
 
als het goed is versterkt een torsion control de drukveer . zodat hji strakker staat .


het verder nut of prinsiepe weet ik niet presies !

EDIT correct me if im wrong :p
 
Last edited:
vooral bij de race zullen ze dat gebruiken..
het zorgt ervoor dat de drukveer zichzelf niet kan opdraaien maar gewoon rond kan draaien.
 
vooral bij de race zullen ze dat gebruiken..
het zorgt ervoor dat de drukveer zichzelf niet kan opdraaien maar gewoon rond kan draaien.

Hierdoor zal hij juist slapper worden omdat er minder weerstand is. maja raar ding is het. heb geen verschil gemeten op de bank met dat ding of zonder. wel zag ik dat tedeschi er 1 in zn sprinter had zitten, maar dat niet in de koppeling waar hij hoort te zitten, maar aan de kant vd torque driver (poulies)

Ik had ze zelf altijd in m'n straatscooter om de dip uit een bocht op te vangen, het probleem is dan dat de snaar niet soepel genoeg terug hoger in de achterpoulie gaat zitten, met dat ding ging t altijd snel, waardoor de gas reactie beter was.
 
weet iemand wat er gebeurt als je een bandje monteerd en je roatie pijl staat naar de verkeerde kant (dus bandje verkeerd om gemonteed )

kan hij klappen of is het super veel risico . vooral omdat het voor mijn sprinter is ! maar heb nogal wijnig tijd om hem weer om te leggen dus vroeg me af of ik er een sprint dag mee kon blijven rijden !
 
meestal is dat voor het afvoer van water, vanwege de vorm van het profiel..
sommige racers rijden juist expres met een bandje verkeerd om :)

denk dat het geen probleem moet zijn?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top