SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Status
Not open for further replies.
Ik was eigenlijk wel even benieuwd naar de tijden van de vorige keer Spa. Die kan ik op de mylaps site nergens terugzien. Zijn die beschikbaar Tim?

Lees ik me toch net dat

Hugooo op die 3FM meeting een ongelukje gehad heeft.
Is met een wheelie tegen een te tegenligger aangereden. deze maakte toevallig ook een wheelie.

Boeit mij verder niet, en jullie kennende ook niet.
Maar mocht iemand nog commentaar willen leveren hebben ze nu wel wat voer :P

Lees ik me toch net dat

Hugooo op die 3FM meeting een ongelukje gehad heeft.
Is met een wheelie tegen een te tegenligger aangereden. deze maakte toevallig ook een wheelie.

Boeit mij verder niet, en jullie kennende ook niet.
Maar mocht iemand nog commentaar willen leveren hebben ze nu wel wat voer :P

En toevallig ook nog op een opgevoerde scooter!

Ik snap dat jullie je irriteren, maar ik vind jullie toch allemaal wat kort door de bocht.

Ik denk dat ik van 90% van jullie wel een plaatje of filmpje boven water kan krijgen uit jullie scootertijd waar ook niet helemaal netjes volgens de sociale dan wel wettelijke regels gehandeld wordt.

Heeeeerlijk! (bovenstaande post).

Jammer dat ik de race niet heb gezien..volgende race probeer ik weer aanwezig te zijn

Das zeker jammer, ze waren naast supervet op battlegebied ook nog eens voorzien van een Italian-Style commentaar :)

Ik snap dat jullie je irriteren, maar ik vind jullie toch allemaal wat kort door de bocht.

Ik denk dat ik van 90% van jullie wel een plaatje of filmpje boven water kan krijgen uit jullie scootertijd waar ook niet helemaal netjes volgens de sociale dan wel wettelijke regels gehandeld wordt.

Can't lie about that ;)

Alleen zoals overal word gezet, risico's nemen = gevolgen accepteren. Buiten het feit om dat in het sprintdeel 3 topics onderhand over 1 onderwerp gaan :P

Natuurlijk is dat zo, maar ook toen waren er mensen die vertelden dat je geen gekke dingen moest doen om een goed imago te houden/krijgen ;).

Jammer dat ik er niet was idd..., maar de verjaardag van m'n pa was gezellig ;)

Verslag cq impressie SBO / 2Race Spa Francorchamps 26 juni 2011.

Direct nadat mijn favoriete coureur Ben Spies zijn eerste overwinning in de motogp behaalde, ben ik in de al volgestouwde Zafira richting spa vertrokken. Op de achterbank de scooter en in de skibox alle zooi die misschien wel nog zou zijn. :)
Omstreeks 19:00 aangekomen in het zeiknatte Spa, het woord zegt het al.
Gelukkig had Edwin besloten wat later te vertrekken en was ik als eerste van het clubje aanwezig. :?

Toevallig kwam Tommy (welke ik in eerste instantie niet herkende) ook al vlot aan, die wist mij te vertellen dat we in het zelfde huisje zouden slapen. Jos en Rainne waren ook wat later maar hadden daarvoor in ruil wel een lekker drukke middag gehad op de zaak. Tommy met aanhang en ik besloten alvast richting het “groene park” te vertrekken.
In het huisje aangekomen zijn we direct creatief aan de gang gegaan om van een 2 persoonshuisje een 6 met mogelijke uitbreiding naar 7 persoonshuisje te maken.

Na alle bedden opgemaakt en mijn auto opblaasbare Tell Sell luchtbed in gereedheid te hebben gebracht waren we klaar voor de nacht. De zaterdagavond was verder niet anders als thuis met de makkelijke wegkijkers als “de jongens tegen de meisjes en Dit was het nieuws” op TV. +ralf+

Inmiddels waren ook Jos en Rainne binnen, en na wat slap geouwehoer was het om 00:30 stil. Ten minste bij ons (in de woonkamer), vooral Tommy en zijn vriendin Naomi hebben nog een paar uurtjes kunnen genieten van de klassieke discoknallers als paradise by the dashboardlight en I like to move it move it die op het feestje van de buren werden gedraait.

