This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO Races - Slapgeouwehoer topic #5

Status
Not open for further replies.
Guys where can i find pictures of the dutch scooter-racing stage6 and sbo class? on stictingsxxx aren't there any pictures from this year. just currious because it use to be a great scene, and every other european country has official photo-pages.

Regards
 
zo net half uurtje thuis van een dagje trainen @ Emmen!
weer was echt enorm gunstig, stond een klein windje, en zo nu en dan was het een beetje fris! verders de hele dag droog gehouden, en het laatste uurtje zelfs lekker los gegaan op de Dunlops!!

mitch en pat, thanks dat ik weer is mocht rijden je kon wel merken dat het alweer 2+ jaar geleden was
 
jezus mitch, wat zijn dat voor tijden? had jij niet allang met piepende banden naar de kroeg moeten scheuren??
 
Ik heb iedereen die mij gemaild had te komen een mail teruggestuurd dat het om 11 uur begint, hoop dat ik niemand vergeten ben!

Gr Ilonka
 
Plat door de bocht of niet?
Knie aan de grond of niet?
Gas open/dicht of doseren?
Voorop zitten, achterop zitten?
Hangen of niet hangen?

Ik hoor dus van keiveel mensen keiveel verschillende dingen over hoe je door de bocht moet of zoals hun dat vinden iig.
Nou ik ben er al van overtuigd dat iedereen gewoon zijn eigen rijstijl heeft en dus ook doet wat bij hem past.

Van mezelf denk ik dat ik minder met mijn lichaam stuur (tov gemiddeld ofzo) en de scooter dus wat platter leg.
Waarom ik mijn knie niet naar de grond breng weet ik eigenlijk niet helemaal goed, ik heb het nooit gedaan, nooit geprobeerd en voor mijn gevoel is het ook helemaal niet nodig.
En wat gasgeven betreft ik ben niet echt van het aan-uit effect ik doseer heel erg overal. Van sommige hoor ik ook weer dat ze veel met vol open doen en dan de achterrem erbij.

Ik vroeg me af hij jullie over zulk soort dingen denken
En ja ik wil lekker kletsen en discusieren hier over, want dan hebben we tenminste iets aan dit topic
En wie weet zijn er nog wel dingen die we kunnen proberen.


Dit is btw Lelystad lange bocht na rechte stuk gas vol open.
 
Mijn mening: Als je zoals jou rijdt (je scooter heel plat leggen) rij je snel de zijkant van je band kapot. Daarmee bedoel ik het uiterste randje van je band. Ik gebruik juist veel me lichaam in de bochten en hou de scooter iets rechter. Ik rij daarom ook met de knie aan de grond, dit is meer een indicatie hoeveel je al in de bocht hangt.

plaatje:

 
heej,
kan iemand me vertellen of er al technische regelementen zijn voor het 2010 seizoen van verschilldende race organisaties ( sobw sbo s6 ? ) en zo ja waar ik die kan vinden.
en ik kan geen dunlops vinden in 13'' van 120 of 130 breed. iemand tips?
 

Ok, dus door je knie weet je ongeveer hoever je al bent zeg maar? Maar kan jij dan ook je knie intrekken stel je wilt nog wat platter/sneller door de bocht? Of is het knie raken einde plat gaan, want dan is dat imo misschien wel een beperking.
Ik gebruik dus geen knie en doe het hangen puur op gevoel.

Het kapot rijden van de zijkant van je band kan ik wel iets in vinden, maar ik heb niet het idee dat ik banden harder verslijt als anderen in de race.
Wel denk ik dat je met platter gaan harder door de bocht kan rollen, maar niet eerder op het gas, want je hebt tenslotte minder rubber in contact met de baan.

Hoe denk jij over voorop/achterop zitten? Jij rijdt namelijk een 2000, maar vind zelf dat jij in vergelijking met andere 2000tjes erg voorop zit.

Ook vind ik de positie van je voeten in vergelijking met andere 2000 rijders heel anders, is dat express? Voelt het goed?
 
Goed bezig Tim, eindelijk een goed onderwerp!

Ik heb ooit een mooi boek gelezen "twist of the wrist" ik weet niet meer preces wie de auteur is van het boek, dacht Keith code. ff kijken op bol.com.

Volgens hem is sturen met het lichaam en controle over je gashendel de sleutel tot hard gaan. knie aan de grond geeft je ontzettend veel informatie, bijvoorbeeld over je lean angle, bochten snelheid etc.. Wat Tom zegt klopt ook. Je kan door je lichaam goed te gebruiken dezelfde bochten snelheid aanhouden met minder "lean angle"en dus minder banden slijtage, risico enzovoort. Er zijn volgens hem geen nadelen aan "knie aan de grond" Het is ook niet voor niets dat iedere wegrace coureur het doet. Hij legt ook heel veel uit over throttle control en de ideale lijn, Apex enzovoort. Ik heb er erg veel van geleerd maar helaas vergeet ik alles zodra ik op het circuit ben

Gedoseerd gasgeven vind ik persoonlijk het fijnst, ik houd ervan om de overbrenging gekoppeld te houden. Dat hoor je ook als je op assen de 125 mannetjes ziet gassen voordat de bocht begint alweer controle krijgen over het achterwiel.
 

Ok goeie tip over dat boek, ga ik eens opzoeken.
Bij een schakel ligt het anders mbt tot gas voor/door de bocht, hun willen spanning op de ketting houden zodat die niet gaat klapperen wat leidt tot controleverlies, dat probleem kennen wij niet. Maar dat is niet alles ook levert een trekkend wiel 80% meer grip, althans dat is mij altijd verteld

Verder ben ik ook wel geïnterreseerd naar jouw houding Pat, want jij zit echt extreem ver achter op het ding van je. Echt bijna op de spoiler gewoon.
Is dat puur omdat je de plek nodig hebt?
 
Ok ik heb een PDF van Twist of The wrist.
Voorlopig weer zat te lezen alskme verveel op het werk

@ Pat
Ik wil bocht uit ook zo snel mogelijk mijn fiets rechtop zodat ik gas kan geven, maar het eerste gedeelte van de bocht wil ik zo hard mogelijk door.
 
Status
Not open for further replies.