SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #41

Status
Not open for further replies.
Kunnen Friese sprints en SBO niet in 1 organisatie of is dit een heel gek idee?

Helaas, ik denk wel dat wij bij Friese sprints welkom zijn met een standje maar een sprint combineren met hun zullen ze niet toelaten. Ook is de verloop van een SBO wedstrijd iets anders als bij een Friese sprint en ook denk ik dat ze het deelnemersveld dan te groot vinden.
 
Helaas, ik denk wel dat wij bij Friese sprints welkom zijn met een standje maar een sprint combineren met hun zullen ze niet toelaten. Ook is de verloop van een SBO wedstrijd iets anders als bij een Friese sprint en ook denk ik dat ze het deelnemersveld dan te groot vinden.

Ik heb nooit Friese sprints gereden maar dat is toch dat je een maximaal aantal keer mag rijden? Ik denk dat de mensen van de Friese sprints dit wel erg vervelend vinden. En volgens mij is er met SBO tijdschema/regels niks mis toch?
 
Dit is iets wat erg jammer is. Ik ken hier ook nog een paar mensen in de buurt en die doen niet mee omdat ze volgens hun toch niet mee kunnen komen. Dit is erg jammer vind ik, de sport klasse is hiervoor wel een erg goede oplossing volgens mij. Maar toch willen mensen liever Friese sprints rijden, waarom dat is snap ik zelf ook nog niet.

Kunnen Friese sprints en SBO niet in 1 organisatie of is dit een heel gek idee?

Ik rijd met een gaar blok en geen behoeft om dit seizoen veel geld aan het hok te spenderen. wil eerst me rijbewijs halen en nog wat opstap kunnen gaan. dit jaar mooi door sparen voor wat verse onderdelen. en dan in 1x een goed blok opbouwen.

En ik geloof dat indd de friese sprints zelfstandig wouden blijven, opzich niks verkeerds mee. blijft tg wel oldskool hier :D
 
Ik heb nooit Friese sprints gereden maar dat is toch dat je een maximaal aantal keer mag rijden? Ik denk dat de mensen van de Friese sprints dit wel erg vervelend vinden. En volgens mij is er met SBO tijdschema/regels niks mis toch?

Dat klopt inderdaad, bij ons krijg je heel de dag de tijd om jezelf te kwalificeren. Maar ik denk ook niet dat Friese sprinters geen problemen met onze reglementen maar bijv. de schakelrijders die ook van harte welkom zijn bij de SBO wat mij betreft is het probleem dat als je met 2 leden aanwezig bent het niet uitdagend is. Sowieso zullen de brommerrijders dit jaar een of twee keer deelnemen met een daginschrijving omdat ik begrepen heb van Benjamin (deelnemer) dat ze erg tevreden waren over Lisse.
 
Dat klopt inderdaad, bij ons krijg je heel de dag de tijd om jezelf te kwalificeren. Maar ik denk ook niet dat Friese sprinters geen problemen met onze reglementen maar bijv. de schakelrijders die ook van harte welkom zijn bij de SBO wat mij betreft is het probleem dat als je met 2 leden aanwezig bent het niet uitdagend is. Sowieso zullen de brommerrijders dit jaar een of twee keer deelnemen met een daginschrijving omdat ik begrepen heb van Benjamin (deelnemer) dat ze erg tevreden waren over Lisse.

En een 3 sprints klasse voor schakelrijders of is daar te weinig animo voor denk je? Volgens mij hebben zij zich inderdaad wel vermaakt in Lisse er werd genoeg gereden door schakels.
 
de hele scooterscene in het algemeen wordt steeds kleiner, onderdelen worden steeds duurder en regels steeds strenger, als je naar foto's kijkt van 10jaar terug zie je vrij veel verschil. plus vooral het feit dat jongeren nu een duur praktijk examen moeten halen voor ze legaal over straat kunnen rijden. zo hebben sowieso al minder jeugd de link hierna
 
als jongeren nu hun rijbewijs moeten halen.
Heb je toch juist meer kans dat ze gewoon zonder rijbewijs rijden of geen straatscooter nemen maar juist iets bouwen voor SBO/friesche sprints of iets om door het dorp te knallen?

wat wel is, is dat hoe minder mensen een snelle scooter hebben..
hoe minder andere mensen geprikkeld worden/ ideén krijge, om zelf een snelle scooter te bouwen/kopen
omdat ze dan niet kunnen zien/ervaren hoe het is om zn snelle scooter te hebben!

