Runner 180 tuning & voorvork

Steven#36

Twins Racing
Ik heb zo een even wat rond gesearched maar alle runner180 tuning topics hebben de eigenaardige eigenschap, om na wat verschillende menigen ineens in het niets te eindigen...
Bij deze wil ik dus weer eens een verse aan maken :)

Maar goed, ik heb vandaag een runner180 gekocht, 2t natuurlijk 8) die al voorzien is van een malossi cilinder en een 25 mm carb, bovendien heb ik er nog een uitstekende stdd cilinder bij, ruimte genoeg om wat te gaan exiprimenteren dacht ik zo...
Hij gaat dagelijks gebruikt worden dus hij moet gewoon betrouwbaar blijven...

Nou schijnen alleen die carters doorbreek neigingen te hebben? of is dit alleen bij de oude sd types? ik heb dus een nieuw type met schijf achter.

Is er ondertussen al een beetje bekend welke uitlaat het een beetje leuk doet op een (al dan niet bijgewerkte) mhr/stdd cilinder?
Houdt de stdd krukas dit?
Hoe houdt het carter zich bij evt tuning? (enkel bijwerken aan de spoelkanalen)

Meer dan de cilinder, carb en uitlaat (en evt die malossi koppeling en vario) ga ik overigens niet veranderen (dus ook stdd filter).


Dan nog even over de voovork, deze vertoont licht lekkage sporen (welke runnervork niet) dus nou kan ik er wel even nieuwe keeringen in zetten om hem weer fris te maken maar zijn er ook alternatieven voor de stdd vork? (niet de malossi, die is me te duur)

Heel verhaal, maar goed, misschien dat er weer mensen zijn met nieuwe tuning ervaringen op 180 gebied, ik ben benieuwd.

Steven
 
Advertisement - register to remove this

* standaard krukas houdt het nooit... die dingen zijn echt gaar.. als de lagers ook maar iets slijten loopt ie meteen in (meerdere ervaringen mee, zelfs met standaard -ongetunede- cilinder)
een malossi krukas is duur, maar zeker een aanrader

* ivm breken is vooral de SD oude versies...

* uitlaten: Polini evolution (rij ik zelf ook mee), PM 380°, Scorpion,...

* carter is veel aan te doen

* verder geen alternatieven (buiten de paioli en de malossi) voor runner 180
 
Zou een andere vario ook geen mooie prestatieverbetering geven op een 180cc? Beide malossi en polini hebben hier vario's voor dacht ik.
 
ik ga binnenkort een keertje zo'n multivar ophalen :)

Delta clutch geeft wel verschil, enkel de trekveertjes die er standaard inzitten kan je beter vervangen...

je kan ook eens op www.italjetdragster.com kijken
(dragster 180 = runner 180 blok)
 
Hmmm... die paioli-vork is eigenlijk zo'n beetje wat ik zocht, 350 euro wil ik er nog wel een keer voor neerleggen. Dank voor de tip, ik zal eens een beetje gaan rondkijken.

Inne, de paioli vork die jij bedoeld is dat (alla rs24) dezelfde als de f32s maar dan onder de naam paioli of is dat die vork die sprinter noemde?

Ik zag op de malossi-site ook nog een f36 voorvork maar gezien de mogelijkheden met die vork lijkt me dat deze nog wel eens duurder zou kunnen zijn dan de f32, iemand die dit weet?

Toch maar eens gaan nadenken over die malossi-as, in een ander topic werd ook een as van het merk nouva mazuchelli (of iets in de trand van deze lettercombinatie :? ) genoemd, is hier nog meer van bekend? verkrijgbaarheid ed...

Nog bedankt voor de replies :)
 
f36 is idd vetter, maar NOG minder verkrijgbaar... en als je een Paioli voorvork voorraad vind, let me know, ik wil er ook eentje :p

die mazzuchelli is bijna zelfde als standaard...
 
Inne, als ik een bak met die vorkjes vind krijg je het te horen ;)

Zijn er mensen die ervaring hebben met de postorder site www.scootercenter.de?
Ze hebben hier namelijk een breed scala aan auspuffjes en bovendien de malossi-as voor maar 280 euro (en misschien dat ze die vorkjes nog eens op voorraad krijgen....)
 
Tada hier ben ik :p

Scootercenter is gewoon de beste online shop in mijn ogen... Ik heb er ook wat spullen vandaan voor mijn tph125cc.

Had alles netjes besteld. Kreeg mooie bevestiging in pdf formaat en een dagje later nog eens een bevestiging dat het verzonden was.

Zat er een vario van een maat bij die wat rollers miste omdat de verpakking beschadigd was. Effe een mailtje gestuurd en niets meer van gehoord tot er opeens een klein weekje later een spiksplinternieuw setje polini rollers in de bus stak met een excuus briefje...

TOP service en TOP prijzen daar...
Verzendingskosten van 6€ zijn dus ook gewoon peanuts...

Vario + koppeling gaat volgens mij ECHT wel iets uitmaken op je setup. Ik rij nu met standaard overbrenging op mijn tph125cc en ik voel dat die het "geweld" al niet meer aan kan...
Ding loopt gewoonweg UIT de vario dus een andere is wel aan te raden als je wat gaat kietelen aan het blok...

Voor de rest ben ik van mening dat je gewoon wat moet doorsparen voor een malossi voorvork. Ik ben ook op zoek geweest naar die paoili dingen maar die zijn bijna niet te vinden... Je vering is gewoon een groot deel van je veiligheid/wegligging. Ik vind dat je daar ECHT niet op mag bezuinigen. Vandaar dat ik ook gewoon malossi f32s + rs24 heb. Dat is gewoon mijn mening. Je kan altijd op zoek naar alternatieven maar of die er ECHT zijn met dezelfde kwaliteit?
Dat trek ik eerlijk gezegd in twijfel...
 
Originally posted by Karoshi
Tada hier ben ik :p

Scootercenter is gewoon de beste online shop in mijn ogen... Ik heb er ook wat spullen vandaan voor mijn tph125cc.

Had alles netjes besteld. Kreeg mooie bevestiging in pdf formaat en een dagje later nog eens een bevestiging dat het verzonden was.

Zat er een vario van een maat bij die wat rollers miste omdat de verpakking beschadigd was. Effe een mailtje gestuurd en niets meer van gehoord tot er opeens een klein weekje later een spiksplinternieuw setje polini rollers in de bus stak met een excuus briefje...

TOP service en TOP prijzen daar...
Verzendingskosten van 6€ zijn dus ook gewoon peanuts...

Vario + koppeling gaat volgens mij ECHT wel iets uitmaken op je setup. Ik rij nu met standaard overbrenging op mijn tph125cc en ik voel dat die het "geweld" al niet meer aan kan...
Ding loopt gewoonweg UIT de vario dus een andere is wel aan te raden als je wat gaat kietelen aan het blok...

Voor de rest ben ik van mening dat je gewoon wat moet doorsparen voor een malossi voorvork. Ik ben ook op zoek geweest naar die paoili dingen maar die zijn bijna niet te vinden... Je vering is gewoon een groot deel van je veiligheid/wegligging. Ik vind dat je daar ECHT niet op mag bezuinigen. Vandaar dat ik ook gewoon malossi f32s + rs24 heb. Dat is gewoon mijn mening. Je kan altijd op zoek naar alternatieven maar of die er ECHT zijn met dezelfde kwaliteit?
Dat trek ik eerlijk gezegd in twijfel...


Wat betreft de wegligging, ben ik volledig met je eens. Dat is ook de reden waarom ik nu al (als eerste) op zoek ben naar een voorvork. De malossi f32s mogelijkheid hou ik nu ook open omdat die bij scootercenter "maar" 490 euro kost en je hier bovendien nog een oversize remschijfje bij krijgt.
En wat betreft kwaliteit, tsja, als je ziet dat de f32 op scootparts al 650 kost en ik dan (evt) een paioli (ook zeker niet het minste merk, ws is de f32 zelfs een paioli?) voor 350 kan krijgen, dan weet ik het wel...
Maar ik denk dat het nu toch de malossi gaat worden.
 
Wat een onzin zeg. De Malossi dempers zijn gewoon gruwelijk uit de markt geprijst. De kwaliteit weegt zeker niet op tegen de kosten van zo'n demper.

Persoonlijk zou ik gewoon een Paioli vork nemen. Mocht je de stugheid/demping niet bevallen kan je er altijd nog een setje WP/Technoflex springs inzetten. Voor het mooie kan je je binnenpoten nog laten annodiseren ook.
Het voordeel is dat je de dempers exact naar je eigen wensen aan kan passen. Ik weet zeker dat je dan een betere (voor jou) voorvork hebt dan zo'n aso duur Malossi ding.

PS. En JA ik ben normaal WEL Pro-Malossi. :)
 
Het is maar net hoe je het bekijkt, de paioli kost 350 en de malossi 490 (+oversize remschijf) voor het prijs verschil van 140 heb je dan een remschijfje er bij...
Als dan die paioli's niet te krijgen zijn dan dan vind ik dat nog niet zo'n onoverkomelijk verschil.
Op scootparts staat die f32s voor 650 en dat vind ik toch echt iets te veel...
 
Zijn er eigenlijk ook malossi krukas lagers voor de 180/125?

Ik heb namelijk alleen nog maar originele (of imitatie) gezien en als voor de 180 het zelfde geldt als voor de 50cc pia motoren (waar de krukas nog best sterk is maar de lagers eigenlijk bagger) dan heeft het niet zo veel zin om een malossi krukas te nemen en er vervolgens originele lagers in te zetten...

Inne, met wat voor lagers rijd jij?

Karoshi?

Andere mensen met al dan niet gekieteld pia 125/180 blok?
 
ik heb nog een vraagje ivm runner 180 , lijkt me nogal lullig om een nieuw topic te openen :!

wat is nou de beste filter voor dagelijks gebruik?

kart filter , buddy filter, power filter, of std ?

zoude de mensen die antwoorden er ook mss kunnen bij zetten wrom ? :)
 
Ik zag laatst bij Fred Motoren in Rotterdam dat ze een Malossi binnenrotor-onsteking verkochten voor 180..

Misschien wel een leuke optie als je je runner nooit overdag gebruikt :), of je moet je licht op je accu aansluiten..
 
Back
Top