This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Status
Not open for further replies.
op het moment ben ik er helemaal klaar mee, dit seizoen wordt het niks meer.volgend jaar langzaam per maand een onderdeel kopen en net als ge dit jaar af en toe een wedstrijd meepakken.
 
Tering dat is goed kapot. Erg jammer mitch, maar ik begrijp het heel goed. Op een geven moment is anders het einde zoek.

ben nu al meer als 6000 euro verder. elke race netjes onderhoud. nieuwe zuiger en nieuwe vsnaar en nieuwe druk veer was standaart. dus dan weet je wel wat steeds een weekend racen kost.
 
Erg zuur Mitchel ! Had eigenlijk wat beters verwact van TCR.
Dacht dat ze een beetje op de weg terug waren, maar blijkbaar is het niet zo.
En zeker jammer omdat er nu weer iemand wegvalt uit de top van de open70.

Nu blijven Sarik en Jos voorin nog over, jij kon daarintegen altijd nog voor een verrassing zorgen ( Met alle respect voor de andere open70 rijders natuurlijk ! )

Maargoed,
gister voor het eerst alleen de endurance uitgereden, na een valpartij na de pauze ging het wel allemaal goed.
Alleen nu overal spierpijn, blaren op mijn handen en nu nog overal kramp !

Maar de scooter loopt eindelijk weer goed, dus heb nu alweer zin in Lelystad
 
zo dat is echt goed aan barrels!
kun je hier niet iets mee richting TCR? aangezien je toch deels onder hun naam reed e.d.


ik heb dus wel een spannende dag gemist hoor ik
 
zo dat is echt goed aan barrels!
kun je hier niet iets mee richting TCR? aangezien je toch deels onder hun naam reed e.d.


ik heb dus wel een spannende dag gemist hoor ik

nee dat kan niet die man is tog gierig vroeg al over me krukas. waar me big end al naar 4 races kapot ging. en toen zei die ja dat is race ligt vast aan de afstelling kan je een nieuwe krukas voor 370 euro aanbieden meer niet. dus ben daar al helemaal klaar mee ik ga gewoon weer naar malossi als ik weer ga rijden.
 
Als het niveau qua tuning zo blijft is het zeker mogelijk om een betrouwbaar competatief Malossi blokje te maken voor iemand met jouw postuur. Jammer dat je zo'n pech hebt gehad, want je was bezig met een flinke stap naar de top.
 
pff je zou toch wel wat anders verwachten van zo iemand :X
zeker als je voor zo iemand uitkomt..
maargoed, lekker weer naar Malossi overstappen Jos heeft dat wel aardig onder de knie dus dat moet dan wel goed komen!
 
Als het niveau qua tuning zo blijft is het zeker mogelijk om een betrouwbaar competatief Malossi blokje te maken voor iemand met jouw postuur. Jammer dat je zo'n pech hebt gehad, want je was bezig met een flinke stap naar de top.

ja ga alvast sparen dus misschien 2012 af en toe een wedstrijd mee pakken
 
Ach je zit nu nog midden in de emotie van het moment. Ik denk dat we je dit jaar nog wel een keertje op de baan zien. . Of is de hoop nu de vader van de gedachte. :x
 
Ach je zit nu nog midden in de emotie van het moment. Ik denk dat we je dit jaar nog wel een keertje op de baan zien. . Of is de hoop nu de vader van de gedachte. :x

het is inderdaad net 3 uur geleden dat ik me blok uit elkaar haalde.maar met eigen spullen zal ik het niet gaan redden.
 
Ik denk als die jongen het geluid van een sparta-met hoort, krijg die al een harde plasser. En begint het weer te kriebelen.
 
Tegenslag is helaas part of the game. Hoe meer tegenslag, hoe langer de motivatie weg is. Maar de motivatie komt altijd wel weer terug.
Toch goed dat je nu even kiest voor de zaak, dit kan je over een tijdje ook meer mogelijkheden bieden om het racen betaalbaar te maken.
 
Na een jaartje in Noorwegen te hebben gezeten en in maart de seizoensopener mee te rijden, was het dit weekend ook weer eens tijd voor mij om op circuit te zitten.

Afgelopen week nog snel in mijn getrouwe NSF een 2T motor gezet. Goed voor +/- 13PK ipv de std 8 PK. DE fun verwachtingen waren hoog en de zin was groot om nog eens te rijden.

Zaterdag om 11h toegekomen in het natte Francorchamps. Effe gehaast om de regenwielen erop te zetten en in te schrijven. Maar dat ging niet snel genoeg om nog een manche voor de middagpauze mee te nemen. Dan maar eerst iets eten en nog wat water zien vallen.

Vol enthousiasme de zeiknatte baan opgegaan met 3/4 versleten TT72'ers. Gezien ik regenrijden wel aangenaam vind heb ik ongeveer een 2.5h bijna continue gereden. Op de natte baan met een 13PK toch een voor mezelf een mooie rondetijd van een 56.5 kunnen rijden. Voldaan als ik was besloten om de laatste 10min toch nog een tandje bij te steken.