Maargoed hier in het zuiden merk je het verschil ook groot vergeleken met een paar jaar geleden.
 
is al gebeurd. iedereen zit hier te mailen, dus doe ik het ook maar, nu je het toch leest.....
inschrijfgeld minus 50,-= maak ik dan meteen over.....

dan is er iig weer 1 inschrijving bij.....nr.16

Ik doe niks meer binnen de sbo he :)
Ik beantwoord hier alleen heel af en toe wat (oppervlakkige) vragen.

De samenwerking met de friese sprints is vroegah een aantal keer geprobeerd meen ik. Dat ging niet werken. Maar misschien nu wel :)
 
De gasten van 15/16 liggen liever een sletje te douwe, chicka's te hosselen met hun blackberry op hun niet te vergeten lacoste patta's... Dan scooter/brommer rijden.

Merk het hier echt heel erg, de laatste generatie ''hardrijders'' is voorbij en nu is het stil, hier en daar wat bami scooters maar voor de rest niet veel leuks meer.
Vroeger was je helemaal de bom met je afgetrapte malaguti phantom met een Roze top en een top Nardo pijp... om vervolgens de buurtagent kwijt te rijden. Vandaag de dag is het bijna al een misdrijf en hangen er ''nogal'' wat gevolgen aan vast wat een hoop mensen afschrikt.


Ook nog wat..
We reden de afgelopen jaren elke augustus een mooie demo (GP Middelharnis) maar werd imo ook weer niet goed aangepakt.
Er reden een aantal ''echte'' sprintscooters welke ook bij de SBO rijden die verantwoord hard reden, maar ook wat beunhokken.
Met een publiek van +/- 10000 mensen moet je geen half werk leveren en juist alles goed vertegenwoordigen.

Door o.a. een incident met een ''beunhok''.... mag ik dat zo zeggen? ja dat mag ik zo zeggen :) zien we een uitnodiging voor komende zomer niet rooskleurig in evenals een verdere uitnodiging voor komende jaren wat erg jammer is.

Eigenlijk had de Sbo hier op in moeten springen voor zover mogelijk, heb de mogelijkheid geloof ik ook wel eens aangeboden.

Nu is het een verloren zaak o.a. met deze mooie demo wat echt een mooi event is om de Sbo te vertegenwoordigen.


Het grote probleem van de terugval van de inschrijvingen zit hem denk ik voornamelijk in dat de ''jongeren'' andere prioriteiten hebben vandaag de dag. Daarbij komt natuurlijk ook het financiele plaatje kijken, voordat je uberhaupt bent ingeschreven ben je ?€200,-? verder.
Voordat je eenmaal mag rijden ben je nog €20,- verder, ex de rest van de kosten op een wedstrijddag.

Grootste domper is denk ik nog wel dat 2 seizoenen terug zo veel wedstrijden zijn afgelast, ivm tijdsmeting welke niet werkte, Speed & Gein Zandvoort in het water viel etc etc

Maargoed, we gaan er voor :)


Ik doe het allebei...
 
En waarschijnlijk zijn er zat gekke die mee willen doen in hun eigen stad :+

Zelf ook regelmatig aan die grappen meegedaan.
Iemand die zicb sinterklaas vorig jaar kan herinneren? Alle flitspalen ingepakt? :D
 
als jongeren nu hun rijbewijs moeten halen.
Heb je toch juist meer kans dat ze gewoon zonder rijbewijs rijden of geen straatscooter nemen maar juist iets bouwen voor SBO/friesche sprints of iets om door het dorp te knallen?

Je zou zeggen van wel, maar ik mocht ook pas een scooter na dat ik het rijbewijs had.

Me broertje en die hele generatie is ook niet warm te krijgen voor scooters, ik bied hem een bijna complete sprinter aan maar hij speelt liever COD :?