Raceday.
Om 07:30 werden we gewekt door een tandenpoetsende Tommy, na een korte douche snel aangekleed en met een verse Jus achter de kiezen dankzij de goede zorgen van Rianne naar het Circuit.
Jos en ik besloten alvast te gaan, de rest zou later komen, dit was een goede beslissing, want nadat we om 08;15 waren aangekomen op het circuit bleek dat we om 08:45 zouden beginnen aan de eerste training.
Dus snel uitladen, accu monteren, tanken, pak aan, keuren en inschrijven. Ik had besloten om in deze crisistijden in te schrijven bij de goedkoopste aanbieder 8), in dit geval 2Race en na het voldoen van het luttele bedrag van € 80,- kon ik gaan genieten van de eerste 10 minuten training.
Het was blijkbaar voor een aantal mensen al een druk weekend geweest want Mitchell en Edwin moesten de eerste training missen door tijd gebrek. Ook Meran liep duidelijk meer dood dan levend in de rondte, Sarik daarin tegen leek top fit en was glad geschoren :). Leuk om te zien was dat de openlijke discussies in Juvaincourt bij menigeen was gaan doorwerken en er verschillend set-ups aan de start verschenen (ook bij mij).
Maar goed de training. Helaas had ik de avond ervoor nog een stukje over het circuit gelopen met Erik W, waardoor ik goed de staat van het wegdek heb kunnen bekijken, dit zorgde voor een voorzichtige eerste training welke nog eens werd ingekort door mijn onwillige bougiedop. Tijd FP1 52.8 sec.
Training 2 stond binnen een uur alweer op het programma ook deze werd drastisch ingekort door mijn technisch wonder, de half poelie besloot uit elkaar te spatten en richtte een ravage aan in het links achter onder. FP2 51.7 sec
De chrono, nu zal alle pech wel zijn geweest maar helaas, net nadat ik me ritme een beetje begon te vinden raakte ik iets buiten de baan, waardoor de carburateur besloot uit het spruitstuk te springen.
Chrono 50.8 sec derde tijd achter Sarik 50.2 en Jos 50.6 sec.
1e Manche.
Na een goede start achter Jos de eerste bocht in, deze kon ik 2 tot 3 ronden volgen waarna ik iets moest afhaken. Gelijk kwam het blauw witte gevaar het mij moeilijk maken, na een paar keer de aanval te hebben afgeslagen moest ik Sarik toch voor mij dulden. Langzaam maar zeker verloor ik de aansluiting met het leidende duo. Achter mij vochten Timmy en Mitchell een zwaar gevecht uit wat in het voordeel uitviel van de Nederbelg. Ik had inmiddels een gecontroleerd gat met hen en had me al neergelegd bij een derde plek overall. De mentaliteit van Sarik welke hem siert maar waarschijnlijk geen kampioen maakt:) zorgde voor een onverwachte 2e plek voor mij. Na een alles of weinig actie van Sarik voor de koppositie belandde hij in het grind.

1. Jos SBO
2. Gé 2Race
3. Timmy 2race
4. Mitchell SBO

2e Manche.
Na een kleine verandering aan de scooter en een aanpassing aan de bandenspanning vertrokken naar het parc-ferme waar de umbrella girls ons stonden optewachten. Bij sommige kon je ook zonder parasol in de schaduw staan :D, maar voor de sfeer was het zeker goed. Tot mij verrassing had ik de kopstart en merkte direct dat de veranderingen positief uitvielen. Met Jos en Sarik een 5 tal rondes achter me begon ik al stiekem aan de winst te denken. Nadat Sarik na een glijertje en later door machine pech de strijdt moest opgeven werd die gedachte nog reëler. 4 ronden voor het einde kwam Jos mij toch voorbij, na 2 uitrem acties in de hairpin van mij om de koppositie over te nemen, bleek dat dit niet de juiste plek was. Jos kon iedere keer onderdoor gelijk pareren. Dit was echter de enige mogelijkheid voor mij, op de overige stukken was Jos net ff te snel om het te proberen. Uiteindelijk met een paar tienden verschil tweede geworden, maar met een zeer voldaan gevoel.
Door de inschrijving bij 2race mijn eerste prijsbeker opgehaald, Overall 2e.

Ik hoorde dat er dit jaar nog een x Veldhoven op de kalender is komen te staan, wellicht dat ik daar nog een poging ga wagen naar de overall overwinning.

Jos en Rianne bedankt voor de droge en comfortable slaapplek.

Last edited:
Prachtig verhaal van je Gé.

