MHR Team Sprint Zip

Zippa Boy JMo

SP Evo1 Sprintert
Hoi,

ik zal mijzelf even voorstelen aangezien niemand mij hier kent.

Naam: jeremy
Leeftijd: 19
Woonplaats: Noord holland

ik ben zelf al een tijdje bezig met scooter, ooit allemaal eens begonnen met een zenith.

Al snel kon ik van een maat van me een zipje overkopen, hier hing uiteindlijk een DR70 en yasuni R onder.
Maar toen sloeg het noodlot toe en mocht ik van onze blauwe vrienden de rollerbank op, 95kmpu werd er geklokt en ik mocht mijn papieren inleveren, en vanaf dat moment heb ik besloten om er een project van te maken.

Hier een foto hoe die er in het begin uitzag:

5zmk49.jpg


daarna een mooi kleurtje gegeven:

2qtl1yg.jpg


maar nu het project:

De bedoeling is dat ik straks mee ga rijden in de SBO, ik wil hier eerst een jaar in de scootersportklasse gaan rijden.

Doelen:
19+pk (hopend op meer)
Een mooie tijd neerzetten (hopend onder de 8sec.)
Veel leren en ervaring opdoen
En uiteraard veel lol hebben+ een mooi seizoen


Setup:
MHR Team 2004 Twins Tuned
MHR Team 2006 uitlaat
Doppler krukas
HPI 2006
Twins inlaat
Keihin PWK 28( met serienr.)
Overrange( moet nog komen)
Malossi racce vertanding

Blokje:

zlrio3.jpg


5nmclc.jpg


333v6v4.jpg


72vx46.jpg


frame:

k1wazb.jpg


245j5h5.jpg


zo stond hij er twee weken gelden nog bij:

2aig0pg.jpg


ejc0f5.jpg


34p0qy0.jpg


onder tussen zit er nu een EPC stuurtje op, ook heeft het blokje al gedraaid, binnenkort wel even een filmpje neerzetten.

UPDATE 2-6-2012

Gister wat spulletjes opgehaalt bij scooter-power:

Sava slick
Deestone
Stage 6 remschijfje
protectie broek en handschoen

Zo staat hij er nu bij, bandjes gelijk erop gelegd.

sgptgm.jpg


de deestone+ nieuw stage 6 remschijfje

dpiqf4.jpg


de sava

o5zw5i.jpg


helaas heb ik de achterkap nog niet terug gekregen van de spuiter, omdat zijn compressor kapot was gegaan:(.
dus ik hoop dat ik die in de loop van volgende week krijg.

ik heb nog niet gereden met de zip, maar hij heeft wel al gedraaid.
alleen wil ie nog niet echt lekker lopen, stationair draait ie ook nog niet.
dus filmpje laat nog even op zich wachten.

UPDATE 16-6-2012

zo, maar weer even een update.
had wat klein spul besteld, o.a. teller houder, remblokjes, tankje, sproeiers, kickstart tandwiel, kickstart rondsel.

28k52si.jpg


gister wat bezig geweest met de zip en heb helaas slecht nieuws.
ik kreeg mijn blokje maar moeilijk aan de praat en stationair liep hij ook al niet.

rara hoe komt dat toch?

sdmf0w.jpg


juist een gruwelijk groote scheur in mijn spruitstuk!:(
dus die ook maar weer even opnieuw aanschafen.

ook is mijn achterkap er nog niet, wel alvast een sneak preview foto:

314xxqw.jpg


en tot slot samen nog 2 foto's met zijn standaard broertje:

2958wmu.jpg


96gobb.jpg


Update 22-6-2012

zooo, het mocht dan mischien even duren, maar ik heb eindelijk mijn achterkap terug gekregen van de airbrusher!+ralf+
dus ik kan het verhaal heel lang maken maar dat is saai, dus hier de foootooo's:

1z4gvvb.jpg


vkn4x.jpg


28ap8hi.jpg


30t0u9i.jpg


v4qpgg.jpg


nvoe29.jpg


2v30h8x.jpg


mijn voorspatbord+achterspatbord mochten er ook aan geloven, en worden ook nog geairbrusht, maar dit heeft geen haast.

ook wordt mijn zadel opnieuw bekleed door de zus van mijn collega, deze wordt bekleed met zwart skyleer.

ook is er ondertussen een nieuwe inlaat besteld, en zou ik nog van euroscooters een remkabel opgestuurd krijgen maar die heb ik nog steeds niet na 2 weken...


