Ik heb malossi nokkenas.Heb je ook een Malossi nokkenas? Die is aan te raden bij een 80cc 4T 2v zip..
Qua sproeier en rollen zit je +/- wel goed.
Probeer inderdaad ook een andere baan van je Malossi Torque Driver.
Ik denk persoonlijk als je een andere nokkenas haalt dat je dan goed zit.
Ah kijk eens aan, dat heb je er niet bij verteld...Probeer inderdaad ook een andere baan van je Malossi Torque Driver.
14/39 vertanding past gewoon, is eigenlijk voor de 2 takt zip maar past ook perfect op de 4 takt zip, heb uiteraard wel eerst zitten rekenen, malossi secundaire vertanding geeft 13% RF vermindering en primaire vertanding een 27% RF vermindering.14/39 vertanding in een zip?Hoe?Gelageerd vertandsdeksel is nergens voor nodig.Koop een Top performance cdi.Std snaar of malossi want je kan beter dan malossi snaar monteren dan heb je een compleet overrange setje.Naja die multivar wat jullie monteren is eigenlijk een aangepast std vario.Je kan ook die nieuwste mulitvar mhr uitvoering dan met 22 mm bus proberen maar zonder die paarse drukveer dan.Is je snaar nog nieuw?Hij moet dan nog ingereden.Cilinder goed ingereden?
Dat is een 2tak 70cc, andere koek dan een 4tak 80cchij kan nog harder
Ik ben bang dat je met deze primaire vertanding, 14/39 een gearing hebt dat het blok qua kracht niet aan kan.Beste, ik heb een volledig malossi 80cc 4t 2v zip gebouwd. Inclusief malossi 14/39 vertanding met vertandingdeksel van malossi. Optrek is opzich wel goed maar hij zwakt af in toeren wanneer ik 75 kmph nader, heuvel af trekt die al door naar de 85 en kan deze snelheid ook blijven rijden.
Ik rij nu met multivar 7 gram rollen en witte drukveer, en een torquedriver. Sproeier 84
Hoe kan ik zorgen dat die meer toeren gaat maken op hogere snelheden?
Ik zat te denken aan of lichtere rollen of een zwaardere drukveer (malossi groen +60% ipv malossi wit +30%) of misschien een andere torque driver baan.
Of anders gezegd: je voortandwiel is te groot, en grotere achtertandwielen zijn niet te koop.Ik ben bang dat je met deze primaire vertanding, 14/39 een gearing hebt dat het blok qua kracht niet aan kan.
En dat is een vervelend nadeel van het Malossi vertandingsdeksel: de gewone standaard primaire gebeuren van 13/46 past er eenvoudigweg niet in. De 46 tanden zijn dan teveel qua omtrek. En met de standaard secundaire vertanding van 13/49 zou je eigenlijk naar 12/48 of 11/47 moeten gaan om makkelijker in de hoge toeren te komen/blijven, maar die overbrengingen zijn er niet...
Of anders gezegd: je voortandwiel is te groot, en kleinere achtertandwielen zijn niet te koop.
(Bij een Vespa blok is het misschien wel mogelijk . Tandwiel overbrengingen zijn anders omdat de wielen een andere diameter hebben dan de Zip)
En ja, dat ie 85 blijft rijden na de afdaling, kan ik eigenlijk niet geloven. Of heb je er clipon's op gezet?
Ik vermoed dat 75 km top al erg goed is..
Wanneer je teruggaat naar de standaard primaire verhouding van 13/46, dan kun je met je secundaire verhouding nog twee stappen verder komen: 14/48 en 15/47. Standaard is secundair 13/49. Met een 80 cc maakt ie dan veel toeren bij 65, en met 15/47 wat minder. Daar rij ik het liefst mee.
Succes!
Ik heb het probleem van de afzakkende toeren opgelost. Door de andere torque driver baan te nemen. Ik heb nu van de 30 tot 75 kmph constante toeren. Alleen gaat die nog niet harder dan 75 kmph, maar dat is denk ik ook even een beetje afstellen.Of anders gezegd: je voortandwiel is te groot, en grotere achtertandwielen zijn niet te koop.
Ik heb het probleem van de afzakkende toeren opgelost. Door de andere torque driver baan te nemen. Ik heb nu van de 30 tot 75 kmph constante toeren. Alleen gaat die nog niet harder dan 75 kmph, maar dat is denk ik ook even een beetje afstellen.
zou naar de 6-6.5gram rollen gaan, 7 is gewoon te zwaar voor de torque driver, als dat nog niet goed is zou je wellicht sproeier 86 kunnen proberen, de torque driver is de baan met de stip het beste voor jou setup.Beste, ik heb een volledig malossi 80cc 4t 2v zip gebouwd. Inclusief malossi 14/39 vertanding met vertandingdeksel van malossi. Optrek is opzich wel goed maar hij zwakt af in toeren wanneer ik 75 kmph nader, heuvel af trekt die al door naar de 85 en kan deze snelheid ook blijven rijden.
Ik rij nu met multivar 7 gram rollen en witte drukveer, en een torquedriver. Sproeier 84
Hoe kan ik zorgen dat die meer toeren gaat maken op hogere snelheden?
Ik zat te denken aan of lichtere rollen of een zwaardere drukveer (malossi groen +60% ipv malossi wit +30%) of misschien een andere torque driver baan.
Groene drukveer is veel te sterk voor 80cc 4t, zou eerder een witte of gele proberen, in combinatie met 6,5 gram rollen.Ik heb vandaag 85 kmph gereden op een lang recht stuk, heb de standaard cdi doorgezaagd en gereden met groene drukveer en 7,2 gram rollen. Morgen komt ducati cdi binnen en dan ga ik 6,5 gram rollen mengen met 7,2 om 6,85 gram te krijgen.
Ik ga zometeen even een witte monteren met 6,5 gram malossi rollen, merkte ook dat die met sproeier 84 meer power had dan met 86.Groene drukveer is veel te sterk voor 80cc 4t, zou eerder een witte of gele proberen, in combinatie met 6,5 gram rollen.
Top dan moet je de sproeier idd 84 latenIk ga zometeen even een witte monteren met 6,5 gram malossi rollen, merkte ook dat die met sproeier 84 meer power had dan met 86.
Ik heb vandaag de 90 kmph gps aangetikt, met de witte drukveer met 6,5 gram rollen. Binnenkort ga ik een 20mm carburateur monteren en ik heb nu ook een 4 kleppen kop liggen die ik ergens deze winter ga monteren.Top dan moet je de sproeier idd 84 laten
Top, klinkt goed. Proficiat met het resultaat.Ik heb vandaag de 90 kmph gps aangetikt, met de witte drukveer met 6,5 gram rollen. Binnenkort ga ik een 20mm carburateur monteren en ik heb nu ook een 4 kleppen kop liggen die ik ergens deze winter ga monteren.
Ik heb de 4v gemonteerd, hoefde alleen de kop te plaatsen en een ander spuitstuk en dat is het.Ik kwam dit topic vandaag tegen, nu vraag ik me af.
Heb je de 4v kop al gemonteerd en zo ja wat voor aanpassingen moet je maken hiervoor?