Je had mij moeten horen over je uitremacties in de haarspeld over de speakers. Spektakel eerste klas!

"
Het was blijkbaar voor een aantal mensen al een druk weekend geweest want Mitchell en Edwin moesten de eerste training missen door tijd gebrek. Ook Meran liep duidelijk meer dood dan levend in de rondte, Sarik daarin tegen leek top fit en was glad geschoren :). "

Het was inderdaad voor veel mensen waaronder mij een druk weekend....
Ik kon na een uitgelopen busreis van Defqon na een douche direct bij Sarik instappen op weg naar Spa.
Bij de ochtendkeuring merkte ik dat het voor meerdere mensen een druk weekend was geweest; van de standaard vergeten opvangbakjes en borging tot loszittende voorvorkpoten, iedereen had zijn best gedaan om mijn alertheid te testen op de vroege morgen :)

"De mentaliteit van Sarik welke hem siert maar waarschijnlijk geen kampioen maakt:) zorgde voor een onverwachte 2e plek voor mij. Na een alles of weinig actie van Sarik voor de koppositie belandde hij in het grind. "

Doordat hij al 48 punten achterstond vanwege mechanische pech, bleef niets anders over dan een alles of niets actie. Helaas leverde dit meer achterstand en wat beschadigingen op.
Zoals je zelf ook gemerkt hebt zijn de inhaalmogelijkheden als je achter Jos rijdt erg beperkt.

Hopelijk rij je nog een aantal keer mee dit jaar Gé, wat aanvulling in de top is meer dan welkom.

Verder heb ik genoten van het lekkere weer en de leuke battles in zowel de open als de Stage6 klasse. De paraplu-dames en de omroepers maakten het feest compleet.
Een box wat meer gericht naar het circuit is een aandachtspunt voor volgende keer.
De parapludames, tombola en omroepers komen de gezelligheid ten goede wat ik een goede zaak vindt.

"Iedereen had zijn best gedaan om mijn alertheid te testen op de vroege morgen :)"

We houden je wel wakker hoor....je zal lekker geslapen hebben denk ik.

"Doordat hij al 48 punten achterstond vanwege mechanische pech, bleef niets anders over dan een alles of niets actie. Helaas leverde dit meer achterstand en wat beschadigingen op."

Zeker begrijpelijk, zou dat zelf een aantal jaren zeker net zo gedaan hebben. but you got to pick youre chances. nogmaals het siert hem dat hij het probeert.
Volgens mij hanteerd de SBO een schrapresultaat van 1 manche waardoor Sarik zijn achterstand voor gisteren niet 48 pnt maar 0 pnt zou zijn. Nu zijn het ook nog maar 34 pnt. alles is nog mogelijk. Je weet waar je de pk's kan vinden als dat de oplossing brengt. ;)

"Hopelijk rij je nog een aantal keer mee dit jaar Gé, wat aanvulling in de top is meer dan welkom."

Ik ga proberen er in veldhoven weer bij te zijn.

Last edited:
Voor mitch is Spa helaas zijn laatste wedstrijd geworden. Na teveel geld en teveel moeite erin gestoken te hebben. Kan er niets anders gezegd worden dat hij erg veel pech heeft gehad dit jaar. Nu is helaas de maat vol en de emmer met geld leeg. Er is nu door hem besloten om er geen geld meer in te stoppen en te gaan sparen voor zijn eigen zaak.

Hieronder de terrorpics:( Krukas was 1 week oud aangezien de vorige het ook al binnen 4 races heeft begeven.

[ir]http://www.tracksprintteam.nl/dempster/IMG00492-20110627-1836.jpg[/ir]
[ir]http://www.tracksprintteam.nl/dempster/IMG00494-20110627-1837.jpg[/ir]
[ir]http://www.tracksprintteam.nl/dempster/IMG00496-20110627-1838.jpg[/ir]

Verder heeft de kosten me dit jaar opgebroken. Ik werk alleen voor het racen dit heeft me heel veel geld gekost. En nu is het helaas klaar.

Godver, dat is balen man!!

helemaal stoppen met racen? of gaat mitch volgend seizoen weer verder? is het geen idee om een 2e hands speed te pakken + tunewerk en die te monteren? Wel balen dat het TCR spul zo brak is...

Tering dat is goed kapot. Erg jammer mitch, maar ik begrijp het heel goed. Op een geven moment is anders het einde zoek.

Status
Not open for further replies.
Back