Update 30-06-2012
zo, van de week wat leuk spul binnen gekregen.
o.a.:
-Keihin TA-09 Valstroom HT tuned
-Polini Inlaat
-mijn zadel
ook nog goed en slecht nieuws, om te beginnen met het slechte:
-van de week aan het afstellen geweest, op een gegeven moment viel hij uit dus ik wil hem weer aan kicken,.. GVD!!$@#@!! breekt me kickstarter af!

j7wx07.jpg


-maar het blokje draait nu dus wel redelijk en blijft ook stationair lopen, dus als ik binnenkort mijn kickstarter heb gefixt dan kan ik een filmpje maken!
Parts:
de keihin:

23wa7g0.jpg


2nrkq55.jpg


ik ben benieuwd welke carb er nou beter presteerd, ik heb altijd vele verhalen gehoort en nooit echt een duidelijk verhaal gekregen.
dat komt natuurlijk ook omdat elk blok anders is en dus anders zal reageren, dus heb ik besloten om hiermee te gaan testen!
Polini inlaat:
14obqj5.jp

mijn twins inlaat, met stage 6 v-force 3 en tijdelijk polini spruit.
y2za0.jpg

ik hoop dat ik binnenkort ook een malossi 28mm spruitstuk heb + Malossi VL13, dan heb ik alvast wat inlaatjes om mee te testen.
en uiteraard mijn zadel:
nieuw vs. oud
9pnf2t.jpg


zo dat was hem weer voor vandaag!

Update 8-7-2012


Nou vandaag dan het beloofde filmpje!

[video=youtube;Z4SvoDUkUOQ]http://www.youtube.com/watch?v=Z4SvoDUkUOQ&list=FLK9xoGlwrV2OvsfQ8cUEa-Q&index=5&feature=plpp_video[/video]

Ik rijdt hier totaal onafgesteld, en zonder remmen!!
Remmen zijn nu ondertussen gefixt(achterrem kabel eindelijk binnen gekregen na 2 en een halve week!) en ik zal volgende keer gelijk ook even een helm opzetten.


Mazzzllss




Update 15-07-2012


Zo, vandaag bij de Flyby meeting in Zwaag geweest, en voor een eerste meeting was het een SUPER GESLAAGDE DAG!


's Ochtends om 10 uur aangekomen gelijk de tent maar even opzetten.
28stsls.jpg


Alles uitladen en klaarzetten.
16j08ls.jpg



Uiteindelijk alles uitgezet, en toen was het dus wachten tot we konden inschrijven en keuren.
Dus wij wachten en wachten, zag ondertussen iedereen binnen komen.
Op een gegeven moment begon het te regenen en ik zag 2 jongens(Joey met EPC zip en Yves) op dat moment buiten staan zonder tentje erg lullig dus want ze mochten hun busje niet op het terrein laten staan dus heb ze maar even uitgenodigt bij mij in de tent te komen staan voor de dag aangezien ik een tent van 4m x 4m had, ruimte zat dus.
2it3spl.jpg



2afg60i.jpg



Na de regenbui konden we inschrijven en beginnen met een beetje testrijden.
[video=youtube;lr0MzPJ7KPI]http://www.youtube.com/watch?v=lr0MzPJ7KPI&list=FLK9xoGlwrV2OvsfQ8cUEa-Q&index=3&feature=plpp_video[/video]
[video=youtube;-oHM7g688FE]http://www.youtube.com/watch?v=-oHM7g688FE&feature=autoplay&list=FLK9xoGlwrV2OvsfQ 8cUEa-Q&playnext=1[/video]

Nog een paar foto's
24d311s.jpg

2j1280w.jpg



Nog een mooie foto door Yves Ferwerda, die kwam samen met die andere zip die bij mij in de tent stond.
21l652o.jpg



En nog een mooie actie foto tegen een 85cc schakel waar ik het zwaar tegen aflegde, behalve de 1ste 10m.
57n8z.jpg





En nu het mooiste van alles!


