malagutifreaky
Well-Known Member
S.T.Team Belgie present:
Polini special pro race Beta Ark
Verhaal:
Alles begon met een scooterzaak in mijn buurt die ging sluiten, alles moest de deur uit; onderdelen, gereedschap, ... gewoon de hele inboedel. Ik had wel zin om een eigen zaakje op te starten en kreeg het in men hoofd om alles op te kopen. Ik had een schuur te beschikking waar ik alles ging in oprichten, dus een week later stond alles in men schuurtje.
Na alles wat bekeken te hebben had ik ook een Beta frame opgekocht dat een ongeluk had meegemaakt, ik wou al lang een echt snel beestje bouwen dus daar zag in men kans in…
Project scooter:
Beta Ark
Setup in men hoofd:
- Polini Evo 70cc pen 12 LC
- Polini Evo 70cc uitlaat / Yasuni c20*
- Hebo racing 12 mm asje
- SFK C4 krukas lagers
- 28mm Mikuni
- Hebo spruitstuk 28mm
- Malossi VL14 membraan
- Polini Evo vario
- Malossi kevlar belt
- Hebo verstelbare koppeling 107mm
- Polini Evo airspeed
- Binnenrotor alla VTM
- …
Je hebt het frame en het blok dus je begint spullen bij elkaar te zoeken en natuurlijk je blok te bewerken, alles moet en zal perfect en S.T.Team home tuned worden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Had een vriend op bezoek die me ging helpen, ging dus allemaal zeer vlot
En dan hou je een leeg vuil frame en blok over:
Je splits je blok en je graveert er direct je logo in
Dan is het tijd om onderdelen te bestellen, eerst moest de krachtbron aangekocht worden en men men voorkeur ging uit naar Polini, dus hopla ik schafte een Polini Evo 70cc aan
Bij zo’n cilinder hoort ook een krukasje dat bestand is tegen al dat Evo geweld
Ik kocht nog wat prul dat ik mss ooit wel eens zou kunnen gebruiken, het was immers uitverkoop. (Evo vario, top vario, top voorontsteking, C4 lagers, …)
Om met de Evo een vette score te kunne neerzetten had hij wel een tune beurtje nodig, dus ging ik wat kijken op internet en zag dat XSH toch wel het meeste te bieden had op gebied van bewerken dus stuurde in mijn Evo daarheen voor de XSH pro race *special* behandeling.
Na weekjes ongeduld kwam hij aan whahaha en hij was echt AF
Dus direct digi cam erbij en FOTO ’s schiete:
Dan maar eens kijken of hij in men carters past !
Wooot ! ! Nu verschoot ik wel ff, nu zag ik pas het nut van cartertuning met men eigen ogen men spoelpoorten zaten voor de helft toe… Direct dremeltje halen en men carters eens lekker bewerken op de Evo
Op markt plaats vond ook 2 uitlaatjes voor en voordelig prijsje, die kon ik dus niet late liggen, ik ben er wss niets mee op de getunede Evo. Nu ga ik verder opzoek naar een C21 of C20
De lekkere C16
En de Evo 70
groepsfoto:
Ik had ook nog een nette achterveer liggen dat altijd op men booster heeft gestaan. verder ben ook nog wat nodige spullen gaan ophalen bij B-Streetzone in de buurt:
Heb mij de Speed Drive poullies van Polini laten aanpraten, kan later nog altijd op overrange overstappen
TNT schijfje
Evo vario , rode drukveer, Hebo koppeling, versterkt koppelingshuis, Malossi VL14 membraan
Toerenteller en temp. Meter
alles mooi bij elkaar
Vanaf nu ook trotse bezitter van de Mikuni 28 mm :d. Ben er fier op, nu binnenin nog helemaal op bling blingen ! :d
bling bling (valt wel tegen met flits :s)
Carters zijn volledig klaar en mooi glad binnenin, het Hebo asje ligt klaar om gestoken te worden..
