De eerste is al geweest in 2007 al zelfs, ben benieuwd wanneer de volgende komt dan, zal wel leuk zijn als het dit seizoen gebeurd maar dan ook meteen onder de 6.71 rijden!
Jullie hebben toendertijd alleen wel een foutje gemaakt toch? de temp werd gemeten onder de bougie meen ik? En 40 graden onder de bougie is niet echt te vergelijken met een water temperatuur van 40 graden
onder een bougie mag het best 100+ graden worden idd, heb er zelf nooit mee gereden met bougie meter, maar wat is daar een normale waarde om mee weg te rijden na burnen?
Jullie hebben toendertijd alleen wel een foutje gemaakt toch? de temp werd gemeten onder de bougie meen ik? En 40 graden onder de bougie is niet echt te vergelijken met een water temperatuur van 40 graden
Ik heb em 3 jaar geleden met de tempvoeler onder de bougie gehad en toen waren de waardes idd heel anders. De temp loopt dan veel harder op en koelt dan veel harder af. De temperatuur met wegrijden was ook veel hoger ja, omdat je op een andere plek meet.
Niels heeft afgelopen seizoen met mijn cilinder de hele tijd zonder tempmeter gereden. Op het eind van het seizoen was Niels benieuwd naar de temperaturen en heeft van Vasco een infraroodtemperatuurmeter geleend. Met deze tempmeter heeft hij gewoon aan de buitenkant van de mantel gemeten, niet onder de bougie natuurlijk :+.
Als je onder de bougie meet, kun je met een LC cilinder al gauw richting de 120 graden, dus zit wel degelijk verschil in. Nog beter is uitlaatgastemp. meter.