Uiteindelijk dus in mijn klassement 1ste geworden! dus bekertje mee naar huis genomen, 1ste plaats!


Toen kwam de custom show nog waar ik ook nog aan mee zou doen.
Hier stond mijn concurentie de hele dag de wachten.
33zbma0.jpg



Voor de custom show waren 3 prijzen
1. Best Paint
2. Best Build
3. Best Eyecatcher


Nou 1. ging dus naar de zwarte dragster met vlammen.
2. ging naar de puch maxi.
En wat denk je??? 3. ging naar mij!!!


adi5xd.jpg



Dus ik heb echt een supertoffe 1ste meeting gehad, ik heb ook een hoop geleerd en ik kijk al uit naar de volgende meeting.


Oja, zijn er nog mensen die er filmpjes/foto's hebben gemaakt van mij?




Update 15-8-2012


Zoo, weer een tijdje gelden dat ik had ge-update.
Even een update over de stand van hoe het nu gaat.


Ik heb natuurlijk niet stil gezeten de laatste tijd, zoals al een gegeven zou ik veel testen en dat is ook gebeurd dan.
Ik heb enkel nog niet met andere poulie's kunnen testen puur omdat het budget het niet toelaat helaas.


Goed wat heb ik dan wel gedaan?
Ik heb 2 flensen besteld bij JS-Tuning.
-Evo flens
-JS70 flens (voor op de Team uitlaat)


Een maal de JS70 flens gemonteerd ging er een wereld voor mijn open!
Wat een kracht opeens, ding kwam opeens ook vele male veller de lucht in!


[video=youtube;CamwfN4c8qY]http://www.youtube.com/watch?v=CamwfN4c8qY&feature=autoplay&list=FLK9xoGl wrV2OvsfQ8cUEa-Q&playnext=4[/video]


Ook zit er nu een achterstaaf, waardoor hij veel stijfer is.
Alleen de achterstaaf heeft wel mijn achterspatbord gesloopt(denk ik):|


qrls8w.jpg

30xa9tl.jpg



Ook mijn luchtfilter er weer op gezet i.c.m. een kleinere sproeier, en de reactie was weer feller geworden!


Maja heel leuk dat testen enzo op straat maar daar schiet ik niet ze veel mee op, dus binnenkort maar even een afspraak maken voor de testbank:)


Ondertussen ben ik ook nog begonnen aan me nieuwe velgen welke(persoonlijk) zeer bruut worden
Het idee is dus om de randen hoogglans te polijsten en de velg zwart.


Velgje in de draaibank om te schuren.
nvcv2p.jpg



Beide velgjes, tot P1500.
2hxrreg.jpg



Achtervelg al lichtjes gepolijst.
2it1n6g.jpg



Zo dat was weer tot nu, ga nu lekker genieten van het weer!:cool:




Update 22-8-2012


Ben ik weer!
Vanochtend naar Scooter-Power geweest om enkele onderelen te halen.
Ook even het een en ander bijgepraat over wat ik het beste kan doen kwa afstelling enzo, en ik ga volgende maand bij hun banken.
Waarom volgende maand? Nou de onderdelen die ik vanochtend heb gehaald hebben me een rib uit het lijf gekost en moet dus eerst weer herstellen.


Goed wat hebben we gehaald?:


-Malossi Overrange!
-Rollen
-Olie (BO)
-Bougie Malossi Denso W34 ES-ZU


Dus nadat ik weer thuis was, scooter klaar gezet en alles om gewisseld, hier horen natuurlijk foto's bij.


De nieuwe overrange
2cy1cvd.jpg



De oude overbrenging, Stage 6 vario, standaard poulie's
14bbcx.jpg



En om het sleutelen af en toe wat makkelijker te maken heb ik dit aangeschaft:
2aakbgl.jpg



Uiteraard met wat gereedschap erbij:
2iscnr4.jpg



Na eenmaal alles gemonteerd te hebben, was het even zoeken waarop hij nou lekker reed.
Hij reed met de Denso bougie al heel ander dat was duidelijk te merken.
Dus klein beetje met de luchtschroef gespeeld, lucht filter er weer af en JA daar was hij weer, conclusie: moet dus nog weer kleiner in sproeier want met een filter rijden vindt ik eigenlijk wel net zo safe.


