RSC STREETROX // [5th] Tuned!

Status
Not open for further replies.

Wesley S.

DE EMHAER BOY!

doelloos2bi6.jpg


Introductie.
Hey,Ik ben wesley samson en ik woon in Rotterdam. Ik ben op 11-01-1990 geboren.
Nu even over de scooter: Dit is myn eerste scooter, dus ik dacht we doen het gelijk goed ik koop een heuze Yamaha Aerox (Na 2/3maaden zoeken.)

Thema.
Een speciale straat scooter die snel is en customkappen heeft, maar toch niet teveel tussen de normale scooter opvalt :)

Geschiedernis.
Zoals ik al vertelde is dit myn eerste scooter, ik heb vroeger af en toe wel eens aan een puch geknutslet van vrieden maar nog nooit zelf iets gedaan/gehad aan een scooter. Dus voor mij is het byna allemaal nieuw.




- Update 01 / 24 Juli 2006 -

Ik kocht myn aerox op 24 Juli 2006, ik ben daar voor helemaal met een gehuurd busje naar eindhoven gereden om daar zijn roxje optehalen. Waarom zover? Omdat ze buiten de grote steden echt veel goedkoper zijn (Scheelt echt veel kwa prijs) Het was een Yamaha Aerox - Ulimited een model uit 1999. De set-up was wel helemaal standaard maar wel onbegrenst. Leuke topsnelheid van 85km/u maar helaas een km-stand van + - 30.000km. (Bij de vorige eigenaar ging deze scooter om de 4/5 maanden naar de dealer voor onderhoud)

Zo kocht ik myn aerox:

cimg3387vp3.jpg


cimg3388pz9.jpg


cimg3390pj3.jpg


Het was een Yamaha Aerox - Ulimited een model uit 1999. De set-up was wel helemaal standaard maar wel onbegrenst. Leuke topsnelheid van 85km/u maar helaas een km-stand van + - 30.000km. (Bij de vorige eigenaar ging deze scooter om de 4/5 maanden naar de dealer voor onderhoud)

- Update 02 / 24 Juli 2006 -

Omdat ik al een tydje op scooter forum aan het kijken was, had ik ook een leuke kleur combinatie bedacht (niet echt orgineel): Rood / Wit.
Dus gelijk myn scooter gestript, en ook gelijk myn blok een beetje bekeken.. Zat ook vol met roest en weet ik veel wat:

cimg3459dp0.jpg


cimg3406ni5.jpg


Ik denk dat er een tydje geen update komt, omdat ik aan myn kappen ga werken. Eindresultaat zullen jullie snel zien.

- Update 03 / 7 Agustus 2006 -

Ik moest vandaag naar het CBR, voor myn certificaat. Ik ben in in geslaagd dus een klein feestje. Ook heb ik die dag myn kappen in de primer gezet:

cimg3453ln0.jpg


- Update 04 / 21 Agustus 2006 -

Vandaag myn kenteken plaat binnen gehad (eindelijk), en ook even langs een autozaak geweest voor wat spul tehalen:

- 4x Motip (41640) Rood Spuitbus
- 3x Motip (-) Wit
- 1x Castrol TTS
- 1x Koelvloeistof

Ook heb ik alvast een voor proefje van mijn kappen:

cimg3454ez0.jpg


Nog een nieuwe helm van oma gehad:

cimg3456bq3.jpg


- Update 05 / 28 Agustus 2006 -

Ik heb 2 weken geleden een: Eurobegrenzer aan gevraagd waar ik nog steeds niks van heb gehoord... Dus even afwachten maar.
Vandaag ben ik even gaan gochelen met de kappen, en dan zeg je ABRA KADABRA! POEF! En dan krijg je zoiets:

cimg3490te0.jpg


cimg3489oy1.jpg


cimg3492pt2.jpg


- Update 06 / 31 Agustus 2006 -

Het noodlot sloeg toe!
Ik heb wel 1,5 dagen op me mooie gespoten aerox gereden en toen sloeg het noodlot toe. ONGELUK! Ik ga niet helemaal type hoe of wat want daar heb ik geen zin in. Maar het kwam er op neer dat ik 20km/u reed op een rotonde en iemand raakte me voorwiel en toen een glijder en toen is die FL*KKER door gereden.

Ik had gelukkig niks, maar dit is de schade die de scooter heeft opgelopen:
- Kap schade (Gescheurde en Geschaafde kappen)
- Uitlaat verbogen + Gekrast
- Achterremschijf loopt aan.
- Stuur staat een beetje vaag. Maar de voorvork is nog 100% Recht!

cimg3504aw1.jpg


cimg3506kj4.jpg


Dusja, toen kon ik 2 dingen doen. Of weer helemaal opnieuw spuiten of gewoon zo rond blijven rijden. Ik heb voor het 2e gekozen.
Toen die zelfde dag nog even langs hama-parts gegaan wat nieuwe spullentjes gehaald:

cimg3510iz7.jpg


- Standaard 49cc Cilinder + Zuiger(LC)
- Dellorto 12mm Carb.
- Pakketje met Sproeiers
- Polini Pakkingset
- Malossi Drukveer (Wit)
- Malossi Luchtfilter
- Rollentjes (2 setjes)
- Trekveertjes
- Update 06 / 2 September 2006 -

Tydje geleden raakte ik in contact met mensen van een scooter forum, en ik werd moderator van het Persosysteem van: www.scooter-power.nl wat ik echt vet vind. Ook raakte ik in contact met hein (@ forum PLAYBOYROX)
Ik wou iets speciaals voor myn scooter en ik hoorde dat hy goed kon polyesteren en toen kwamen we op dit idee. (Kap is nog in beunstatus)

img013hw9.jpg
img016ji6.jpg
img014lv0.jpg


- Update 07 / 26 September 2006 -

Toen eindelijk na 3 weken kwam het mooiste pakketje, de HV DESIGN ACHTERKAP (Het duurde zolang, omdat volgens Hein de achterkap nog niet 100% perfect was.)