In eerste instantie leverde het niet echt een snellere tijd op maar veel geschuif en de regenbandjes werden alsmaar kaler. Een uitstap in de grindbak zat er dan ook aan te komen, het was toch vrij rijden/training, dus de schrik om daar te belanden was er ook niet. En daar lag ik dan ook 2x. Na men 2de crash voelde de brommer toch een stuk slomer aan en draaide niet meer stationair. Het vermoeden was dat het luchtfilter te nat was geworden. Dus die maar even laten drogen en gelijk carbu gekuist en membraan nagezien.

Zondag ochtend ingeschreven voor de sprint koers. Al direct met het oprijden van het circuit voelde ik dat het drogen van het filter en het kuisen van de carbu geen verbetering heeft mogen geven. Dus na de training maar begonnen met verder zoeken naar het probleem. Cilinder eraf getrokken maar die was nog mooi, uiteindelijk geconstateerd dat het vliegwiel niet goed vast stond en heeft staan trillen. Met als gevolg dat de tap op de krukas en het vliegwiel samen met de spie compleet uitgelopen waren en de onsteking compleet vergaan was. Na een poging tot herstellen besloten om dan maar van de races te genieten als toeschouwer.

Na overleg met Arno Bojmistruk hebben we besloten met zijn scooter de endurance mee te rijden. Kwalificatie zat er niet in omdat hij zeker wou zijn dat de brommer nog perfect in orde was voor zijn 2de reeks van de sprint. Dus achteraan starten was de boodschap in de endurance. Ik mocht de start doen zodat hij nog wat kon uitrusten van de 2de reeks. Achteraf gezien was er tijd genoeg wegens de lange tombola. Maar toch mocht ik de start doen.

Dus de opwarm ronde was voor mij de eerste keer dat ik nog eens op een scooter heb gereden sinds +/- 1.5 - 2j. Van die ronde goed gebruik gemaakt op de scooter wat te leren kennen, hoe stuurt hij in en hoe goed werken de remmen. Nadat de vlag gevallen was heb ik een behoorlijk goede start gedaan. Van plaats 26 gelijk als 7de (denk ik) de eerste bocht in! Na de eerste doorloop gelijk 5de over de meet! Dat zat wel goed.

Nadien hing ik op een mooie algemene 3de plaats met voorsprong op de achterliggers. Het had dan ook weining zin om er als een zot voor te gaan de koplopers waren toch te snel voor mij. Mooie stabiele ronde tijden van 52.3 die ik met gemak kon volhouden zonder enig gepush gereden. Todat ik een scooter in het vizier kreeg die er ook goed vandoor ging. Blijkbaar zat Jos hierop (niet zijn scooter) Dus even tandje bij gezet en tot bij hem gereden. Voor mij waren het dan 2 of 3 mooie rondjes waar we samen gereden hebben met hier en daar een inhaal manouvre. Spijtig genoeg ging het de pits in. Zonder al te veel moeite en risico toch een 51.59 kunnen rijden. Na de 2de helft het stuur overgegen aan de eigenaar Arno, die heeft de algemene 3de plaats kunnen vast houden. En dus 1 in de scooter klasse geworden.

Nadien nog even op Christoph Van Hove zijn 4t zippert mogen rijden. Niets speciaal op gedaan, gewoon eens even gevoeld hoe dat nou rijd. Buiten het feit dat de scooter voor mijn gevoel constant naar buiten wil gaan in de bocht reed het wel heel relaxerend!

Dus uiteindelijk een behoorlijk geslaagd terug uit Noorwegen koers
Al zou ik eigenlijk wel eens dolgraag de sprint met die scooter meerijden. Naar mijn gevoel kon het nog wel wat sneller en zou het dus nog een mooie koers kunnen worden
Wie weet krijg ik die kans nog wel een keer.

Nu even nieuwe krukas op mijn NSF en de malossi binnendraaier erop. En stilaan opzoek naar een mooi kitje om erop te zetten. En hop naar de 12h!
 
Last edited:
@ Gé: Prachtig verhaal, erg leuk om te lezen!! En echt tof dat je het Jos zo moeilijk kon maken de 2e manche.

@ Mitch: Jammer man, echt balen Ik moet toch wel hele grote sprongen maken om jouw plek een beetje in te gaan nemen haha.
 
Mitchell en ik rijden nu al vier jaar lang samen naar de race, bellen elkaar dagen van te voren en kunnen de nacht ervoor nauwelijks slapen van enthousiasme. Onderweg naar de race en na een paar biertjes leggen we elkaar een eed af. "wij gaan nooooooit stoppen, proost"

Dus ik geloof het ook niet, alleen Dempster klinkt erg serieus
 
Hij is er volgend seizoen ook echt wel weer bij Het is nu ff zuur maar die zin om te racen komt vanzelf terug. Kijk naar gp, remon, pronk, arnoud
 
Status
Not open for further replies.