De overrange ging er ook gelijk in, man man man wat een kracht onderin opeens, omhoog komen als een gek!
Koppeling wil ik volgende maand vervangen hier voor komt in de plaats een Stage 6 koppeling, waarom?
Ik vindt de Delta Clutch heel erg last om af te stellen, en dat is bij de Stage 6 vele male minder.


Ook had ik last van mijn koelsysteem, steeds al reed ik een stuk volgas(500m) dan spoot er water onder de dop van de KVS tank vandaan, het is nu zo goed als weg, reden: slecht ontlucht, waardoor er nog een grote luchtbel in mijn slangen zat!


Mijn setup nog een keer:


-Malossi MHR Team 70cc 2004 Twins Tuned
-Malossi MHR Team 2006 Uitlaat met JS70 flens
-Doppler Racing Krukas
-HPI 2006
-Twins Racing Division, met Stage 6 V-force
-Polini Draaibaar 28mm
-Keihin 28mm met serie nr. Heiko Tuned
-Malossi MHR Overrange
-Malossi MHR Primaire vertanding


En nog wat foto's van het blok:
zkg2sh.jpg

infkm8.jpg

20qcioi.jpg

i20v2e.jpg



Zo dat was hem weer!




Update 3-10-2012


Vandaag wezen banken bij Scooter-Power, en het was een leuke leerzame dag voor mij!




344ph00.jpg



Nou goed, ik kwam daar aan met de zip.
Gelijk de bank op gereden en 1e run maken......:|


WTF!?@#$!??? 12,3PK! voor een MHR Team!?
Dat klopte dus niet, dus hup sproeier, ontsteking, rollen en stationair sproeier aangepast en whopaa 16,7PK.
Dus maar 16,7PK? nee dat kan niet, Twins inlaatje eruit geschroeft en VL13 erin gelecht.
Kijk dat ging al een stuk beter!
Dus na een hoooop klote en doen, kregen we er een vermogen uit van 18,1PK.:nosmile:
Dit lag vooral aan de vaste binnenkop die de Team heeft, wat dus erg jammer is.


71h5rd.jpg



30mraso.jpg



[video=youtube;ESrldXD1eNE]http://www.youtube.com/watch?v=ESrldXD1eNE&feature=autoplay&list=FLK9xoGl wrV2OvsfQ8cUEa-Q&playnext=3[/video]


Maar goed ik wou dus absoluut niet met 18,1PK naar huis.
Dus ik ging vlug mijn Polini Evo halen om daarmee verder het PK gehalte op te schroefen.:)


Eenmaal weer terug, Evo eronder gelecht alles weer opnieuw nageken, krukas zag er nog helemaal perfect uit (!evenals het Doppler naaldlager!).


Toen weer de bank op, en wat denk je????
15,3 PK:|


Dus gelijk weer aan het afstellen geweest en uiteindelijk op een vermogen van 20,1PK uitgekomen.
Nu is dit voor een Evo al redelijk, maaaaaár mijn Evo flens heeft erg veel spelling op de uitlaat waardoor er dus enorm veel luchtdruk verloren gaat, deze flens wordt dus nog flink onder handen genomen en dan zal de 21PK toch wel haalbaar moeten zijn.
Wel moet ik nog zeggen dat de lijn uit het grafiekje zeér strak was.


2m2uy9s.jpg



25iyqll.jpg



Nou een heel lulverhaal met PK's dit en dat maar hoe reed het nou?


Helemaaaál geweldig, gruwelijk veel wheelspin en een reactie vermogen die helemaal geweldig is!
Ik zal nog veel moeten testen met het wegkomen want het begint nu al echt een volwaardige sprintert te worden.