1e Update:
Vandaag ook nog een Malossi bobine gaan halen omdat de binnenrotor nog wat op zich laat wachten. Dan kan ik hem zo met standaard ontsteking al aan de praat krijgen.
TNT sportstuurtjes aangeschaft, komt wss nog een vooruitstekende pen op LOOKS NICER !
Ik heb bijna alle stukken dus kon ik vandaag ff men blokje in elkaar steken en kijken hoe het allemaal stond. Het meest trots ben ik op men enige echt STT home made spruitstuk voor de 28mm dat bestaat uit een blok aluminium, dit heb ik samen met men nonkel gedraaid en uitgemeten op het VL14 membraan en voor de OPTIMALE flow van het mengsel.
AANSCHOUW
vind het echt vet staan, Mikuni zou normaal niet overstromen dus daar moet je geen opmerkingen over beginnen maken.. ik heb aan alles gedacht
spijtig dat ik men ontsteking nog niet heb, ben er eigelijk ook nog niet uit voor welke ik ga kiezen.. dan maar ff met standaard vervroegd en Malossi bobine.
Zodra ik een kabelboom binnen heb en men frame in orde is zal hij voor het eerst gestart worden…
Nu is het even opkuisen geblazen, want er staan er enkele teveel in men werkplaats en het begint koud te worden, een ff een kachel regelen…
Tot de volgende update …
Bye x
*** 7 januari 2006 Nieuwe update:
Ondanks de koude en vele tegenslagen: et verlaste subframe dat loskwam :s, ang zoeken achter juiste kabelboom, valse lucht in spruitstuk,.. heeft het blok vandaag zijn eerste rookpluimen gegoven HOERA :d! vreugde al om bij STT !
Setup op dit moment:
-Polini EVO 70 XSH "special pro race tuned"
-YAsuni c16, C20 , Polini evo 70
-Evo vario
-Speeddrive poullies
-Hbo koppeling
-28mm mikuni
-home made spruitstuk STT
-malossi bobine
-Top performance voorontsteking
-...
party pic's:
hier staat het beestje startklaar, kan al zien welke kleur frame gaat krijgen.. fluo orange
mijn inlaat
subframe moest verstevigd worden met nodige laswerk
Maatje ging dat wel ff lassen (ruige broek senne :d)
wou ik ook wel is ff probere
Subframe is vandaag klaargeraakt, ben gistre enkele sproeirs gaan ophalen tot 210,en gelijk afspraak gemaakt om te banken bij B-streetzone
dan heb ik tochal een idee bij welk toerental het meest vermogen zit, en kan ik daar op verder gaan Hij draait nu nogwel vrij bagger en heb nogniet goed kunne testen i.v.m. men remmen die nog moeten gemonteerd worden
Snel meer, heb ooknog enkele filmpjes maar dat is allemaal voor morgen of maandag
Bye x
Update
Vandaag nogwat aan te afstellen geweest omdat het weer meezat. Ook nieuw uitlaatje aangeschaft de Hebo racing, hiermee gaat hij op de bank. En wat foto's van Bob (van B-streetzone) zijn zipje (20.8pk met 19mm carbu!! 0-100km/u in 4.7sec))
enkele foto's:
Update:
Scooter is ondertussen terug van B-streetzone (beetje last daar gehad) maar hij heeft een RESULTAAT van 18pk neergezet, grafiek volgt; heb hiervoor wel 400€ moeten betalen :s
vind het een zeer geslaagde grafiek voor men eerste keer banken, echt lekker breede grafiek (en dat zonder overrange, overlopende carbu)
SETUP nu
-polini evo XSH
-Hebo racing
-hpi2003
-28mm miku
-polini speedrive poullies
-polini evo vario
-VL14
-home made spruitstuk STT
-hebo pen 12 as met C4
Nu ben ik zadel aan het fixen, nog wat laswerk aan en men spruitstuik moet een kleine gradenhoek hebben, dan valt er wss nog meer uit te halen
Groeten Jasper
Polini special pro race Beta Ark
Verhaal:
Alles begon met een scooterzaak in mijn buurt die ging sluiten, alles moest de deur uit; onderdelen, gereedschap, ... gewoon de hele inboedel. Ik had wel zin om een eigen zaakje op te starten en kreeg het in men hoofd om alles op te kopen. Ik had een schuur te beschikking waar ik alles ging in oprichten, dus een week later stond alles in men schuurtje.
