Piaggio zip start niet

Floris16

New Member
Piaggio zip uit 2016 met 16k op de teller start niet meer, ik heb de bougie vervangen (er is een vonk) benzine komt aan, carburateur heb ik schoongemaakt. Olie is reeds ververst. Toen de scooter nog draaide ben ik langs een zaak gegaan om een helm te kopen, daar zeiden ze dat het geluid van mijn scooter aangaf dat de nokkenasketting vervangen moet worden, ik weet niet of dat er wat mee te maken zou kunnen hebben.
Voor de rest draaide de scooter erg goed. Het startgeluid is er wel maar niet de start zelf.
Ik heb alles uit elkaar gehaald en ben nu terecht gekomen bij de nokkenasketting die erg los zit. (Ik heb niet veel verstand van scooters dus ik ken niet alle termen)
 
Advertisement - register to remove this

Nokkenas ketting hoort niet los te zitten , deze wordt gespannen door de ketting spanner , wat automatisch gaat . Pas als de ketting uit gerekt , of de geleiders versleten zijn , krijg je dit ( slappe ketting ) Controleer ook de spanner of deze zijn werk nog goed doet.
Het slechte starten kan hierdoor komen , de kleppen staan dan niet meer op tijd . Zou als je wat vernieuwd , ketting , geleiders en spanner vernieuwen. En als je alles gemonteerd , en op tijd gezet hebt , draai dan de krukas een paar maal rond , om te kijken of alles vrij loopt.
 
Back
Top