R/C auto's

Status
Not open for further replies.
Er is een WOT filmpje ergens online, daar kun je zien hoe je de RC moet starten + perfect afstellen :) PM "mol" anders eens, die heeft het filmpje vast nog wel..

En hoe zit et trouwens met "Het Stoffeltje"?
Al een tijdje niet hier online geweest..
 
hehe maarjah klere ding wil gewoon niet starten Gloeiplug wordt netjes heet enzo maar als behalve dan starten en volgens mij komt het door die carbonnen uitlaat ofzo maar heb al van alles geprobeerd
 
Omdat die fucking veel benzine naar binnenzuigt want dat ding kan je ook nog afstellen van binnen.VOrige keer toen ik hem starte kwam er echt een lading benzine uit van heb ik jou daar :p je zag een heel spoor van 4 meter en toen starte die ook al heel moeilijk
 
Nou net nog een keer geprobeerd te starten maar ding wil niet eens proberen aan te slaan heb alles al afgesteld snap er geen jood meer van ook al een nieuwe gloeiplug in gedaan,Denk dat het maar tijd wordt om het in de sloot te gooien :) of jullie moeten hem willen kopen
 
piaggotuning said:
Nou net nog een keer geprobeerd te starten maar ding wil niet eens proberen aan te slaan heb alles al afgesteld snap er geen jood meer van ook al een nieuwe gloeiplug in gedaan,Denk dat het maar tijd wordt om het in de sloot te gooien :) of jullie moeten hem willen kopen


1: zet de gasschuif volledig open
2: draai de hoofdsproeier dicht
3: blaas op de benzineslang en draai de sproeier open tot je (relatief)makkelijk de lucht door kunt blazen
(zal +- 3 slagen zijn)
4: dan de gasschuif bijna dicht 1mm open zegmaar en weer op slangentje blazen en de naald geheel indraaien en weer uit volgens punt 3

5 benzineslang op de tank
6 gasschuif 1,5mm open
7 brandstof doorpompen
8 gloeien (een gloeiplug die waarvan de spiraal zwart is (zonder starter) is stuk (hij kan dan nog wel gloeien)
9 starten

doet hij het dan nog niet:

als je ff het slangentje van de uitlaat naar de carb loshaalt

en hem dan helemaal droog maakt vanbinnen (ff starten zonder plug erin)

dan gasschuif op +-2mm open (evt dmv gastrim)


als hij even kort aanslaat:

gasschuif iets open trimmen

suc6

(dit MOET werken)
 
Daniël. said:
En hoe zit et trouwens met "Het Stoffeltje"?
Al een tijdje niet hier online geweest..


leeft niet meer :'(


nee, hij heeft het vast te druk met andere zaken maar als hij weer eens online komt zal ik ff melden dat jullie hem missen *D
 
Hij is idd erg weinig online laatste tijd :), maare hij zal het druk hebben met school en z'n vriendin denk ik zo.


edit: Laatste Activiteit: Gisteren 23:58
Offline
 
hehehe, ben populair merk ik al ;)
Lees het topic nog elke keer als er weer een nieuwe update is. Er stond alleen de laatste tijd niet zoveel boeiends in :p

Heb wel paar newsfacts voor jullie. Ik heb weer een nieuwe auto erbij gekocht. Dit keer een Tamiya TB-02. Je zal wel denken, alweer?! MAar ik heb op dit moment maar 3 auto's. Mijn Ta-04 TRF ( voor indoor wedstrijden) Mijn stadium truck, voor t loze bashen over de straat enzo }) en dus nu die TB-02 voor de outdoor wedstrijden van tamiya die er in maart weer aan gaan komen ;). Ik kon nu goedkoop een TB02 regelen dus dat heb ik maar gedaan :)
even een fotootje van toen ie uit elkaar lag:
PHTO0164.jpg

Keb nog geen foto van hoe ie in elkaar zit ;) Zal t van de week even doen.

T is overigens een as aangedreven auto. Voordeel: trekt super hard, heeft veel mechanische grip. Nadeel: topsnelheid stuk lager, grip soms iets Te veel ;)
 
nou heb net me motor uitelkaar gehaald want hij lekt bij het vliegwiel en bij me trekstarter zat vol benzine.Wtf moet ik nu doen heb alles al schoongemaakt en ziet er allemaal goed uit is pas een motortje waar 6 tankjes mee gelopen heb ofzo.Er zit wel een beetje speling bij het vliegwiel maar dat hoor volgens mij zo
 
Key laat maar zitten ga er morgen met een heftruck over heen rijden breekt godverdomme de krukas weer af nou flikker dat ding gelijk de vuilnisbak in

en anders te koop voor 100 euro
 
piaggotuning said:
Nou net nog een keer geprobeerd te starten maar ding wil niet eens proberen aan te slaan heb alles al afgesteld snap er geen jood meer van ook al een nieuwe gloeiplug in gedaan,Denk dat het maar tijd wordt om het in de sloot te gooien :) of jullie moeten hem willen kopen

Als je hem in de sloot gooit dat spring ik er achterna :p. Wil je hem tegen mijn elec auto ruilen?..... Maar moet ook maar niet want dan is mijn elec auto toch wat meer waard nog :p.
 
Nou aangezien ik het toch eigelijk niet wegkan doen vanwege de hoop lol die ik er mee gehad hem.Ga ik nu flink sparen om hem goed op te knappen.Komt een compleet andere motor in en wil veel dingen voor aluminium gaan halen.Hopelijk breek er dan niks af:p
 
Tjah daar ben ik nu helaas wel achtergekomen jah.maarjah het is niet anders.Ben vanplan het langzaam weer op te bouwen met een hpi 2,5 cc motortje en wat aluparts voor de wielophangingen en wat lagertjes erin zetten.
 
klein tipje van mijn kant : schop dat ding nu voor een leuk prijsje de deur uit en koop lekker een Hpi rs4 of een mugen msx... Werkt allemaal net even wat beter en is net wat sterker ;)

Overigens vandaag de eerste race van t jaar gereden. Was goed wennen. Had beetje gripprobleem: ene moment teveel, andere moment te weinig grip. Dit wist ik na 2 heats te verminderen, maar t wilde nog niet helemaal. Uiteindelijk ben ik de vierde heat overgestapt op andere banden. Was een hele verbetering. Mijn gemiddelde rondtijd ging meteen met een seconde naar beneden. Wel prettig opzich ;)
Moet nu alleen nog net iets rustiger leren rijden, dan crash ik wat minder en dan kan ik daarna het tempo weer opbouwen, waardoor dus uiteindelijk mijn rondetijden sneller kunnen worden.. Nou genoeg plannen dus ;)

Over 2 weken eindelijk maar eens die TB-02 goed aan de tand voelen, want ik kon vandaag niet testen door de race sessies :(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top