Na alles wat bekeken te hebben had ik ook een Beta frame opgekocht dat een ongeluk had meegemaakt, ik wou al lang een echt snel beestje bouwen dus daar zag in men kans in…
Project scooter:
Beta Ark
Setup in men hoofd:
- Polini Evo 70cc pen 12 LC
- Polini Evo 70cc uitlaat / Yasuni c20*
- Hebo racing 12 mm asje
- SFK C4 krukas lagers
- 28mm Mikuni
- Hebo spruitstuk 28mm
- Malossi VL14 membraan
- Polini Evo vario
- Malossi kevlar belt
- Hebo verstelbare koppeling 107mm
- Polini Evo airspeed
- Binnenrotor alla VTM
- …
Je hebt het frame en het blok dus je begint spullen bij elkaar te zoeken en natuurlijk je blok te bewerken, alles moet en zal perfect en S.T.Team home tuned worden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Had een vriend op bezoek die me ging helpen, ging dus allemaal zeer vlot
En dan hou je een leeg vuil frame en blok over:
Je splits je blok en je graveert er direct je logo in
Dan is het tijd om onderdelen te bestellen, eerst moest de krachtbron aangekocht worden en men men voorkeur ging uit naar Polini, dus hopla ik schafte een Polini Evo 70cc aan
Bij zo’n cilinder hoort ook een krukasje dat bestand is tegen al dat Evo geweld
Ik kocht nog wat prul dat ik mss ooit wel eens zou kunnen gebruiken, het was immers uitverkoop. (Evo vario, top vario, top voorontsteking, C4 lagers, …)
Om met de Evo een vette score te kunne neerzetten had hij wel een tune beurtje nodig, dus ging ik wat kijken op internet en zag dat XSH toch wel het meeste te bieden had op gebied van bewerken dus stuurde in mijn Evo daarheen voor de XSH pro race *special* behandeling.
Na weekjes ongeduld kwam hij aan whahaha en hij was echt AF
Dus direct digi cam erbij en FOTO ’s schiete:
Dan maar eens kijken of hij in men carters past !
Wooot ! ! Nu verschoot ik wel ff, nu zag ik pas het nut van cartertuning met men eigen ogen men spoelpoorten zaten voor de helft toe… Direct dremeltje halen en men carters eens lekker bewerken op de Evo
Op markt plaats vond ook 2 uitlaatjes voor en voordelig prijsje, die kon ik dus niet late liggen, ik ben er wss niets mee op de getunede Evo. Nu ga ik verder opzoek naar een C21 of C20
De lekkere C16
En de Evo 70
groepsfoto:
Ik had ook nog een nette achterveer liggen dat altijd op men booster heeft gestaan. verder ben ook nog wat nodige spullen gaan ophalen bij B-Streetzone in de buurt:
Heb mij de Speed Drive poullies van Polini laten aanpraten, kan later nog altijd op overrange overstappen
TNT schijfje
Evo vario , rode drukveer, Hebo koppeling, versterkt koppelingshuis, Malossi VL14 membraan
Toerenteller en temp. Meter
alles mooi bij elkaar
Vanaf nu ook trotse bezitter van de Mikuni 28 mm :d. Ben er fier op, nu binnenin nog helemaal op bling blingen ! :d
bling bling (valt wel tegen met flits :s)
Carters zijn volledig klaar en mooi glad binnenin, het Hebo asje ligt klaar om gestoken te worden..
