Runner 180 - 210cc Fabrizi kit (eindelijk!)

JohnB said:
Een slag van 54,5mm voor de RS125
Een slag van 52,0mm voor de Runner 180

Idd de slag van de Runner is kleiner dus maakt dat geen donder uit. Alleen de boring verschilt iets , maar dat zal niet van dusdanig belang zijn dus moet je met de goede configuratie gewoon 13.000 rpm kunnen draaien

op de eerste pagina lees je dat de fabrizi as een slag van 59mm heeft :p
 
JohnB said:
Een slag van 54,5mm voor de RS125
Een slag van 52,0mm voor de Runner 180

Idd de slag van de Runner is kleiner dus maakt dat geen donder uit. Alleen de boring verschilt iets , maar dat zal niet van dusdanig belang zijn dus moet je met de goede configuratie gewoon 13.000 rpm kunnen draaien

deze fabrizi kit maakt gebruik van een krukas met langere slag, nl. van 57mm
 
omdat je met een slag van 57mm en 14000 toeren op een gem. zuigersnelheid komt van 26,6 m/s wat erg (te) hoog is. 13000 zou mischien net nog kunnen, maar ook dan is de zuigersnelheid hoog (24,7 m/s)
 
Hans F. said:
omdat je met een slag van 57mm en 14000 toeren op een gem. zuigersnelheid komt van 26,6 m/s wat erg (te) hoog is. 13000 zou mischien net nog kunnen, maar ook dan is de zuigersnelheid hoog (24,7 m/s)


Okee en nu een goede reden.
Reken eens de zuigersnelheid uit van een slag van 77,7mm bij 13.000 rpm.
Want dit wordt ook gehaald , welliswaar o p4t , maar dat heeft nix te maken met jou argument gehalve dat het je zuiher snelheid verhaal in de wind slaat.
 
ff over de rs 125: ik heb zo'n motorfiets hij draait zijn max vermogen weg @ 11&12K
niet meer dan dat.
is ook gewoon een 1 cilinder.

maar je moet niet vergeten dat een rs125cc niet echt met een vario rijd he!!
schakel en variomatic is niet echt gelijk.
 
JohnB said:
Okee en nu een goede reden.
Reken eens de zuigersnelheid uit van een slag van 77,7mm bij 13.000 rpm.
Want dit wordt ook gehaald , welliswaar o p4t , maar dat heeft nix te maken met jou argument gehalve dat het je zuiher snelheid verhaal in de wind slaat.


Als je met een langere slag dezelfde aantal rpm draait, gaat dit ten kostte van betrouwbaarheid en slijtage. De vraag is hoe ver je wilt gaan. Alles kan, alleen heb je de extra slijtage en minder betrouwbaarheid ervoor over? Daarnaast theoretisch continu veel toeren draait met vario... Verder heb je ook een hoge BMEP waarde en verhit je de boel ook flink... Itt tot bijvoorbeeld een kart, deze heeft een lagere bmep waarde...Met een lagere BMEP waarde wordt de boel minder heet en belast je het allemaal minder...
 
JohnB said:
Okee en nu een goede reden.
Reken eens de zuigersnelheid uit van een slag van 77,7mm bij 13.000 rpm.
Want dit wordt ook gehaald , welliswaar o p4t , maar dat heeft nix te maken met jou argument gehalve dat het je zuiher snelheid verhaal in de wind slaat.

De reden is dat de krachten op het drijfwerk dusdanig groot worden dat zo'n speelgoed-scooterblokje gewoon doormidden breekt.

Je kan een 125cc racer niet vergelijken met een dergelijk scooterblok, dat is alsof je een F1 wagen met een daewoo vergelijkt.
 
verder snap ik niet waarom er zo gezeikt wordt over toeren.
het gaat om de power. Met poulies en tandwielen en weet ik t allemaal wordt dat een leuke snelheid in een leuke tijd(optrekken).
Maar ja, dit zal wel rocket-science zijn voor de meesten. (not!!!)
 
Runner1987 said:
verder snap ik niet waarom er zo gezeikt wordt over toeren.
het gaat om de power. Met poulies en tandwielen en weet ik t allemaal wordt dat een leuke snelheid in een leuke tijd(optrekken).
Maar ja, dit zal wel rocket-science zijn voor de meesten. (not!!!)

Het gaat inderdaad om de power, maar een hoop mensen zijn nu eenmaal ook toerengeil op dit forum! 8)

Anders reden we wel op een 110cc viertakt ofzo...
 
Back
Top