SBO Sprint - Slapgeouwehoertopic #32

Status
Not open for further replies.
Op nijmegen kunnen meten. 40 graden met starten, einde van de baan was hij 70/75 graden.

Doe je toch iets fout met dat burnen :p.

Jullie hebben toendertijd alleen wel een foutje gemaakt toch? :p de temp werd gemeten onder de bougie meen ik? En 40 graden onder de bougie is niet echt te vergelijken met een water temperatuur van 40 graden :p
 
onder een bougie mag het best 100+ graden worden idd, heb er zelf nooit mee gereden met bougie meter, maar wat is daar een normale waarde om mee weg te rijden na burnen?
 
Jullie hebben toendertijd alleen wel een foutje gemaakt toch? :p de temp werd gemeten onder de bougie meen ik? En 40 graden onder de bougie is niet echt te vergelijken met een water temperatuur van 40 graden :p

Hoe kom je daarbij?

Ik heb em 3 jaar geleden met de tempvoeler onder de bougie gehad en toen waren de waardes idd heel anders. De temp loopt dan veel harder op en koelt dan veel harder af. De temperatuur met wegrijden was ook veel hoger ja, omdat je op een andere plek meet.

Niels heeft afgelopen seizoen met mijn cilinder de hele tijd zonder tempmeter gereden. Op het eind van het seizoen was Niels benieuwd naar de temperaturen en heeft van Vasco een infraroodtemperatuurmeter geleend. Met deze tempmeter heeft hij gewoon aan de buitenkant van de mantel gemeten, niet onder de bougie natuurlijk :+.
 
Als je onder de bougie meet, kun je met een LC cilinder al gauw richting de 120 graden, dus zit wel degelijk verschil in. Nog beter is uitlaatgastemp. meter.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top