Piaggio zip 80cc 4v 2017

Willem130637

New Member
Beste lezer,

Ik heb een Piaggio zip 80cc 4 klepper uit 2017.

Nu heb ik t volgende probleem:

Ik reed naar een vriend toe niks aan de hand tot op het moment dat ik weg wou gaan wou de scooter niet meer starten.

De scooter had wel al enige tijd last van uitvallen maar niet dat hij helemaal niet meer wou starten.

Nu heb ik het volgende vervangen en nagekeken:
Kabelboom vervangen

Nieuwe Cabrateur 2V

Nieuwe ontsteking

Nieuwe benzine kraan

Hij krijgt benzine

De scooter heeft ook vonk

De kleppen zijn gesteld

compressie gemeten en die is goed genoeg nog om te moeten starten.

Iemand die een antwoord hier op heeft ?
 
Advertisement - register to remove this

compressie gemeten en "voldoende" om te kunnen starten..
hoeveel is voldoende (waarom niet de waarde?)
dat uitvallen wat hij eerst had, waarbij was dat? spontaan bij volgas of bij het stoplicht terwijl hij nog niet warm was of juist na lang stuk voluit?
hoe (goed/hard) reed hij op het laatst nog?
 
Mag wat kosten als je dat allemaal op de gok gaat vervangen
Denk dat de carb goed schoonmaken in combinatie met een vers luchtfiltertje en een nieuw bougietje ook al een hoop kunnen verschillen. En wat tank je 95 of 98?
 
Mag wat kosten als je dat allemaal op de gok gaat vervangen
Denk dat de carb goed schoonmaken in combinatie met een vers luchtfiltertje en een nieuw bougietje ook al een hoop kunnen verschillen. En wat tank je 95 of 98?
Cabrateur is schoongemaakt, luchtfilterelement zit een nieuwe in en ook een nieuwe bougie
Ik tank altijd 98
Post automatically merged:

compressie gemeten en "voldoende" om te kunnen starten..
hoeveel is voldoende (waarom niet de waarde?)
dat uitvallen wat hij eerst had, waarbij was dat? spontaan bij volgas of bij het stoplicht terwijl hij nog niet warm was of juist na lang stuk voluit?
hoe (goed/hard) reed hij op het laatst nog?
Het was niet te zeggen wanneer dit was dit was op de meeste aparte momenten.

Het maakte niet uit of die warm of koud was ook zomaar soms tijdens het rijden of voor het stoplicht.

Op het laatste reed hij buiten t uitvallen nog goed wat betreft de topsnelheid (80) en het op trekken
Post automatically merged:

valse lucht? Zuigerveren goed? Hoe heb je compressie gemeten?
Door middel van het demonteren van de bougie, dan de compressie meter aan te sluiten en proberen te starten en de gashendel volledig gebruiken.
 
Heb je de oorspronkelijke ECU er nog op zitten, of zit er eentje op die op de 2v zat tot zegmaar 2018?
En wat voor nieuwe ontsteking zit erop? Heb je een oud vliegwiel van de 4v gebruikt?
De oude pickup, lichtgroen, past goed bij de oorspronkelijke ECU.
Maar het is de vraag of die ook werkt bij een 2v CDI
Het zou kunnen dat de afstand tussen de pick-up en het vliegwiel af en toe goed is, en dan weer niet.
 
Heb je de oorspronkelijke ECU er nog op zitten, of zit er eentje op die op de 2v zat tot zegmaar 2018?
En wat voor nieuwe ontsteking zit erop? Heb je een oud vliegwiel van de 4v gebruikt?
De oude pickup, lichtgroen, past goed bij de oorspronkelijke ECU.
Maar het is de vraag of die ook werkt bij een 2v CDI
Het zou kunnen dat de afstand tussen de pick-up en het vliegwiel af en toe goed is, en dan weer niet.
Dit was van origine een 2v blok wat nu aangepast is naar 4v is de cilinderkop, spruitstuk, luchtfilterslang en luchtfilter.

Er zit dus ook nog een 2v ontsteking en 2v kabelboom op
 
Ok,
Dan is het wat eenvoudiger allemaal, geen echte afstemmingsproblemen.
Ik zoek het eerder in de elektriek dan in de benzine toevoer of compressie.
Vanwege dat plots uitvallen en onvoorspelbare niet starten.
- wanneer ie niet wil starten kijk dan meteen eens of ie vonkt of niet
- er is een groene draad die van de stekker op de CDI naar het contactslot gaat. Wanneer deze draad met de massa verbonden wordt gaat de ontsteking stoppen. Maakt deze draad ergens een sluiting met het frame, en soms weer niet?
- probeer eens een andere cdi
- bougiekabel in orde? geen stroomlekken?

Succes ermee, soms is het gewoon een poosje ploeteren..
 
Ok,
Dan is het wat eenvoudiger allemaal, geen echte afstemmingsproblemen.
Ik zoek het eerder in de elektriek dan in de benzine toevoer of compressie.
Vanwege dat plots uitvallen en onvoorspelbare niet starten.
- wanneer ie niet wil starten kijk dan meteen eens of ie vonkt of niet
- er is een groene draad die van de stekker op de CDI naar het contactslot gaat. Wanneer deze draad met de massa verbonden wordt gaat de ontsteking stoppen. Maakt deze draad ergens een sluiting met het frame, en soms weer niet?
- probeer eens een andere cdi
- bougiekabel in orde? geen stroomlekken?

Succes ermee, soms is het gewoon een poosje ploeteren..
Post automatically merged:

Ok,
Dan is het wat eenvoudiger allemaal, geen echte afstemmingsproblemen.
Ik zoek het eerder in de elektriek dan in de benzine toevoer of compressie.
Vanwege dat plots uitvallen en onvoorspelbare niet starten.
- wanneer ie niet wil starten kijk dan meteen eens of ie vonkt of niet
- er is een groene draad die van de stekker op de CDI naar het contactslot gaat. Wanneer deze draad met de massa verbonden wordt gaat de ontsteking stoppen. Maakt deze draad ergens een sluiting met het frame, en soms weer niet?
- probeer eens een andere cdi
- bougiekabel in orde? geen stroomlekken?

Succes ermee, soms is het gewoon een poosje ploeteren..
Om er even op terug te komen:
- wanneer ie niet wil starten kijk dan meteen eens of ie vonkt of niet
Hij vonkt dan nog steeds
- er is een groene draad die van de stekker op de CDI naar het contactslot gaat. Wanneer deze draad met de massa verbonden wordt gaat de ontsteking stoppen. Maakt deze draad ergens een sluiting met het frame, en soms weer niet?

even de draden nagekeken en niks geks gezien of eventuele aansluitingen op het frame

Maar het lijkt mij als die ergens het frame aanraakt dat de zekering ook moet klappen.

- probeer eens een andere cdi
Andere cdi geprobeerd nog steeds het zelfde
- bougiekabel in orde? geen stroomlekken?
Bougiekabel is nog in orde
 
Nou, dan lijkt een storing qua ontsteking minder waarschijnlijk.
De groene draad zag er goed uit: echt zeker ben je wanneer m doormeet op lekken met de massa.
Dan lijkt het erop dat je weer naar de benzine toevoer en compressie terug moet.
Succes..
 
Ik zou een anderen cdi proberen. Vonken betekend nog niet dat die afrijd rijd. Ik heb zelf de ervaring gehad dat ie wel vonkt maar niet rijd. Na het monsteren van een nieuwe cdi deed hij het weer
 
Back
Top