R/C auto's

Status
Not open for further replies.
piaggotuning said:
Tjah daar ben ik nu helaas wel achtergekomen jah.maarjah het is niet anders.Ben vanplan het langzaam weer op te bouwen met een hpi 2,5 cc motortje en wat aluparts voor de wielophangingen en wat lagertjes erin zetten.


die alu parts kun je beter kunststof laten , kunststof breekt nml bij een aanrijding

alu verbuigt en verbuigt ook bijvoorbeeld de onderplaat

dus zorg er altijd voor dat je de veiligheid van kunststof behoud IIG voorin de wagen!!
 
hehe tt o1 is een goede auto heb hem zelf ook gehad tijdje geleden.Reed toen met een 13 turns motor erin alleen moet je dan wel veel dingen van alu hebbben want bij een stnd aandrijfas red ie het niet meer dan gaat ie namelijk klapperen door de snelheid.Opzich zou ik hem zo weer nemen maar ben juist mee gstopt vanwege die klote accus altijd opladen enzo
 
De TT01 is zeker wel een goede auto. Is redelijk snel te krijgen. En er zijn ook best wat winsten mee gehaald op clubniveau. Opzich dus best een leuke auto.. Beetje plastic misschien, maar dat is voor op straat wel mooi.. Lekker goedkoop in onderhoud ;)
 
piaggotuning said:
hehe tt o1 is een goede auto heb hem zelf ook gehad tijdje geleden.Reed toen met een 13 turns motor erin alleen moet je dan wel veel dingen van alu hebbben want bij een stnd aandrijfas red ie het niet meer dan gaat ie namelijk klapperen door de snelheid.Opzich zou ik hem zo weer nemen maar ben juist mee gstopt vanwege die klote accus altijd opladen enzo

IDD!!! Vandara want hij klappert nu al! Ik heb er dus een peak racing motor in gezet en de aandrijvijng gaat zo snel dat ie klapt tegen de randen. Echt vaag gewoon. Maar als ik nu wat aluminium spul er in pleur heb ik dus ene goeie auto?

En hoe kun je mee doen aan races etc. Hoe kun je in die wereld terecht komen?
 
Je kan gewoon het beste een keer naar een club gaan in de buurt. Ik weet niet waar je precies woont? T enige nadeel is dat het zomerseizoen net is afgelopen. Dus zal je naar een binnenbaan moeten uitwijken. Voordeel is dan wel dat je lekker droog zit, en je net even wat beter mee kan komen met de rest, omdat de banen vaak wat kleiner zijn. Je hebt dus niet zoveel snelheid etc nodig ;)

Een paar binnenbanen zijn:

HMAC (hoorn)
Midden-nederland (ofzoiets) (Ede)
hundiro ( lage zwaluwe, geen idee waar dat is)
AMCC ( alkmaar)
Rc-speedworld ( mini circuitje, leer je wel goed sturen, Heemskerk)

Ik rijd overigens zelf bij de HMAC in hoorn, vind het een redelijk goede club. Krijgt aardig wat hulp als je beginner bent, leggen ook mooie banen neer. Goede plaats voor de courreurs ( staat op een tribune, zo een 3 meter boven de baan)
 
Jah als je van die klapperede as af wilt bij die tto1 moet je zn aluminium as halen moest ik ook doen want je kon er gewoon niet meer mee rijden :p
 
Zo erg is het gelukkig nog niet maar ik denk dat ik er wel snelheid van verlies.

Ik woon zelf in Drachten, Friesland. Zal wel es ff wat rondzien. Eerst men scooter maar klaar dan denk ik maar es wat geld in men autotje steken.
 
Xander said:
Vandaag pilonnetjes gescoord. Zondag weer even scheuren op het strand. :)

Zal ook is wat pilonnetjes aanschaffen voor me on-road wagentje:)...
Constant heen en weer rijden in de straat begint zwaar te vervelen...
 
Idd, wat ik altijd doe is heen crossen, dikke spin maken en dan weer terug rijden, dan weer een spin en zo een beetje door. Maar dat begint te vervelen en men banden vinden het denk ik ook niet zo leuk. Vind driften wel geweldig :) Kon men auto dat maar goed
 
Raggen gaat idd vervelend. Een beetje gecontroleerd om punten heen rijden is een stuk leuker. De pilonnetjes waren bij een speelgoedzaak 6e voor 6 van die dingen van 20cm hoog ofzo. Nou prima. Inlaaien en wegwezen.
 
Liever raggen en springen, dat vind ik persoonlijk nog het leukste..
Alleen staat ie alweer een tijdje stil en dat zal momenteel ook eerst nog wel zo blijven..
 
Mijne staat ook ff stil... kutweer... kan nergens rijden. Weg is altijd nat en ligt allemaal rommel van bomen enzo...
 
ik ben laatst nog in een hoosbui wezen rijden

GEWELDIG GAAF!!

alleen achteraf veel schoonmaakwerk
en van te voren alles waterdicht maken met vaseline of vloeibare siliconenpakking en balonnetjes

mvg

frank
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top