cimg3733ru0.jpg


cimg3734od4.jpg


cimg3735ej7.jpg


cimg3737hk9.jpg


cimg3738jw5.jpg


cimg3739on9.jpg


Echt mooi werk heb je gelevert, Hein (@Forum PLAYBOYROX)
Dusja, ik me kap uit pakken. Gelijk er op gezet.. Past het niet dus moet eerst even wat dingen wegslijpen dus. Maar is heb wel geluk want me moeder gaat vanavond naar de spuiter toe (Oom) en die neemt het dus gelijk mee.

- Update 08 / 29 September 2006 -

cimg3751bp3.jpg

In deze kleuren word heel myn aerox gespoten. Maar de kleur lijkt op de foto mooi maar in het echt is niet niet echt super. Omdat me oom vergeten is de primer teschuren.. Oja, de lak is trouwens industrielak waarmee containers worden gespoten dus wat was ook een tegenvaller.

Byna in staat om myn scooter teverkopen

1 Scooter rijd niet soms niet eens harder dan 25km/u, en soms niet harder dan 55km/u. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar dat zie ik dit weekend wel. (ik denk de afstelling)
2 Myn Yasuni R Black Edition, zou vandaag by Hama Parts klaar zijn. De begrenzers werden er uit gehaald en hy werd winter klaar gemaakt. Kom ik daar, zijn ze er nog niet aan begonnen (alleen begrenzers eruit gehaald) dus ik wou hem meenemen, zegt me ma dat hy ook winterklaar moet wezen dus moet nog een week wachten
3 Piaggio NRG Achterspartbord zou ook vandaag binnenkomen.. ook nog niks van gezien..
4 Myn kappen zijn ******* lelijk gespoten, ik heb er gewoon spijt van
5 Stukke verf laten soms gewoon los. Ja wat wil je met industrielak...
6 Ook had ik byna SR DD Velgen voor een leuk prijs, helemaal zwart zonder banden. Haak die gast op het laatste moment af.
7 Achterkap werkt ook niet mee, want die lichten passen niet dus moet ik even aanpassen.

- Update 09 / 3 Oktober 2006 -

Omdat me achterkap niet in 1x paste moesten we even wat aan myn frame veranderen. Hier wat foto's:
cimg3760rm6.jpg


De lichten en de aansluitshizzle:
cimg3762dw5.jpg


Hier de mooie kabelboom van de achterlichten:
cimg3775fs5.jpg


Zoiets moet het dus uit eindelijk gaan worden:
cimg3776sf7.jpg


Oja, nog een klein voor proefje van me gehele scooter:
cimg3773ym5.jpg


Voor de rest ga ik proberen mij achterkap er vanavond op te krijgen, maar dat gaat natuur ook niet helemaal soepel. Dus lang leven de DREMEL!

- Update 10 / 25 Oktober 2006 -

Ik had op een avond niks te doen dus ik dacht, laat ik me rox maar is afstellen. Dus niet. Ik wou me rollentjes vervangen, van 4.6gram naar 5.5gram. Maar ik kreeg dat "dekseltje" er niet af van me vario. (Zie foto's)

cimg3790bd3.jpg


cimg3791dg0.jpg

Waar me vinger zit, verder dan dat kreeg ik hem niet

Dus toen kreeg ik de goude tip (dacht ik):
Als je iets warm maakt gaat het uitzetten, dus iemand kwam met een gasbrander warm maken. Maar ik dacht zelf een stukje rijden totdat het warm word. Dus zo gezegd zo gedaan: Rij ik rond de 25km/u maak ik al 8.000 toeren... (Als hy stationair loopt hoor je: TIK TIK TIK TIK TIK TIK en dan fcking snel..)

Dus zyn we er achter gekomen dat:
- Krukas Versleten is na: 33.465km
- Krukas nu onbruikbaar is voor vario

cimg3795hv0.jpg


Dat sneedje wat je daar ziet is gekomen door me Halfpoulie (koelribshizzle)
Zoals je ziet, geen tandjes meer:

cimg3798sb9.jpg


Dus ik ga een aantal nieuwe dingen kopen na 11-Januari-2007, want dan is myn verjaardag en dan ook nog het salaris van de december maand, dus dat word weer met geld gooien.

- Update 11 / 25 December 2006 -

Merry christmas iedereen. :00000786:. Maar goed dit is de laatste update van het jaar en de kerst man is weer geweest en die heeft leuke spullentjes meegenomen.

Chrome / Zwarte handvatten voor me rox
cimg3857tg8.jpg

ECHT Titanium Ringsleutelset
cimg3858fh4.jpg

ECHT Titanium Schroevendraaier set (ik heb al 3 schroevendraaiers gebroken, dus daarom titanium)
cimg3860uy7.jpg

T-Mobile USB/PDA Manager (Voor myn telefoon)
cimg3864jt3.jpg


- Update 11 / 27 December 2006 -

Okey, de kerst is weer voorbij. helaas. :00000786: Maar goed ik heb vanavond even een bestelling gedaan bij SP Racing van SP-Parts.nl.

