SBO Races - Slapgeouwehoer topic #7

Status
Not open for further replies.
Jongens hou er wel rekening mee dat je niet zomaar kan deelnemen in Italie.

Je internationale licentie via de SOBW en KNMV moet in orde zijn!

@EW: We zouden de laatste Polini Cup wedstrijd al combineren met een bezoekje aan de Polini fabriek (met Sarik en Meran). Maar nu lijkt het erop dat we dus een week gaan vanwege de Malossi cup.

Zijn er al resultaten bekend van Juvaincourt?

Leuk weekend gehad in frankrijk!

Uitslagen;
Jos 1e, na een halve dag werd hij toch wakker en reed goed hard.
Gé 2e, kon helaas niet meer aan de tijd van de dag ervoor komen.....
Sarik 3e, 1e manche gewonnen maar vond het nodig om een bodemonderzoek te doen
in de laatste ronde van de 2de manche.
Mitchel ook echt hard gereden maar vanwege gesloopte vertanding niet uit kunnen rijden helaas.
Onboard filmpjes zullen nog wel online komen.

Groeten Meran

Ook weer thuis.

Het tapeind probleem van de R/T cilinder is weer van de partij.
Vrijdag,Zaterdag en zondag wel aardig kunnen rijden.

Vandaag was de lol er snel vanaf toen bleek dat op warm ronde van race 1 al het probleem zich voor diende. toch nog als 7de uitgereden.

2de race was na 7 ronden er 1.5L water door gestookt te hebben het blok er klaar mee.

Leuk weekendje gahad in Juvaincourt.
De zaterdag begon met super lekker weer, en een prettige kennismaking met de pmt banden.
Helaas hadden de ingenieurs van pmt geen rekening gehouden met mijn volslanke figuur, wat resulteerde in een kapotte achterband en een glijertje in de 3e training.
Gelukkig had Erik nog een aantal banden bij zich met een hardere compound, deze bewaard voor de maandag, en de zondag uitgereden op een TT91.

Na de eerste 3 trainingen de snelste te zijn geweest, nam Sarik later op de dag die eer over, Mitchell kon zich vast bijten in het wiel van Sarik en ging ook onder mijn tijd door.

Snelste tijden zondag

1.Sarik 1:04,50
2. Mitchell 1:04.80
3. Gé 1:05,00
4. Jos 1:05,50

De zondag ontwaakten het NL team redelijke laat wat een drukte opleverde in de tent....want het regende. Allemaal wisselen naar de Heidenau en luchtfilters aftapen, met het slaap nog in de ogen snel de warming-up gereden. Sarik en ik waren duidelijk het snelst, Mitchell kampte met een slecht lopende scoot en voor Jos kwam de training iets te vroeg :).

De eerste manche was een NL show, waarbij Sarik en ik achteraan moesten starten doordat we te laat in het parc-ferme waren. Voor Sarik gaf dit weinig problemen die lag naar de eerste bocht 3e, voor mij was het iets lastiger en had nog eerst een paar belgen te verschalken voordat ik de inhaal race naar de 3 koplopers kon beginnen.
Mitchell had zijn problemen van de warming-up kunnen op lossen en maakte het Sarik tot op de streep moeilijk (0.129 verschil) en de snelste natte ronde van 1:12,90. Jos kon het vertrouwen niet vinden en moest mij voorbij laten en de aansluiting met het leiddende trio opgeven. Ik kon vanaf een meter of 5 de strijdt om de leiding goed volgen, maar dat was ook het enige. De Heidenau lieten het naar een rondje of 6 aardig afweten.

Doordat we met zijn vieren elkaars concurrent waren hadden we besloten alle 4 voor de 2e manche op slicks te starten, dit was achteraf ook de enige goede optie.
Sarik en Ik zorgden dat we optijd in het parc-ferme waren en we gingen van start volgens de kwali tijden Sarik, jos, Gé, Mitchell, Timmy.
De start was goed, en Jos pakte in de tweede bocht de leiding van Sarik hierdoor liet Sarik een klein gaatje waardoor ik besloot ook een poging te wagen. helaas voor mij was het gaatje te klein, de aanvaring die volgde kende geen slachtoffers alleen ik verloor 2 plekken aan Mitchell en Timmy. de zelfde ronde Timmt gepakt. Sarik had inmiddels Jos te pakken. Mitchell haalde Jos in, dit was de spreekwoordelijke druppel voor Jos leek het wel. de lijnen van Mitchell inspireerde Jos en na een 2 tal rondje ging hij zowel Mitchell als Sarik voorbij. Buiten dat Jos sterk reed was ook de lastminut afstelling veranderingen aan de Malossi Zip perfect uitgevallen, hij liepsuper hard. Inmiddels had de pechvogel van het weekend Mitchell opnieuw pech en moest 3 ronde voor het einde uitvallen.
Bij mij waren de last minut changes niet goed uitgevallen en kon niets anders als gaan voor een veilige 3e plek. Echter de winners mentaliteit van Sarik zorgde voor een Crash in de één laatste bocht van de laatste ronde, helaas voor hem resulteerde dat ik een schade waardoor hij wel een minuut nodig had voordat hij weer uit de grindbak kon vertrekken. Dit gaf mij een goedkope 2e plek op respectabele afstand van Jos. Jos reed nog de snelste wedstrijdronde van 1:04,7 meen ik.

In beide manches was het verschil met de eerste niet Nederlander erg groot, Alleen Timmy kon de 2e manche binnen de halve ronde blijven.

Ik vond het weer een leuk weekendje, hopelijk wordt het startveld nog wat voller waardoor de competitie weer wat spannender wordt, alhoewel we nu met ze vieren dicht bijelkaar zaten.
Enige minpuntje vond ik wel weer de extreem korte wedstrijdjes. (8 rondjes)
Een kwartiertje zou toch wel prettiger zijn.

Last edited:
Leuk verhaal Ge, leuk om te zien dat je het nog steeds in je hebt! Vind het echt tof om te zien dat Mitchell echt met de week beter wordt, moet goed gevoelt hebben voor hem om Jos in te halen hehe! Ik hoop dat ik mij volgend jaar ook eens kan mengen tussen de grote jongens, rij dit jaar nog 1 race in de stage6 cup @ Spa en dan ga ik mij voorbereiden op volgend jaar.

@ Tim, ik zag op Mylaps dat ik een DQ heb gekregen, is dat standaard met een daglicentie of was er iets anders aan de hand? Scooter was verder gewoon reglementair namelijk. Verder vroeg ik mij af of mijn 3e plaats wel goed was voor een beker, want heb geen prijsuitreiking gezien verder. Zou dat toch wel leuk vinden voor de verzameling :)

Als Mitchell zijn motortje constant kan houden, gaat hij zeker nog een wedstrijdt winnen dit jaar.

Status
Not open for further replies.
Back