Even een klein overzicht van hoe het gegaan is vandaag:


-Malossi MHR Team:
1 run. 12,3 PK
2 run. 16,7 PK
3 run. 18,1 PK


-Polini Evo 1:
1 run. 15,3 PK
2 run. 20,1 PK
3. (waar ik naar toe wil) 21+ PK


Ook zal ik me volgend jaar februari bij Scooter-Power toevoegen in het team en rij ik naar alle race's met hun mee!:)


Ik heb ook nog een tot nu toe To Do List gemaakt:


-Velgen (Mee bezig kunnen bijna gespoten worden)
-Carterkap Spuiten
-Evo flens bewerken
-Nieuw achterspatbord
-Voorspatbord afmaken
-Alle binnenkappen klaarmaken en spuiten
-Alles zo licht mogelijk houden!:)
-Alles afwerken en borgen


Zo dit was hem weer voor vandaag!


Volgende Update zal zeer waarschijnlijk de velgen zijn!



Update 20-10-2012


Zo daar ben ik weer.
Gisteren mijn velgen terug gekregen van de spuiter, en ze zijn zéér strak geworden al zeg ik het zelf.
Ik ben uiteindelijk niet voor zwart gegaan omdat ik dit een veel te standaard kleur vindt.
De kleur die er nu op zit is Matellic Antraciet met een licht bronse pearl effect.


dzfgcl.jpg



4trj81.jpg



10gwyer.jpg



Daarna de bandjes omheen laten leggen + nieuwe ventielen.


prqfq.jpg



En nog 2 om het af te sluiten:


4vle0n.jpg



n21sic.jpg



Dat was het voor deze keer weer, ga nu weer van het weekend genieten!



Update 27-10-2012


Goedemiddag,


Lag ik lekker te slapen vanochtend, hoor ik de bel gaan van de voordeur.
Half verdoofd van gisteravond gelijk weer in slaap gevallen natuurlijk.:nosmile:
Maar gelukkig was mijn zusje er nog en had die heel gelukkig de voordeur maar even open gedaan voor de postbode.


Dus, maar wat had die postbode dan?


ycn49.jpg



Hmm, wat zou daar nou in zitten?:)


i3thdd.jpg



Juist! een Hebo Racing 2!
De pijp ziet er nog supergoed uit, en ik ben heel erg benieuwd naar wat deze doe op mijn Polini Evo!


Alsnog bedankt Estefano voor het snelle handelen!




Ook ben ik nog bezig met mijn remklauw.
Ik had namelijk nog een remklauw over waar ik niks mee deed, dus toen kreeg ik het gekke idee in mijn hoofd om deze dan maar eens mooi te gaan polijsten!:)


Eerst de hele remklauw maar in de verafbeit gezet vanwege de kleine hoekjes en dergelijke. helaas geen foto's van.


Hier de linkerhelft geschuurd en de rechterhelft zoals hij er uitzag na de verafbeit


2ytnzpd.jpg



Toen beide helften met de schuurmachine en dremel tot P1500 gedaan.
Eerst begonnen met het voorkantje van de klauw met de hand te gaan schuren, deze is nu tot P2500 met de hand gedaan, en da achter kant tot P1500 met de schuurmachine.


2ykfhie.jpg



Ik moet wel zeggen dat het echt een heel priegelwerk is zo'n remklauw polijsten!
Maarja al wil je wat moois hebben moet je er wat voor over hebben natuurlijk!

Ondertussen is mijn setup:

Polini Evo1 SP Tuned
HPI 2006
MHR team2006 / Hebo Racing 2
Keihin PWK 28mm met serie nr.
Polini draaibaar 28mm
VL13
Malossi overrange

Tot zover deze update, fijn weekend allemaal!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

6eq8e9.jpg

1fu8et.jpg


edit: je moet de link links onder pakken waarbij staat "IMG Code for Forums & Message Boards" en dan de IMG ff aan beide kanten in IR veranderen en dan doen ze het gewoon zoals je ziet....
 
Last edited by a moderator:
Hoop dat je ook wat aan het uiterlijk gaat doen :p Je ziet nu duidelijk dat je 'm zelf hebt gespoten. Succes!
 
idd, wat is er mis met doppler?

ik heb geen 85mm drijfstang nodig, dus waarom zou ik zo veel uitgeven voor een malossi krukas, als ik het met een doppler ook redt.

85mm drijfstang komt wel in me andere blok met polini evo 1*D.
 
Back
Top