This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Status
Not open for further replies.
scooters blijft ook een passie van me! opgeven nooit! maar nu eerst finacieel sparen heb vanacht veel nagedacht. en 2012 ben ik er weer bij maar dit seizoen even lekker kijken hoe ew me 3de plaats gaat verdedigen. (wil je niet onder druk zetten hoor ew)
 
Wie weet zijn er nog wel mogelijkheden..... Een competatief blokje moet niet heel duur zijn met zijn stuurmanskunst...
 
Jammer Mitch.

Zelf ben ik met de scooter er ook klaar mee. na de vorige race me blok compleet gereviseerd te hebben en krukas te hebben laten klokken. was het na 5 ronden prijs. na onderzoek bleek dat het big end eruit lag.

Dit is gelukkig ook al weer het zoveelste dit jaar aan me scooter. dat is de reden dat ik er ook klaar mee ben.

Gister bij het ophalen van me nieuwe racer is het blok van me camper in puin gedraaid. dus daar ben ik ook weer mooi mee.

Dus misschien zien jullie me dit jaar nog eens op de baan. het zal dan wel geen scooter zijn.

Foto´s van me nieuwe racer heb ik nog niet. Want deze staat in de camper bij de berger.
 
Alle mensen die big-end problemen hebben met wat voor olie mengen jullie en in welke verhouding. Ik deed preventief na ieder vol seizoen een vers big-endje en verder nooit problemen gehad.

Misschien ligt de oplossing van jullie problemen in iets simpels als van mengolie of mengverhouding wisselen.

dat geldt natuurlijk niet voor de camper
 
Ik zelf rij al jaren met Motul 800 2T olie. deze smeer ik 1:45. Nog nooit smeer problemen gehad. Bij blok revisie kom ik altijd overal olie tegen.

Krukas was ook wel bijna 2 seizoenen oud.

Over de camper. Dit is maandag gebeurd bij het ophalen van me toekomstige racer. Koppakking eruit. Heb zelf al keer geconstateerd dat er veel speling op 1 van de cilinders. Misschien dat er nog meer schade in het blok zit. Alleen dat weet ik nu nog niet.

Dus heb het besluit genomen om er een ander blok te laten leppelen. Helaas zelf niet de ruimte om blok te wisselen.

Maarja we gaan het allemaal zien
 

Heeeeerlijk! (bovenstaande post).

Jammer dat ik de race niet heb gezien..volgende race probeer ik weer aanwezig te zijn

En toevallig ook nog op een opgevoerde scooter!

Ik snap niet waarom jullie je zo druk maken? Jullie waren er zelf niet bij dus kunnen jullie totaal geen realistisch oordeel vellen over de situatie nog de gevolgen. En de opmerking ''Heerlijk'' gaat mij echt wat te ver. Ik ga verder niet in op de situatie van toen, maar dit gun je toch nooit iemand?

Vind het erg jammer dat mensen zo moeten reageren...

Dit was mijn laatste post over dit ''heerlijke'' ongelukje. Het blijft namelijk het race slap geouwehoer. Als je nog meer te zeiken hebt, kan je mij altijd een PM sturen.
 
Ik rij al vanaf mijn eerste wedstrijdt in de SOBW sport klasse in 1993 met Castrol.
Eerst omdat mijn studenten budget niet meer toeliet met de TTS en later met de A747.

Dit is volgens vele kenners verreweg de beste mengolie.

ik heb een aantal wedstrijden met gesponsorde olie gereden, alleen kreeg toen problemen met vastzittende zuigerveren, koolaanslag en big-end lagers die de geest gaven.
Toen snel weer terug naar de 747 en de sponsorstickers laten zitten

Ik meng 1:25 dit lijkt rijk maar geeft geen enkel meetbaar vermogens verlies, verder zitten er in de mengolie legio aditieven die zorgen voor een beter klopvastheid en minder slijtage.

Dus 1:25 met Castrol 747 en je lagers, zuigers en portemonee hebben een gezellige tijd.
jij waarschijnlijk dan ook
 
a747 for life! Alleen de geur al doet me direct denken aan de 'goeie ouwe tijd' toen iedereen daar mee reed en je er aan het einde van de racedag gewoon misselijk van was
 
a747 for life! Alleen de geur al doet me direct denken aan de 'goeie ouwe tijd' toen iedereen daar mee reed en je er aan het einde van de racedag gewoon misselijk van was

En tot dat het gaat vriezen en je vlokjes in je olie heb -:-
 
En tot dat het gaat vriezen en je vlokjes in je olie heb -:-

Als je pak melk in de zon laat staan krijg je ook vlokjes
Je dient het product wel te bewaren in omstandigheden waar het tegen kan, maar je hebt gelijk, als het vorst heeft meegemaakt kan je het beter weggooien.
 
Bij de Moto gp in maleisie in de pit box geweest van het toenmalige Molenaar GP team
Gebruikte 104 octaan elf en 1/35 Castrol 747.
Denk dat die mensen alles wel goed getest hebben.
Heb ook een half seizoen met gesponserde (niet a maar)*o olie gereden en nog nooit to veel big end lagers kapot gehad. Zou uitgezocht worden maar tot op heden liggen hier nog 4 veel te duren krukassen met een kapot big end.
Nu maar weer mijn vertrouwde SILKOLENE en dit gaat bij mij in ieder geval goed.
 
Wij rijden nu voor 3e seizoen met bo, maar tot op heden nog niet een bigend kapot gehad.

Alleen aart heeft er 1 een keer kapot gehad, maar geen idee hoe hij toen mengde. Hij had altijd zijn eigen benzine bij.
 
Ik zweer bij Motul Kart Grand Prix 2T.
Echt een wereld van verschil in vergelijking met b.v. silkolene.
Ik ben ooit van A747 afgestapt na een zeer koude 4-uurs in Croix vanwege die irritante vlokjes die een bigend om zeep hebben geholpen.
 


Ook ik heb met gesponserde ( niet a maar ) *o gereden.. Bij mij was het dan geen big-end, maar zuigers(veren).. Op aanraden van een ander overgestapt naar TTS. Daarna nooit meer gezeik gehad ( op het gebied van olie dan )
 
Moet zeggen dat ik met A747 nooit problemen heb gehad. In 2009 met silkolene wel. 1x zelfs met een fikkende scooter Maar het hoeft natuurlijk niet altijd de olie te zijn....
 




De jongens met kapot big end is wel te verklaren denk ik.

Ik denk als ze een gewone 19mm dell. erop zetten dat het probleem wel minder word.
Een tm 24 verbust naar 19 zorgt soms,zoals jullie weten voor detonatie en ik denk dat dat een probleem is .
Blok van Erik heeft al 3 keer vloeistof gehad dus denk dat dat ook een probleem is
 
De jongens met kapot big end is wel te verklaren denk ik.

Blok van Erik heeft al 3 keer vloeistof gehad dus denk dat dat ook een probleem is

Daar zou het wel eens me te maken kunnen hebben.

Als ik nog tijd vind binnenkort het blok voorzien van nieuw asje.

Morgen eerst me nieuwe racer ophalen bij me gestrande camper.
Blijkt ergens puin in cilinder 4 te liggen.
 
Status
Not open for further replies.