Ik heb het volgende besteld:

bestellingspin5.jpg


Deze verwacht ik zo snel mogelijk binnen, maar ik ga er van uit dat TNT minder werkt. Dus ik denk zo rond het nieuwe jaar zien jullie weer een update van mij.
Ook heb ik eindelijk iemand gevonden die myn AEROX Velgen wilt kopen, het is helemaal iemand uit zweden... Maar hy komt in Januari naar nederland op vakantie dus kan hy gelijk myn velgen meenemen. (en betalen haha)

srddvelgenly9.jpg
achtervelg1wu0.jpg

Van die standaard velgen wil ik dat gaan maken.

- Update 12 / 04 December 2007 -

Iedreen een Gelukkig Nieuwjaar en de Beste wensen ! :473:

Deze week heb ik niet veel gedaan, alleen samen met [RSC] Steven me blok helemaal kaal gemaakt en de krukas er tussen uitgehaald (Wat een k*t werk is dat zeg, met al die beveiligingen)

cimg3911sc8.jpg


cimg3904hx0.jpg


cimg3905ui9.jpg


cimg3907qa9.jpg


De aerox staat er nu heel zielig bij:
cimg3919yx4.jpg


Ook nog wat leuks in me werkbank gemaakt:
cimg3910yh2.jpg


Vanmiddag zag ik dat DRT Dave, zijn zippert verkocht en ik was al helemaal weg van die carterkap en dat achterspardbord. Dus gelijk dave aangesproken en een leuke deal gemaakt. Dus zometeen even het geld overmaken en dan doet hy ze morgen ochtend op de post. (Deze worden uiteraard overgespoten in de kleur zwart)

Dit heb ik gekocht van hem, en verwacht ik snel binnen:

Carterkap + Achterspardbord.
drtdavezippertia3.jpg


Carterkap.
drtdavezippert3dj3.jpg


Achterspartbord.
drtdavezippert2bd8.jpg


De volgende keer probeer ik alles binnen tehebben van Cilinder tot Naaldlager, dus dat zal wel na 11januari zijn. Want dan heb ik me verjaardag gevierd.
Oja, ik zoek nog iemand die een Stickervel kan maken voor me... Ik heb al wat leuke plannen maar nu nog niemand die het kan afdrukken / bijwerken voor me.

Tot de volgende update! pz

- Update 13 / 08 Januari 2007 -

Vandaag niet echt een boeiende update, heb alleen me beunhok samen met me pa helemaal aangepast.. Ik ben van een klein stukje werkbank (waar kook spullen staan voor me ma, door met olie en kruiden tekoken) naar een grotere plaats gegaan.
Hier de foto's:

cimg3917nr2.jpg


cimg3918qb2.jpg


hehe, ook komt er nog een plaat tegen de muur waar ik me gereedschap aan kan hangen.. Ook hoop ik morgen 2 pakketjes binnen tekrijgen:

- Bestelling SP-Parts
- Pakketje van DRT Dave.

Dus hopelijk tot morgen, of anders deze week.

pz, wesley

- Update 14 / 09 Januari 2007 -

JOEHOEE! Eindelijk zijn me pakketjes binnen, en is me scooter byna rijklaar.
Ook nog met [RSC] Ahwin me sportstuur er op geprobeert tezetten, maar zat echt veel tegen.. en ik moest werken dus dat doen we wel een andere keer ofzo =P. Alleen nog 2 dingen kopen ;). Hier zijn de foto's van de bestellingen:

Alles bij elkaar 01
cimg3936zi2.jpg


Alles bij elkaar 02
cimg3937cr8.jpg


HEBO Verstelbare Race Koppeling
cimg3927eg6.jpg


Dellorto 19mm Carburateur
cimg3929cs4.jpg


Malossi Multivar 2000
cimg3930oj8.jpg


Malossi X-Belt Kevlar V-Snaar
cimg3931zk3.jpg


TNT Sportstuur + TNT Pen (Alu)
cimg3925gf6.jpg


YSS 330mm Schokbreker
cimg3940gx2.jpg


TP Carterkap "Turbo Cooler" HARD GEPOLIJST!
cimg3938eo5.jpg


Custom DRT Achterwielspatbord
cimg3933hr1.jpg


Echte brute shit man! (Alles wat blauw is word zwart gespoten, dus wees maar niet gerust xD...) Dus nu even me verjaardag afwachten (11-Jan) hoeveel doekoe's ik binnen haal en dan de laatste 2 dingen kopen en dan gaat het geheel (blok+parts) naar iemand toe... Later hier meer over.

(Is zeg maar, nog een geheimpje.. Alleen een paar mensen weten waar het heen gaat xD.. Afspraak en alles al gemaakt met die gasten.

pz, wesley


- Update 15 / 10 Januari 2007 -

Vandaag een kleine update. Heb samen met [RSC] Ashwin me sportstuur afgemaakt.. Zat echt veel tegen, dolgedraaide schroefjes en weet ik veel wat. Maar nu heb ik inplaats van "heel" gas, dat ding terug gezet (kregen hem niet verder) en nu lijk het wel op kwart gas (als ik hem helemaal omdraai xD) Op de foto's lijkt het scheeft, maar omdat me scooter zelf scheef staat op de hout blokjes.

Haha, scooter zit helemaal onder het stof omdat hy al gewoon +- 3maanden stilstaat in de schuur. xD

Hier de foto's:

cimg3944wv3.jpg


cimg3943fo7.jpg


cimg3947yr3.jpg


Dusja, nu wachten op me "Geheimpje" en me krukas. Maar ik word morgen 17 Jaar! Maar ik vier het zaterdag, dus dan even geld innen =P en dan lekker die 2 dingen halen.
Dus hopelijk genoeg geld, of een leuke krukas van me ouders ofzo. =D. We zullen het zien!