1e Update:
Vandaag ook nog een Malossi bobine gaan halen omdat de binnenrotor nog wat op zich laat wachten. Dan kan ik hem zo met standaard ontsteking al aan de praat krijgen.
TNT sportstuurtjes aangeschaft, komt wss nog een vooruitstekende pen op LOOKS NICER !
Ik heb bijna alle stukken dus kon ik vandaag ff men blokje in elkaar steken en kijken hoe het allemaal stond. Het meest trots ben ik op men enige echt STT home made spruitstuk voor de 28mm dat bestaat uit een blok aluminium, dit heb ik samen met men nonkel gedraaid en uitgemeten op het VL14 membraan en voor de OPTIMALE flow van het mengsel.
AANSCHOUW
vind het echt vet staan, Mikuni zou normaal niet overstromen dus daar moet je geen opmerkingen over beginnen maken.. ik heb aan alles gedacht
spijtig dat ik men ontsteking nog niet heb, ben er eigelijk ook nog niet uit voor welke ik ga kiezen.. dan maar ff met standaard vervroegd en Malossi bobine.
Zodra ik een kabelboom binnen heb en men frame in orde is zal hij voor het eerst gestart worden…
Nu is het even opkuisen geblazen, want er staan er enkele teveel in men werkplaats en het begint koud te worden, een ff een kachel regelen…
Tot de volgende update …
Bye x
*** 7 januari 2006 Nieuwe update:
Ondanks de koude en vele tegenslagen: et verlaste subframe dat loskwam :s, ang zoeken achter juiste kabelboom, valse lucht in spruitstuk,.. heeft het blok vandaag zijn eerste rookpluimen gegoven HOERA :d! vreugde al om bij STT !
Setup op dit moment:
-Polini EVO 70 XSH "special pro race tuned"
-YAsuni c16, C20 , Polini evo 70
-Evo vario
-Speeddrive poullies
-Hbo koppeling
-28mm mikuni
-home made spruitstuk STT
-malossi bobine
-Top performance voorontsteking
-...
party pic's:
hier staat het beestje startklaar, kan al zien welke kleur frame gaat krijgen.. fluo orange
mijn inlaat
subframe moest verstevigd worden met nodige laswerk
Maatje ging dat wel ff lassen (ruige broek senne :d)
wou ik ook wel is ff probere
Subframe is vandaag klaargeraakt, ben gistre enkele sproeirs gaan ophalen tot 210,en gelijk afspraak gemaakt om te banken bij B-streetzone
dan heb ik tochal een idee bij welk toerental het meest vermogen zit, en kan ik daar op verder gaan Hij draait nu nogwel vrij bagger en heb nogniet goed kunne testen i.v.m. men remmen die nog moeten gemonteerd worden
Snel meer, heb ooknog enkele filmpjes maar dat is allemaal voor morgen of maandag
Bye x
Update
Vandaag nogwat aan te afstellen geweest omdat het weer meezat. Ook nieuw uitlaatje aangeschaft de Hebo racing, hiermee gaat hij op de bank. En wat foto's van Bob (van B-streetzone) zijn zipje (20.8pk met 19mm carbu!! 0-100km/u in 4.7sec))
enkele foto's:
Update:
Scooter is ondertussen terug van B-streetzone (beetje last daar gehad) maar hij heeft een RESULTAAT van 18pk neergezet, grafiek volgt; heb hiervoor wel 400€ moeten betalen :s
vind het een zeer geslaagde grafiek voor men eerste keer banken, echt lekker breede grafiek (en dat zonder overrange, overlopende carbu)
SETUP nu
-polini evo XSH
-Hebo racing
-hpi2003
-28mm miku
-polini speedrive poullies
-polini evo vario
-VL14
-home made spruitstuk STT
-hebo pen 12 as met C4
Nu ben ik zadel aan het fixen, nog wat laswerk aan en men spruitstuik moet een kleine gradenhoek hebben, dan valt er wss nog meer uit te halen
Groeten Jasper
Last edited: