Runner 180 tuning & voorvork

Wat lagers betreft, ik zou eens ergens gaan kijken waar ze bijvoorbeeld SKF lagers verkopen, die hebben vast wel de lagers die je nodig hebt, moet je wel ff maten weten enzo, of nog beter het serienummer. Lijkt me sterk dat ze bijvoorbeeld bij Malossi lagers maken, komen gewoon bij SKF ofzo vandaan, zelfde verhaal als de voorvork en achterveer/demper.
 
Mja ik lees hier wat verderop dat malossi vet overpriced dingen zijn (xander)...

Iedereen weet dat die dingen van paoili zijn maar dan mag er is iemand komen met een kratje van die dingen van paoili zelf. De achtervering (RS24) is nog redelijk te vinden maar de voorvork is gewoonweg niet of bijna niet te vinden.

Is ook niets van op vermeld bij de site van paoili en ik stel me zelfs de vraag of ze die dingen zelfs nog maken onder eigen naam...

Malossi betaal je een stuk de naam maar zeker ook de faam...
 
Originally posted by Speedyrules
ik heb nog een vraagje ivm runner 180 , lijkt me nogal lullig om een nieuw topic te openen :!

wat is nou de beste filter voor dagelijks gebruik?

kart filter , buddy filter, power filter, of std ?

zoude de mensen die antwoorden er ook mss kunnen bij zetten wrom ? :)


Heb ik ook al over na zitten denken, ik wil geen open filter ivm geluid en aanzuiging van allerlei rommel, ik wil mijn helmbak behouden (toch wel extreem handig...) Wat blijft er over:
Stdd filter...
Misschien dat de grote 50cc runnerfilters passen (zoieso na aanpassing wel denk ik). Dan overweeg ik nog om er zo een op te zetten (evt nog zo aanpassen dat hij wat meer lucht kan aanzuigen). Dit dan wel voor de looks en niet voor de prestaties (dûh)

Het kleine nieuwe model pia luchtfilter lijkt me geen optie omdat dat ding zelfs nadat ik werkelijk alle schotten er uit had gehaald me gewoon bijna tot wanhoop heeft gedreven bij het afstellen van een hebo ng tuned met yas r en een 21 mm carbje...
Het is wel gelukt uiteindelijk maar die dingen hebben werkelijk geen inhoud.


Ik zag laatst bij Fred Motoren in Rotterdam dat ze een Malossi binnenrotor-onsteking verkochten voor 180..

Voor 180 bestaat officieel niet volgens mij, ik heb de malossi-site gechecked maar daar staat hij niet op, het enige ontstekingsgerelateerde ding wat er stond was een PVM control-unit (oid, heb er niet echt naar gekeken)
Bovendien moet het nog een beetje relaxt rijden blijven :) (met licht bijv). Maja, ik ken mezelf, als het te krijgen is kan het best dat het er zo ineens op zit... :rolleyes:
 
Steven, eyes don't lie :)
Ze hadden hem echt daar, er stond ook bij: enigste in nederland of zoiets, maar ja.. dat neem je ook met een korreltje zout..

Weet niet wat het kost, zou je ze ff moeten bellen..
 
Nieuws op ItaljetDragster.com:

10/04/03 : PM Tuning have been busy as usual testing and developing new tuning products for all you go-faster freaks out there. So what we have here then is the Vortex / PM Tuning re-programmable CDI:
pm_ignition_box.jpg


So how does it differ to other CDI's? Well this box of tricks allows the user to switch between 10 different ignition maps ranging from mild to wild so the box will suit standard, tuned and kitted 125/180 Runners and Dragsters without the need to adjust the flywheel/stator - a true 'plug and play' system. An optional extra will be a dual handlebar mounted switch for ignition map selection on the fly, cool. A software package is also available for PC owners who want to tweak the ignition maps themselves.

PM Tuning have invested heavily in the programming software from Vortex in order to accurately set-up pre-defined dyno, road and track developed ignition maps in order to get the best out of any engine set-up.

The CDI system employs hi-tech microprocessors in a compact design smaller than a packet of fags. The system will also benefit owners using 'peaky pipes' e.g. Malossi (peak power at 9500rpm) as the stock system does not carry enough spark advance at high rpm. So for those of you who have had no luck gaining a power increase with other CDI's then this little gizmo could be the answer. The system will also be ideal for 1/4 mile sprint racers who will be able to enjoy the benefits of automatic ignition map change for electrifying standing starts.

If all goes well the unit should be available in 6-8 weeks, the exact price still to be confirmed but expect somewhere in the region of £250. Plans to develop the same kind of ignition units for other popular scooters are also underway for Vespa, Lambretta and four-stroke machines.


Het is ook mogelijk om die malossi rotors aan te passen aan de dikkere krukas van de 180.
 
*offtopic*

Het klopt inderdaad dat bij fred motoren een binnenrotor ligt voor 180cc runner , van malossi met epron , was zelfs al op het runner blok gemonteerd.

Ook lag het "besproken" getunede malossi blok er...

Er stond bij ; Voor meer info aan de bali , morgen ga ik er weer h een en dan zal ik het eens vragen ok?
 
Wat betreft het luchtfilter zou ik bij straatgebruik het standaard 180 filterhuis behouden maar voorzien van een ander filterelement (Adige, Malossi) en de inlaat vergroten.

Leuke uitlaten zijn verder nog de JollyMoto en de MHR pijp. Die laatste schijnt het hoogtoerigste te zijn.

Over lagers: ik denk dat standaard lagers wel voldoen, zeker bij zo'n laagtoerige 180. Desnoods zet je er SKF C3 lagers in, is het altijd goed.
 
Originally posted by Joël
Wat betreft het luchtfilter zou ik bij straatgebruik het standaard 180 filterhuis behouden maar voorzien van een ander filterelement (Adige, Malossi) en de inlaat vergroten.

Leuke uitlaten zijn verder nog de JollyMoto en de MHR pijp. Die laatste schijnt het hoogtoerigste te zijn.

Over lagers: ik denk dat standaard lagers wel voldoen, zeker bij zo'n laagtoerige 180. Desnoods zet je er SKF C3 lagers in, is het altijd goed.

thx :)
 
standaard lagers voldoen zeker niet in combi met standaard krukas..

en qua uitlaten... neem geen malossi voor straatgebruik.. die dingen scheuren snel
 
Originally posted by Razma
standaard lagers voldoen zeker niet in combi met standaard krukas..

Doel je op het probleem van het inslijten...?

In dat geval denk ik eerder dat de oorzaak bij de krukas ligt, en niet bij de lagers. (Passing te ruim)
 
Inne, Kees van Dijk heeft een DPR uitlaat met een Ninja demper voor runner180 liggen.. zien er echt heel mooi uit, zal eens informeren naar de prijs ervan.
 
Paioli voorvork versie is btw niet meer te verkrijgen... sinds de nwe runner uit is met andere voorvork zijn ze met die productie gestopt
 
Back
Top