Tot de volgende update. pz


- Update 16 / 11 Januari 2007 -

Vandaag ben ik JARIG! Eindelijk 17 jaar gehaald, dus misschien rond de zomervakantie voor me Autotheorie =D. Maar goed, ik werd dus al om 7uur 's ochtends wakker gemaakt omdat me ouders weer zonodig moesten zingen xD. Dusja, geen visite vandaag alleen wat cadeautjes van me ouders.

Ik heb hier niet om gevraagd, had geld gevraag. Maar ben hier zeker ook blij mee, omdat me pa niet al zijn gereedschap mee kon nemen... Dus ik denk dat em ouders dachten, dan kopen we maar gereedschap en gelijk van Titanium oid.

Hier de foto's:

Alles nog helemaal ingepakt (Gemaakt toen ik nog sliep...)
cimg3957ht5.jpg


Alles bij elkaar 01
cimg3974dl7.jpg


Alles bij elkaar 02
cimg3973mh0.jpg


Tafelformaat workmate (Echt blij hier mee!)
cimg3969hu0.jpg


Ratelset (Titanium oid.)
cimg3971ld7.jpg


Muhaha, is weer eens wat anders dan een ipod of een ps2. Maar zaterdag vier ik me verjaardag en dan komen er vrienden, kennisen en familie. Dus na die tyd ga ik even die 2 laaste dingen bestellen en dan gaat me blok + parts naar die "gasten" toe en dan komt er weer een leuke update.

Ik verkoop me Aerox DD Velgen voor €65 (excl). (Banden en Schijven)

Tot dan. pz


- Update 17 / 15 Januari 2007 -

Afgelopen Zaterdag me verjaardag gevierd, was helemaal de "kwijt weg" xD.
We hadden in totaal 8 Kratten heineken, en er zijn nog maar 2 flesjes over.. =P Maar goed, nu naar het scooter gedeeldte:

Ik vond ik nog 2 foto's om (volgens mij) het leuke verscheel te laten zien xD

12mm Dellorto vs. 19mm Dellorto
cimg3941ef0.jpg


Standaard 280mm vs. YSS 330mm
cimg3995wd6.jpg


Maar goed wat geld binnen gehaald en gelijk wat dingen bestelt (die ik deze week al lekker binnen verwacht):

bestellingspparts2fu4.jpg


Haha, jullie willen nu zeker mijn verhaal weten over die cilinder =P.
Het begon allemaal zo:

Omdat ik al zoveel problemen met me scooter heb gehad, dacht ik nu doe ik het goed ik koop 70cc. Dus toen was myn oog gevalen op de DR RPM Tuned. Maar die was er alleen in P10 en ik wou P12. Dusja, die viel af.. Dus toen later kwam ik in contact met [5th]Nick, beetje praatje gemaakt enzo.

Dus toen zei hy dat de DR70 er alleen maar in P10 is en niet in P12. Dus daar was ook weer een oplossing: Stage6 Naaldlager :). Maar toen zei hy, neem je die std. versie of die van RPM. Ik zei gewoon: nou dan neem ik de std. wel. En toen gebeurde het: [5th]Nick zei: Laat hem tunen door [5th]? Ik geef je de msn van [5th]Bullet wel en praat daar maar mee verder. :d Ik helemaal blij natuurlijk.

Dusja toen met [5th]Bullet gepraat en gediscusseert en toen zijn me tot dit gekomen:
- Stage2 Tuned: Meer koppel en vermogen, met het minste slijtage.
- Blok in elkaar zetten.

Dus 1 van deze weken ga ik naar Almere en dan gebeurt alles daarzo, en dan is de volgende update met een rijdend monster 8)

Deze helm krijg ik van me ouders als ik een goed rapport heb (wou hem al een tydje):

HEBO Cross Helm - CrazX 2
ildv2.jpg


Tot de volgende keer. pz


- Update 18 / 25 Januari 2007 -

YESSRR! =D Pakketje is binnen en me set-up is helemaal compleet nu! Alleen moet ik even wachten op me krukas want die was blijkbaar niet meer in voorraad.. Maar dat maakt niet zoveel uit heb nu wel alles in huis =D.

Ook me SR DD Velgen binnen gekregen van Mikkel (@ Forum), maar wat is dat k*t zeg om die dingen te schuren om te polijsten xD. Maarja, dat hoor het allemaal bij he...

Hier de foto's:

De doos xD
cimg40019us.jpg


Daar zat dit in.. (Groeps foto)
cimg40030tr.jpg


Cilinder DR70 (P10)
cimg40109ul.jpg


Myn nieuwe Yasuni R - Kevlar Edition
cimg40131hb.jpg


Stage6 Naaldlager + SKF C4 Lagers
cimg40129lo.jpg


Malossi Koelvinnen
cimg40117tk.jpg


Heel me set-up (Behalve me krukas)
cimg40142xv.jpg


En natuurijk me SR DD Velgen
cimg40003gn.jpg


=D. Maargoed, de SR velgen zijn nu byna kleurloos want ik heb heel de middag met [RSC]Ashwin lopen beunen om die lak er af tekrijgen met afbijt. Maar omdat ik alleen de randjes ga polijsten hebben we die eerst geschuurd en we zijn aangekomen tot korrel 120.. Dus nog een hele weg tegaan..

Maarja, wat zou een scooter zijn zonder problemen? Ik maak dus heel blij die doos open van me Cilinder.. Zie ik op eens dat die 1 van die 2 ringens die om je zuiger heen moeten is gebroken.. Dus dat is echt kut.. Weet niet of ik die ook ergens los kan kopen, of dat ik gewoon met 1 z'n ring kan rijden..

1 van de 2 ringenstjes gebroken!
cimg40201li.jpg


Tjaa, shit happends xD. Maar ik ga binnenkort even [5th]Bullet bellen waneer ik kan langs komen en ik hoop dat de volgende update zal zijn als me scooter rijd =D.

Dus tot dan,

pz, Wesley


- Update 19 / 3 & 4 Februari 2007 -

Okey, het is niet echt een grote update. Maar ik wil jullie graag op de hoogte houde wat ik nou allemaal uitspook. =P

Oke zaterdag 3 feb. zijn we niet uitgegaan ofzo. Maar zijn we bij [RSC]Aswhin even een avond gaan schuren. Omdat hy zijn nieuwe sprintframe had gekocht, en moest nog veel geschuurd worden dachten we gaan daar lekker heen..

Hier wat foto's met uitleg:

[RSC]Ashwin's beta sprintframpie
cimg4054en8.jpg


[RSC]Arie die hem even mooi maakt
cimg4059zl7.jpg


[RSC]Ashwin, helemaal blij met zijn GEPIMPDE Carterkap
cimg4061wb0.jpg


Weer terug naar mijn project, 4 Feb. :

Ik heb zaterdag middag de ringentjes gekregen van Davy (vanderheagenrox), die zijn voor me SR DD voorvelg. (Want die past niet in 1x)
Ook wou ik even kijken hoe alles nou stond, dus even samen met me pa blok en velgen er onder gegooid. Ook even me orginele teller aangepast en op me stuur gezet. Deze is tijdelijk en alleen voor het inrijden... ZIET ER NIET UIT! zal je wel denken xD Ook even wat foto's geschoten:


cimg4069yu4.jpg


cimg4070pq8.jpg


cimg4064fa1.jpg


Ook heb ik 2 sticker gehad van Go-Fast, die ik graag op me scooter wou hebben. Maar hoe zal ik het plakken? Graag jullie mening hier over:

Optie 1
cimg4073zr7.jpg


Optie 2
cimg4074zk8.jpg


Okey, nu even het verhaal over [5th]. Dat is heel simpel.. Alles word opgestuurd omdat me krukas nog niet binnen is, die verwacht ik deze week. Dus de volgende update is met een rijdende scooters en met wat foto's van [5th]

laterrr


- Update 20 / 8 Februari 2007 -

YES! eindelijk me krukas binnen! :D Geen Power1 (duurde allemaal telang) maar een Doppler For Race. Maarja ook weer een kleine tegenslag... Me Stage6 naaldlager paste niet in me Doppler krukas dus ben ik even naar Hama-Parts gegaan en daar even een P12 Piaggio zuiger gehaald en nu past alles wel =D.

Vanavond/Morgen even alles op de post doen naar [5th], en dan kan ik het waarschijnlijk zondag middag al ophalen. Dus dan kan ik op me gemak even me scooter inelkaar zetten en rijdend maken !

Hier de foto's

Doppler For Race Krukas (P12)
cimg4121sv1.jpg


Foto van me set-up (1)
cimg4122sn4.jpg


Foto van me set-up (2)
cimg4124zv6.jpg


Ook ben ik gisteren met [RSC]Ashwin en [RSC]Arie even bezig geweest met me velgen. Omdat ik gewoon blaren kreeg op me duim van het schuren even een B&K Mouse aangeschaft en het werkt echt perfect !

Ook konden we gisteren al 1 velg polijsten en gelijk al in de primer zetten.
Hier de foto's:

B&K Mouse
cimg4099zy9.jpg


SR Velg (Randjes gepolijst alleen zie je de "bling" nog niet zo goed)
cimg4112uh9.jpg


Ja, dat was het weer :) Dus ik hoop zondag me shizzle op te kunnen halen en dan zondag lekker gaan bouwen!

Dus tot dan, laterr



- Update 21 / 12 Februari 2007 -

Daar ben ik weer xD. Ik heb dit weekend niet echt veel gedaan alleen wat dingen gepolijst. Me voorvelg en me waterpompdeksel, achtervelg is even k*t want die spaken steken tever uit dus kom er niet goed bij. Dus moet ik dat met de hand doen..

Hier wat foto's:

TP Carterkap en Waterpompdeksel
cimg4154bz2.jpg


SR DD Voorvelg
cimg4159tc4.jpg


De gepolijste dingen
cimg4160xa7.jpg


Bling Bling xD Alleen een beetje oppoetsen..
cimg4128fl5.jpg


Ook heb ik me spullen naar [5th] gestuurd, en omdat het een beetje laat aankwam (zaterdag) kon ik het de volgende dag niet ophalen. Dus heb ik een afspraak gemaakt voor Zondag 18 Februari =D.

Ook heb ik me custom achterspatbord (ex. DRT Dave) verkocht omdat het niet helemaal wou passen en omdat het niet echt bij de rest van me scooter paste..

Dus volgende update zal rond 18 Februari zijn =).

Laterr!


- Preview voor de Grote Update :d -

De rest komt deze week...

cimg4219fv6.jpg



- Update 22 / 24 Februari 2007 -

Vandaag dus niet de GROTE UPDATE, maar juist weer een teleurstelling..

Ik heb dus de afgelopen week (vakantie) veel uren met me scoot door gebracht, omdat alles helemaal start klaar temaken. Hier en daar wat aangepast en ook me blok helemaal netjes gemaakt en even een begin afstelling gemaakt met sproeiers etc. Dus alles zat op zijn plaats en alles was 100% klaar.

Totdat me koelvloeistof lekte en ook dat ik hem niet kon starten omdat er geen benzine kwam. Nu weten we waarom, omdat we de vacuum waren vergeten (ik heb namelijk geen aansluiting op me carb) dus dat was weer een tegenvaller.
Maar vandaag was het ergste, ik kwam van me werk en ik zou samen met [RSC]Steven mijn scooter vanavond rijdend krijgen. Dus toen kwam steven er opeens achter dat: HEEL ME BLOK ZIT VOL MET KOELVLOEISTOF =(. Dus ik ga morgen met me pa even beunen dat blok er onder vandaan knallen en dan helemaal schoonspuiten met WD40..

