SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #43

Status
Not open for further replies.
Misha je zal een prima gast zijn, maar die meetings snap ik ook echt geen drol van. Er hangt al een lekkere reputatie rondom scootermeetings en dat is juist door de SBO en Friesche sprints de laatste jaren een beetje recht getrokken. Vaak hebben gemeentes geen zin in legale sprintmeetings zoals SBO, omdat er bij de betrokken mensen al een bepaald beeld is gevormd. Is dit nu de manier om nieuwe leden te werven?

Tuurlijk, want degene die de hoogste score op de testbank haalde kreeg een gratis daginschrijving voor de SBO.
dus dan is voor de meeste al snel de link gelegd he;)
 
zulke slecht georganiseerde meetings met een hoop gerotzooi eromheen zorgt alleen maar voor meer negatieve aandacht rondom het scooter gedoe inderdaad..

Nouja denk wat misha zegt dat zulke meetings wel mensen zullen aantrekken die ook sbo gaan rijden. Maar wat ook waar is het zou iets georganiseerder kunnnen zijn, zoals vandaag was het op eigen terrein. Dus alle mensen die komen kijken scooter netjes uitzetten op het terrein etc. en bijvoorbeeld soms wat mensen tegen elkaar laten sprinten etc.. dan zou denk de politie ook niet gekomen zijn
 
Lekker boeiend allemaal, heeft niks met SBO te maken dacht ik.

Gewoon kansloze meetings die er georganiseerd worden zonder reglement!!

Ik denk dat hij hier gewoon een beetje stoer wil doen met de meetings die hij organiseerd.
Ik zou zeggen begin een eigen "the saints" forum ofz.
EDIT- sbo promoten is goed natuurlijk, maar dan moet alles ook top geregeld zijn. zonder politie?
 
Last edited:
Dat is ook onzin, niet zo overdrijven chef';)

Scooterscene word wel weer opgekrikt door dit soort activiteiten wat ook weer voor publiek zal zorgen...

Iets betere organisatie en controle op de dag zou kunnen, maar verder wel respect voor de organisatie die er toch een flinke lading volk op af laat komen!
 
Dat is ook onzin, niet zo overdrijven chef';)

Scooterscene word wel weer opgekrikt door dit soort activiteiten wat ook weer voor publiek zal zorgen...

Iets betere organisatie en controle op de dag zou kunnen, maar verder wel respect voor de organisatie die er toch een flinke lading volk op af laat komen!

inderdaad heb je gelijk in, heb wel respect voor hem dat hij zich zo inzet
 
Totdat er iemand op zòn meeting zichzelf of een ander het ziekenhuis in rijdt, waar je gewoon op kan wachten. Prima promo!
 
+1 Voor misha:)

haha:p

Nee maar was wel een mooie meeting. Gaat al iets meer naar de legale kant toe, met eigen terrein ed. Hopelijk vordert dit aspect steeds verder en zullen er vaker legale meetings worden georganiseerd, die volledig legaal zijn
 
Totdat er iemand op zòn meeting zichzelf of een ander het ziekenhuis in rijdt, waar je gewoon op kan wachten. Prima promo!

Er werd buiten het terein gereden wat dus een overmacht situatie veroorzaakt. Dit kan ook gewoon bij de sbo gebeuren dus ik vind dat zulke argumenten niet gepast zijn;)
 
Lag eigenlijk al in bed, maar toch even mijn telefoon erbij gepakt en zag dat ik weer achter pc moest kruipen om hier een en ander te posten.


Ik heb nog een boete gehad op de terugweg omdat ik niet 100meter eerder op het fietspad was gaan rijden, teringlijers :+

En niet even hoi komen zeggen vandaag?

zulke slecht georganiseerde meetings met een hoop gerotzooi eromheen zorgt alleen maar voor meer negatieve aandacht rondom het scooter gedoe inderdaad..

Nouja denk wat misha zegt dat zulke meetings wel mensen zullen aantrekken die ook sbo gaan rijden. Maar wat ook waar is het zou iets georganiseerder kunnnen zijn, zoals vandaag was het op eigen terrein. Dus alle mensen die komen kijken scooter netjes uitzetten op het terrein etc. en bijvoorbeeld soms wat mensen tegen elkaar laten sprinten etc.. dan zou denk de politie ook niet gekomen zijn

Ik denk dat hij hier gewoon een beetje stoer wil doen met de meetings die hij organiseerd.
Ik zou zeggen begin een eigen "the saints" forum ofz.
EDIT- sbo promoten is goed natuurlijk, maar dan moet alles ook top geregeld zijn. zonder politie?

Eigen forum komt eraan hoor;) Over een maandje gaat die de lucht in (samen met de webshop van eigen merchandise/kleding e.d.)

En even voor de duidelijkheid, "stoer doen" doe ik op hyves met filmpjes en "die dikke wheelies op velaagde verlengde sprint zip boeken" op meetings.
Als jij liever naar msn gesprekken van Hugo en Jasper leest dan zal ik dat proberen te begrijpen. Verder mag alle haat mail gewoon in mijn PM-box ipv openbaar, die is best leeg. Of naar misha@thesaints.eu

Dat is ook onzin, niet zo overdrijven chef';)

Scooterscene word wel weer opgekrikt door dit soort activiteiten wat ook weer voor publiek zal zorgen...

