Pesman
Member
Nieuwe startmotor!
Nieuwe startmotor!
Op deze manier zal hij nooit starten , is het niet zo dat hij extreem veel compressie heeft , en daardoor niet goed rond gaat ?Nieuwe startmotor!
Hij heeft gewoon moeite met slagen maken door de compressie. Dat hoor je in de video ook. Ik heb dit 2x net zo gehad. Andere startmotor heeft het 2x opgelost. En uiterraard een volle accuOp deze manier zal hij nooit starten , is het niet zo dat hij extreem veel compressie heeft , en daardoor niet goed rond gaat ?
Ga ervan uit dat je accu bij deze test vol was ? Je zou eens de compressie kunnen meten . En kun je hem aan kicken , gaat dat wel ? gaat hij dan sneller rond , of heb je moeite met kicken
Ja ik heb zwart op zwart, bruin op bruin en paars op paars en dan een scotch blokjes van wit (contactslot) naar schakelaar geel zwart. Geen reactie. Ik heb daarentegen ook niks geknipt, ligt het daaraan?Zo werkt nu mijn led koplamp op dc gelijkstroom.Pins krijg ik niet uit helaas moest 2 kabels knippen en dan met nieuwe kabel verbinden.
Geel zwart knippen de ene eind die vanuit lichtschakelaar loopt die moet je verbinden met wit kabel en andere afgeknipte stuk geel zwart met tape isoleren zodat hij geen kortsluit maakt.Simple.Op mijn foto heb ik rode draad gebruikt.
Geel zwart knippen de ene eind die vanuit lichtschakelaar loopt die moet je verbinden met wit kabel en andere afgeknipte stuk geel zwart naar kabelboom loopt met tape isoleren zodat hij geen kortsluiting maakt.Simple.Op mijn foto heb ik rode draad gebruikt.
Post automatically merged:
Hoeveel moet je betalen voor een cilinderkop?Tikkend geluid wtf zijn de kleppen beschadigd of wat is de reden dat hij een nieuwe kop aanrad?
Kun je nog vertellen wat het probleem was?Dank voor alle hulp,
Ik ga hem morgen toch ff langs een zaak brengen wat kom er zelf helemaal niet uit. Ik heb al teveel verneukt om verder te gaan. Ik zal wanneer hij klaar is nog een bericht plaatsen waarin ik vertel wat er mis mee was en hoe het is opgelost. Bedankt allemaal!!
Haha is een beetje een oud topic maar geen probleem hoor.Kun je nog vertellen wat het probleem was?
Wat goed om te horen, een goed beschreven reactie. Ik ga zaterdag een HRR 80cc kit met nokkenas monteren, dus ik wil alvast zoveel mogelijk informatie verzamelen daarvoor, daarom leek deze thread mij een goed bron.Haha is een beetje een oud topic maar geen probleem hoor.
Bij mij was het probleem eerst dat me startmotor niet zat aangesloten. Hierdoor wou hij niet vonken. Toen hij wel vonkte maakte hij een enorm tik geluid. Dit werd veroorzaakt door het nokkenas tandwiel. Dit nokkenas tandwiel zit vast met een bout en een ringetje. Dit ringetje heeft een bolle en een platte kant. De bolle kant moet richting de schroef en de platte kant richting het tandwiel. Doe je dit verkeerd om, dan krijg je een enorm tikkend geluid omdat het tandwiel dan speling heeft. Hierdoor daar de zuiger elke keer een mm ofzo zonder dat je nokkenas meegaat. Waarna de scooter zichzelf dus van tijd af tikt en de zuiger tegen de klep aan komt.
Eenmaal dit probleem verholpen, had ik een hele mooie 80cc.
Als jij vragen hebt over jou build, stel ze gerust. Ik weet er alles vanaf die 4t blokken van piaggio.
Wat goed om te horen, een goed beschreven reactie. Ik ga zaterdag een HRR 80cc kit met nokkenas monteren, dus ik wil alvast zoveel mogelijk informatie verzamelen daarvoor, daarom leek deze thread mij een goed bron.
Als ik vragen mag, wat is je setup en topsnelheid? Ideaal wil ik zoveel mogelijk uit de 80cc kit halen, zonder te veel geld uit te geven. Mijn setup gaat zijn:
Piaggio Zip 4T2V 2014
80cc HRR cilinder
Naraku nokkenas
Malossi multivar + 7.2g (witte drukveer)
Begrenzer CDI & Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 84
Top. Ik zal je laten weten wat de uiteindelijke prestaties worden na het inrijden, bedankt.Ik ben niet bekend met de hrr cilinder. Hier kan ik dan ook geen uitspraken over doen kwa prestaties.
Mijn setup was
Dr 80cc
Naraku nokkenas
Malossi multivar 6,7g
Ducati geel doorgezaagd
sproeier 84
Hiermee bereikte ik een topsnelheid van rond de 83/84 op teller. Maar dan is het ook wel echt plat liggen. Normaal op comfort niveau rijden is ongeveer 78. Optrek was heerlijk. Perfecte daily zon 80cc.