Ook de afgelopen tyd wat dingentjes gekocht, en hier wat foto's van de beundagen:

Ben overgestap op wat grotere foto's :)

De zielige lege doosjes haha
cimg4256bj6.jpg


Het opgebouwde blok
cimg4228os7.jpg


Waterpompdeksel + [5th] muhaha.
cimg4234vn2.jpg


Me TP Carterdeksel
cimg4233bo8.jpg


Aerox @ Beunmodus (1)
cimg4250zk1.jpg


Aerox @ Beunmodus (2)
cimg4249sy0.jpg


Beunhaas opvulbuisje voor me SR Velgen
cimg4252yj1.jpg


Gilera ICE Achterspatbord (+ Mina. ombouwkit)
cimg4257dh9.jpg


Dus ik kijk wel weer waneer er weer een update komt, want ik verkoop liever deze rox dan dat ik er nog mee verder ga.. Maargoed, tot de volgende keer. ltr.


- Update 23 / 04 Maart 2007 -

Daar ben ik weer =D. Er is weer veel gebeurd maar ik maak nu even een samenvatting van de afgelopen week / weken. (Jullie konden dat ook al eerder lezen in me project/reactie page...

Ik had me blok terug gekregen van [5th] Bullet, helemaal getuned en in elkaar. Dus ik dacht ga lekker even alles er onder hangen en dan lekker rijden... Maar nee hoor, we kregen hem niet aan de praat. De reden was dat heel me blok vol zat met Koelvloeistof, dus dat betekende dat het blok er weer onderuit moest en helemaal worden schoon gemaakt... Dus zo gezegt zo gedaan, en dan haal je je membraam eruit en dan zie je dat heel je blok ook nog eens onderzit met vloeibare pakking..

cimg4259gs4.jpg


cimg4260ml3.jpg


Dus dat was wel weer een tegenslag... Maar toen zei [5th]Wouter opeens op msn tegen mij: Zullen we je blok helemaal opnieuw opbouwen (met allemaal verse bouwtjes/lagers/imbussen enzo) en dan kan ik je ook gelijk leren hoe je een krukas moet plaatsen etc. Dus dat sloeg ik dus niet af =D

Dus toen gingen we oppat met het blokje
cimg4283rq9.jpg


Dus vandaag met me ouders naar weesp gereden hun mij daar afgezet en toen beunen maar. Alles ging echt vlotjes, en ik wist echt niet dat een krukas plaatsen zo makkelijk was =P haha. Want [5th]Wouter hielp me echt goed met alles, hy leerde me de kneepjes van het vak =P en hoe ik het beste dit en dat kon doen. Dus voor mij een geslaagde dag!

Hier de foto's van het verse blokje:

cimg4292ye8.jpg


cimg4293bv2.jpg


Ook nog wat filmpjes van [5th]Wouter zijn sprintaerox, dat ding is echt een beest met ze Malossi MHR. Toen reed hy ook byna nog 2 oudjes aan, en die gingen er gelijk maar weer vandoor. Want die vonden het helemaal niks. xD

Filmpje word nog geupload deze week...

Morgen dus me blok onder me scoot hangen (vandaag geen zin meer in) en dan kijken of het beestje wilt starten..

ltr, wesley


- Update 24 / 01 April 2007 -

Kijk en geniet:

cimg4354mw7.jpg


cimg4355qf5.jpg


cimg4356nn2.jpg


cimg4357ft9.jpg


cimg4358iy3.jpg


cimg4361sa6.jpg


cimg4362on2.jpg


Het was eindelijk lekker weer en de scooter stond in elkaar, dus dacht ik: Laat ik maar wat foto's maken. Dus die hebben jullie gezien =D

Dus eindelijk rijd me scooter lekker, nog niet helemaal perfect (geen volgas, want dan zakt hij in) maar voor de rest goed. Ook eet ik tegenwoordig bougie's want ik heb er nou al 3 laten dood gaan xD.

Ook heb ik nu even een Eurobegrenzer + Parelgestraalde waterpomp deksel van Vissa (@ Forum) over genomen. Dus binnen kort ook even een leuk plaatsje zoeken voor de begrenzer.

Ook wou ik vandaag een filmpje schieten, maar ja je raad het al. Is de batterij van de camera leeg omdat die heel de tyd in me zak heeft aangestaan denk ik zo. Dus binnenkort ben ik klaar met inrijden en dan kan ik tenminste ook even een goed en leuk filmpje maken om te laten zien hoe die een autowheely trek. muhaha.

Dus tot dan, ltr.


- Update 25 / 06 April 2007 -

Auto-wheely geen probleem! :D haha.
Oke nu even van het begin:

Na het broodje te hebben gegeten was het beuntijd dus gelijk naar de carb gekeken en bleek dat er bij het membraam geen pakking zat dus dat even gehaald bij A&A Spijkenisse en ook even een nieuwe bougie. Dus na een aantal uur beuenen deed me scooter nog steeds raar (Dus zonder chock gas geven en dan zakt hij weg) Dus dachten we aan het gesprek met Flow (@ Forum) en die zei:

" Hoezo pak je de vacuum nipple van je 12mm niet en beun je die in je spruitstuk, dan heb je ook een soort van vacuum pompje "

Zo gezegd zo gedaan, en me scooter reed opeens ! (Nog niet perfect dat komt morgen wel ;)) Maar was een geslaagd dagje en hier 3 pics:

Vissa (Remco) aan het beunhazen
cimg4375rp1.jpg


W&R Tjoening (haha)
cimg4376ps9.jpg


Hier gemonteerd op de scoot
cimg4377dv6.jpg


Dus morgen samen met 2 gasten van [RSC] me scoot afstellen en [RSC]Steven even helpen met zijn 70cc er opgooien en dan misschien wel een filmpje. (Wat ik nu al 3x heb beloofd :X :p)

laattuur!