Iets betere organisatie en controle op de dag zou kunnen, maar verder wel respect voor de organisatie die er toch een flinke lading volk op af laat komen!

inderdaad heb je gelijk in, heb wel respect voor hem dat hij zich zo inzet

Thnx

Totdat er iemand op zòn meeting zichzelf of een ander het ziekenhuis in rijdt, waar je gewoon op kan wachten. Prima promo!

En wat dan nog? Scooterbeeld zul je in Nederland met huidige mentaliteit en de wetgeving never nooit kunnen veranderen.
Door de jaren lang actief te zijn geweest als zowel vrijwilliger om straatjongeren te helpen in Helmond, als nu met The Saints met ik veel in positief contact gekomen met de polite (in Helmond en erbuiten) die zelf hebben toegegeven dat de scooter gewoon een zwarte schaap is om het even kort te houden.
Ook moet ik denken aan motorbeurs vorig jaar, waar we net zoveel werden uitgelachen als toegejuicht over "kutscooters".
De media zoekt de sensatie op en zal er altijd op afkomen als er iets gaat gebeuren. Ik weet in Nijmegen 2009 was best een kutdag omdat Ritchey en Ilonka best lelijk vielen. Laten we aannemen dat een of andere malloot van een journalist alles op zijn zwartst mogelijk zal proberen te beschrijven, moeten we dan SBO gaan verwijten dat ze de jongeren de mogelijkheid gunt om tegen elkaar te rijden met alle bijkomende risicos en gewoon alles omtrent scooters gaan haten? Nee, want het is niet zwart of wit, het is beide en soms ertussen in. Ene haten, andere worden erdoor gedreven. En voor de laatste soort ben ik bereid om haters met zich mee te nemen.

Ik kan hier nog pagina's vol zetten met o.a. mijn reacties over "wat als" en "waarom doe jij het zo?", maar ik kan beter met zelfde vraag antwoorden. Wat hebben jullie, die mijn werk nu afkraken, recent gedaan voor SBO of de scooterscene rondom?

Weltrusten.

1268719954_6_6SI2.jpeg


1268698331_6_ADiy.jpeg


1268716221_6_9IzA.jpeg
 
@misha ik kraak je werk totaal niet af, ik begrijp best dat het bijna niet te handhaven is om die jongeren met helm te laten rijden en het wat georganiseerder te laten verlopen.
ik zeg alleen het zou wel wat beter zijn, en verder heb ik ook wel respect voor je inzet daarvoor.
 
@misha ik kraak je werk totaal niet af, ik begrijp best dat het bijna niet te handhaven is om die jongeren met helm te laten rijden en het wat georganiseerder te laten verlopen.
ik zeg alleen het zou wel wat beter zijn, en verder heb ik ook wel respect voor je inzet daarvoor.

Bedoel jou er ook niet mee, ik zei nog Thnx als reply op je vorige post ;)
Was wel leuk je gesproken te hebben vandaag, al was het kort.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er waardering voor dat je SBO leden probeert te werven. Echter zijn juist legale meetings zoals de friesche sprints destijds ontstaan om "illegale" meetings te voorkomen. Natuurlijk is er al bij veel een mensen al een vooroordeel over de scootersprints/scene, echter vindt ik een motorbeurs als wervings "kanaal" dan nog wel een totaal ander iets dan de meetings die jij organiseert. Juist als er op die meetings iets gebeurt, voedt je de bevooroordeelde critici en dat is iets wat juist niet moet willen.
 
Die meetings gebeuren toch wel hoor, of ze nou worden ''georganiseerd'' of niet.
Kan je het naar mijn mening nog beter op zo'n manier hebben dan dat er 80 man savonds door de woonwijken aan het crossen is.

Je houdt het toch niet tegen, dus je kan het beter nog op een manier als deze doen.
 
ik vind dit geen slechte manier is om sbo leden aan te trekken
en ik respecteer het organiseren ook
maar je zal ook negatieve reclame maken over de hele scooter wereld

maar ik weet zeker als dit soort meetings ook op zullen houden de kans ook grooter zal zijn dat er over een paar jaar geen sbo meer is dus we kunnen beter proberen misha tips te geven of eventueel te helpen
daar kun je meer mee bereiken dan zomaar snel iets zeggen wat in je op komt

@tom ik snap je punt wel maar ik denk dat dit uit eindelijk wel het beste is voor de sbo als je het nu ook heel koud op elkaar zou zetten dan heb je meetings van de saints de saints krijgt een negatievere reputatie maar de sbo krijgt weer is wat leden en verder geen gezeur en de sbo krijgt de kans om nog professioneler te werk te gaan en dus ook over te komen

stel dat en geen the saints meer is heb je geen meetings meer waar ook maar iets georganiseerd zal zijn maar dus ook niemand meer die er mee in aanraking komt dus ook weer minder leden voor de sbo
de laatste jaren word het al iets minder voor de sbo en als dat zo door blijft gaan word het niet beter

echter zou ik wel proberen vergunningen te regelen zover het kan
en iedereen zo goed mogelijk te informeren
dat scheelt een heleboel negatief af schuivende reclame naar the saints toe en dus ook de sbo
 
Wat een belachelijk verhaal zeg.. Weet niet of je hier echt achter staat of dat ik het sarcastisch op moet vatten.
Tuurlijk, want degene die de hoogste score op de testbank haalde kreeg een gratis daginschrijving voor de SBO.
dus dan is voor de meeste al snel de link gelegd he;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top