Sprints promoten doormiddel van nieuws items in kranten, regionale tvzenders e.d. helpt vaak ook wel.
 
Helaas, ik denk wel dat wij bij Friese sprints welkom zijn met een standje maar een sprint combineren met hun zullen ze niet toelaten. Ook is de verloop van een SBO wedstrijd iets anders als bij een Friese sprint en ook denk ik dat ze het deelnemersveld dan te groot vinden.



Maar het is wel grappig, als je aan de SBO vraagt waarom doen jullie niet iets samen met de friesche sprints, dan krijg je de reactie: "Ja hebben we geprobeerd, maar ze wouden niks, wel geprobeert maar zijn hadden er geen zin in" Als je het aan de friesche sprint organisatie vraagt krijg je precies hetzelfde antwoord. Kees persoonlijk denk ik dat het wel de moeite waard is om je te vertegenwoordigen met een stand oid op een friesche sprint aangezien er een totaal ander deelnemers veld is. Heel veel "sprinters" rijden daar hun een eerste sprint.
 
hoe zit het eigenlijk met de locaties . want der staan op de site maar 4 sprints bij neem aan dat het er toch wel meer zijn dit jaar ??

of vallen er zoveel locaties weg ?
 
Dat klopt inderdaad, bij ons krijg je heel de dag de tijd om jezelf te kwalificeren. Maar ik denk ook niet dat Friese sprinters geen problemen met onze reglementen maar bijv. de schakelrijders die ook van harte welkom zijn bij de SBO wat mij betreft is het probleem dat als je met 2 leden aanwezig bent het niet uitdagend is. Sowieso zullen de brommerrijders dit jaar een of twee keer deelnemen met een daginschrijving omdat ik begrepen heb van Benjamin (deelnemer) dat ze erg tevreden waren over Lisse.

Inderdaad Kees! De reglementen van de SBO sluiten prima aan bij de friese sprints dus het is voor de schakelrijders geen enkel punt om mee te doen.

Maar wat je zelf ook zegt, als er maar twee inschrijvingen zijn is het ook niet uitdagend.
Dit jaar komen we weer met een groep schakelrijders een of twee daginschrijvingen mee doen:)

Ik ben zelf ook op Jubbega Kees, dus als je daar hulp nodig hebt voor iets van promotie dan weet je me te vinden.
 
De sprint wereld is gewoon te duur geworden om te combineren met een studenten of jongeren leefstijl imo. Wil je een beetje leuk meedoen moet je al een hoop van je spaarcenten afstaan. Doe je dit, dan houd je al snel per maand amper wat over om andere leuke dingen te doen. Er zijn genoeg 16-18 jarige die vertellen dat ze 8 euro per uur verdienen maar dat verhaal geloof ik ook allang niet meer.

Ik heb het ook 3 jaar gedaan met een weekend baan en in de vakanties flink werken. Hield het eerste jaar redelijk wat over omdat het allemaal een beetje Lala werk was. Maar naarmate ik langer meedeed wilde ik ook leuk meekomen met de rest. Toen werd het al snel een stuk duurder. Het opbouwen van een scooter is nog wel te doen. Maar als je flink wilt banken, er spullen stuk gaan of moeten worden vervangen dan gaat het snel in de euro's lopen. Ook moet je er rekening meehouden dat als je een beetje ver van de sprints woont het vervoer ook niet bepaald goedkoop is.

Zoals al eerder gezegd is het tunen voor op straat een beetje voorbij. Je bent nu helemaal de shit met een standaard sp2000. Het liefst met spiegels en zo standaard motorblok als maar kan. Zo gaat de drang om steeds sneller te gaan of optisch te modificeren ook weg. Dit krijg je ook niet zomaar terug. Ook het feit dat 2takt op zijn einde begint te lopen buiten de sprint/race scené helpt niet echt mee. Daarbij zijn er natuurlijk ook nog dingen zoals het scooter rijbewijs waardoor jongeren nog minder snel aan een scooter beginnen en ze ook op die manier niet worden geprikkeld.

Dit is natuurlijk mijn visie op het hele verhaal.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top