- Update 26 / 10 April 2007 -

Jep jep, de filmpjes zijn aanwezig =D!
Sorry voor de slechte kwaliteit maar het is met me telefoon genomen (1,3megapixels) dus het beeld is niet echt goed. Maar dan hebben jullie ongeveer een idee hoe het er aan toe gaat.

[RSC]Wesley @ Rox (1)
Klik hier.

[RSC]Wesley @ Rox (2)
Klik hier.

[RSC]Ashwin @ Rox (wou het ook even proberen)
Klik hier.

Ook word het nieuws voor me scooter steeds beter, want dat vacuum werkte niet echt lang goed want het werd gewoon weer slap en alles dus kwam er valse lucht. Dus kon in een Dellorto Racing 21mm van een maat lenen met een Vacuum aansluiting erop en het reed opeens als een trein, alleen jammer dat ik om de 2 dagen moet tanken. haha.

Ook wou ik even kijken wat ik er uit kon halen dus ging ik even naast een autorijden en daar kwam een mooie snelheid uitrollen van 116km/h xD. Ook zien jullie op het filmpje geen Auto-wheelys omdat me koppeling teerg slipt in het begin (terwijl ik alle 3 de trekveertjes van de HEBO-Koppeling heb getest)

Dellorto Racing 21mm + Powerfilter
cimg4399tb9.jpg


Eurobegrenzer @ Z-Kap
cimg4400lq2.jpg



Tot de volgende keer !


- Update 27 / 20 April 2007 -

Weer tijd voor een kleine update. Zoals jullie misschien al wisten heb ik mijn HV DESIGN Achterkap verkocht, de meeste mensen vonden me heel erg dom. Maar daar trek ik me weinig van aan, omdat ik deze kap een beetje zat begon te worden en wat anders trok me meer aan. Het volgende voor in de plaats gekomen: BCD STYL!, zo word de rest van me scoot ook. Dus dat word het nieuwe thema.

Hier wat foto's:

Nieuw subframe dat word omgelast.
cimg4402jb8.jpg


Mijn 2e waterpompdeksel overgespoten.
cimg4403uw9.jpg


BCD Achterkappen + BCD Monoseat
cimg4406vv3.jpg


BCD Underseat
cimg4404pw9.jpg


Weet nog niet echt wat voor ontwerp ik ga maken van me achterkap, maar het word geen std ding. Dat kan ik je al wer vertellen, maar wat het word zien jullie vanzelf wel. De kleur van de kappen word is ook al bekend.
Metallic Zwart met Rode + Chrome/Gepolijste details (denk dan aan remklauwen coaten etc.) Dus het blijft gewoon weer lekker zwart omdat ik dat gewoon het mooiste bij de rox vind staan. Ook komen er BCD Design Stickers op om het geheel wat meer BCD telaten lijken.

Nu het minder leuke nieuws (voor mij dan). We kunnen waarschijnlijk niet naar Meppel gaan, omdat we geen vervoer hebben. En om nou met openbaar vervoer tegaan vanaf Rotterdam zien we ook niet echt zitten. Dus hopelijk kennen we nog iemand vinden die 3 mensen met zich kan meenemen.

ltrs !

u]- Update 28 / 27 April 2007 -[/u]

Weer even tijd voor een updatetje.
We zijn met 3 RSC Leden naar Meppel geweest en het was echt geweldig ! Veel mensen gemeet en ook veel snelle scoots, ik ben nu helemaal overgehaald om een sprinter te gaan bouwen. Dus jullie kunnen binnenkort een ander topic verwachten waar jullie mijn sprinter kunnen volgen.

Veel aan de rox heb ik niet gedaan, omdat afgelopen week me CDI er was uit geknalt en moest helemaal lopen naar huis. Dus had er niet meer zo veel zin in..
Maar gisteren gingen we er aan verder en toen is dit er uit komen rollen:

cimg4474tz9.jpg


cimg4473vb7.jpg


cimg4475xn5.jpg


Het ziet er misschien wel erg beun uit, maar het was de eerste keer polyesteren en moet nog netjes worden afgewerkt. Hoezo we dit hebben gemaakt ? Omdat ik het niet echt fijn vind als ik aan €100 aan me stuur heb hangen en je zet je scoot gewoon overal neer zoals bij school of in de stad.
Ik heb het nog nergens gezien alleen bij Ruben's sprintrox, dus ik ben er zeker wel blij mee dat haast niemand het heeft. De meeste mensen vinden het er niet uit zien maar ik vind het echt strak.

Ook blokkeerde gisten me achterwiel, en toen ik aan me remschijf ging voelen zat die helemaal los en toen hebben we die achtervelg eraf gehaald en toen zagen we het volgende (Zie foto's). Dat is dus niet zo goed, maar het schijnt gelukkig niet zo erg tezijn, en kan gewoon met deze carters door rijden.

cimg4476jq0.jpg


cimg4477zv7.jpg


Volgende update zal iets met de achterkap zijn en met de definitieve kleur, want het word toch wel wat anders als zwart, hehe.

oii !


- Update 29 / 7 Mei 2007 -

Niet echt een grote update, maar wel even wat informatie.
De kappen zijn allemaal geschuurd, maar dan wel op een hele speciale manier. Jullie weten dat me scooter met de verkeerde lak is gespoten, en als het warm werd dan ging het los laten en dan kan je het er zo als een sticker aftrekken. Dus wat doe je dan ? Juist je doet het volgende:

cimg4485pj4.jpg


cimg4488st3.jpg


cimg4489zu9.jp


Ook heb ik nog 2 nieuwe dingentjes aangeschaft:

Killswitch (Zelfs nog aangesloten ook)
cimg4494wp0.jpg


Speedfight 2 Koelvloeistof Reservoir (Als iemand een dop heeft liggen zou ik die graag willen kopen)
cimg4490bg6.jpg


Voor de rest niet echt veel aan de scooter gedaan, alleen hier en daar wat afgesteld en hij rijd nu echt lekker. Alleen het nadeel is dat hij alleen goed rijd zonder lucht/powerfilter.. Dus ik denk als ik 2 maten kleinere sproeier er in doe en dan luchtschroef maximaal dat ik dan wel met een powerfilter kan rijden. Maar dat zien we vanzelf wel.

De kappen zullen ook na me examen worden gespoten, want ik vind nu me school iets belangrijker dan me scooter. De kleur hou ik nog even voor me zelf, maar als je goed leest in me projectpage ken je er wel achter komen welke kleur het word.

Ook heb ik weer wat moois aangeschaft! Het heuze EX-XSH ZIP 98 FRAME van Plantje @ Forum. Dus die binnenkort ophalen en dan zien jullie vanzelf wel een nieuwe project page van mij

zippert2es7.jpg


Latteerss !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this


Hier even mijn plannen voor 2007/2008:

Motorisch

Cilinder: DR70 [5th] Tuned (P10)
Krukas: Doppler For Race (P12)
Uitlaat: Yasuni R Kevlar Edition
Vario: Malossi Multivar 2000
Koppeling: HEBO "Verstelbaar" (107mm)
V-Snaar: Malossi X-Belt
Carburateur: Dellorto 21mm Racing
Wig/Spruitstuk: TJ Tuning
Powerfilter: Stage6 Double Layer (Black)

Naaldlager: Malossi MHR
Zuiger: Polini EVO (Piaggio)
Krukas Lagers: SKF C4


Optisch

Stuur: TNT STREET (Alu)
Stuurpen: TNT Pen (Alu)
Handvaten: Progrip (Zwart/Rood)
Remhendels: Scooter Deluxe - Chroom
Rempotdeksels: Stage 6 - SSP Chroom
Kickstarter: Stage 6 - SSP Chroom
Kickstartdeksel: Top Preformance -Gepolijst-
Waterpompdeksel: Zwart / Gepolijst
Waterpompje: Stage 6 - SSP Chroom
Achterveer: YSS - 330mm
Slothuis: Chroom
Frameplaat: Chroom
Treeplanken: Aluminium -Gepolijst-
Tankdop: Chroom
Ventieldopjes: Metramorfosis - Zilver
Verlichting: TNT - Zwart
Zijstandaard: TNT - Chroom
Achterspartbord: Kiesler (Met gepolijst klepje)
Voorspatbord: BCD Design
Achterkappen: BCD Design
Monoseat: BCD Design

Electra

Snelheidsmeter: Fietsenteller
Benzinemeter: Stage 6
Tempratuurmeter: Stage 6
Boxen: Sony / Pioneer / etc.
Versterker: Sony / Pioneer / etc.
Neon: Blacklight / Rood

Overige
Velgen: SR DD Velgen
Costum Achterkap: Custom BCD Achterkap
Stickers: BCD Design / Custom Made


Polijsten
Velgen (Randjes)
Waterpompdeksel
Carterkap
Aluminium Treeplank
Rempotten

Gecoat
SR DD Velgen (Zwart)
Omgelast XSH Subframe (Zwart)

Zoiets word het eind resultaat:

zowordmeaeroxwl2.jpg


Mensen die ik nog wil bedanken voor hun hulp en de spullen:

[RSC] Members
[5th] Tuning
Scooter-Power & SP-Parts
PAPA-TUNING Hulp Service :D

En die rest van de mensen waarvan ik spullen heb gekocht of mij hebben geholpen.


 
Last edited:
Myn aller eerste scooter, dus ben echt blij dat ik hier een plaats verdien :D
Dank je wel voor de reacties. :D

@ Vasco: Beetje teblij :?
 
Myn aller eerste scooter, dus ben echt blij dat ik hier een plaats verdien :D
Dank je wel voor de reacties. :D

@ Vasco: Beetje teblij :?


Ik zei niet te blij. Maar het 'geheimpje' en 'gasten'. Zeg gewoon dat die door hun getuned wordt en klaar. Maar van de rest ziet het erg netjes uit hoor, succes nog verder.
 
@ SSR Erwin: Dankje, ik hoop het ook :)
@ Da-vid: Hahah, dat kan best maar het stond wel op de doos :p
@ Vasco: Ohw, maar kijk als iedereen denkt dat je weer 49cc gaat rijden. Dan is dat leuk om hun een beetje te f*cken ;)
 
@ VST: Hehe, sorry man. ;)
@ Antonrox: Tuurlijk is deze straatscooter leuk :p hahah (Bedankt ;))
@ SPeed*BasZ: Ja man, wat dingen wel. (Meeste haal ik van i-net.) Je kent tim met die zippert zeker ook wel?
 
@ Viper Power: Muhaah, we zien het wel ;)
@ Flow: ;), ik ga niet weer discusseren haha. Ik hou lekker me noob DR'tje :p (Word toch gekieteld door Bullet, dus zal wel goed komen)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top